Gå til innhold

A new beginning


Emiliania

Anbefalte innlegg

Vel, er du kommet så lang at du skriver masteroppgave er du så og si oseanograf allerede. Jeg regner med du er en sånn kjemisk oseanograf. Jeg har vært litt innom oseanografi når jeg var student, men mest den fysiske delen. Var derfor jeg lurte.

Masteroppgave er stress, og kan være veldig opp og ned, men man kommer gjennom det. Det er helt normalt at det er noen dager innimellom hvor man synes alt går galt og man ikke synes man får gjort noe som helst.. så lenge ikke alle dager er sånn, da har man et problem! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, er du kommet så lang at du skriver masteroppgave er du så og si oseanograf allerede. Jeg regner med du er en sånn kjemisk oseanograf. Jeg har vært litt innom oseanografi når jeg var student, men mest den fysiske delen. Var derfor jeg lurte.

Masteroppgave er stress, og kan være veldig opp og ned, men man kommer gjennom det. Det er helt normalt at det er noen dager innimellom hvor man synes alt går galt og man ikke synes man får gjort noe som helst.. så lenge ikke alle dager er sånn, da har man et problem! :P

Jepp, er kjemisk oseanografi jeg jobber med. Har selv vært mye innom det fysiske, er nesten et must for å kunne forstå distribusjonen av forskjellige stoffer i havet. Blir selv nesten litt nysgjerrig hva du har studert og hvor.

:fnise: Det er virkelig opp og ned, noen dager tenker man jo "yes da, dette går kjempebra", mens andre dager vil man knapt ut av senga siden det bare går drit. :ler: Jaja, jeg har jo heldigvis vesla, så jeg kan distrahere meg fra oppgaven i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en koselig start på uken, med besøk fra foreldre og gaver som jeg aldri hadde forventet (kamera og sjampis - fikk sjokk, føler ikke akkurat at jeg fortjener det, men er enormt takknemlig). Spist herlig mat og gått rundt og bare slappet av. Studier har blitt satt litt til side, har vært utslitt stort sett hver dag siden mandag.. Har vært et deilig avbrekk.

Dog, torsdag var det tilbake til normalen. Vesla og jeg var på sykehuset, hu har problemer med øynene. Vi har litt dårlig syn i familiene våre og Vesla slapp ikke unna. Hun går med briller grunnet langsyntheten, men nå er det også lapp over øyet. Ene øyet følger ikke det andre, så det er vel hva de kaller lazy eye. Hu tar det heldigvis positivt, da får hu være pirat. Eneste kriteriet er at lappen skal være rosa. :fnise: Pirat-prinsessen min. :smilorange: Har fått studert en del, fått bedre forståelse for en del og rettet på teori-delen. :hoppendeglad:

Eneste skikkelig kjipe oppi alt dette er det faktum at mannen har polypper på galleblæra og vi veit enda ikke om det er det er små polypper grunnet kolestrolrik diett (mannen er for glad i patates - pommes frites) eller om det er den sjeldne og ikke fullt så gode sorten (kreft). Skal innrømme at humøret sank veldig da mannen sa det, hadde en rimelig grei dag og så får jeg høre det. Jeg venter nå bare på tirsdag, sånn at vi får høre hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du hadde en koselig feiring :) Huska jeg å gratulere deg :klo: Om ikke gratulerer på etterskudd :nigo:

Så skjønn vesla er som er pirat prinsesse :) Kjedelig med dårlig syn i familien, men sånn er det vel bare. Hvordan fant dere ut at ho trengte briller?

Usj så ekkelt med mannen da :( Håper virkelig det er pommes frites´n som er synderen :opplyser: Har han hatt mye smerter i magen siden de fant ut av det?

Skal uansett kryssa fingrene for dere til tirsdag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du hadde en koselig feiring :) Huska jeg å gratulere deg :klo: Om ikke gratulerer på etterskudd :nigo:

Så skjønn vesla er som er pirat prinsesse :) Kjedelig med dårlig syn i familien, men sånn er det vel bare. Hvordan fant dere ut at ho trengte briller?

Usj så ekkelt med mannen da :( Håper virkelig det er pommes frites´n som er synderen :opplyser: Har han hatt mye smerter i magen siden de fant ut av det?

Skal uansett kryssa fingrene for dere til tirsdag :klemmer:

:fnise: Det glemte du visst, men takk :D

Det var en oppmerksom lege ved helsestasjonen som mente at vi kanskje skulle ta en tur til øyelege for å få sjekket det. Har vært frem og tilbake, noen har ment det ikke er så ille og at hun vokser seg av det, andre har påpekt at vi må fokusere på øynene. Så ja.. Tok sin tid før vi kom oss til øyelege. Hu er utrolig skjønn og så positiv, jeg prøver bare å gjøre det morsomt uansett: "Nå kan du være ekte pirat", hvorpå frøkna jubler. :fnise:

Det er kjipt, men ja.. Er nok forhåpentligvis en galleblære drittlei kolesterolrik mat! :jepp: Prøver å tenke sånn! Han fikk store problemer med å puste noen ganger, tror rett og slett han har hatt anfall a la gallestein. Har selv hatt gallestein (svangerskapsrelatert), men her fjernet de galleblæra før jeg hadde anfall.

Endret av Emiliania
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til for mannen!

Vil det ta lang tid å få rettet opp i det øyeproblemet til Vesla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til for mannen!

Vil det ta lang tid å få rettet opp i det øyeproblemet til Vesla?

Takk!

Og det vet vi egentlig ikke enda, vi håper det bare går seg til og at hun ikke må plages med et øye som ikke henger helt med og ser dårligere på det. Og, fikk høre fra svigermor at en av fetterne til mannen har hatt lapp over øyet. Så Vesla er ikke første med øyelapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen hadde bare en polypp på galleblæra og den var veldig liten. De sjekker uansett om den er så liten, med en CT scanning. Han har også en veldig fet lever (fatty liver disease) til å være så slank han er (nå skal det sies at han kan stappe i seg drittmat og forbli tynn), så.. Nå skal han gjennom en del tester for å sjekke hvordan det egentlig står til.

Vesla har funnet ut at hun skal overraske moren sin med å klistre inn klistremerker på riktig plass, jeg er egentlig vant med at hun fester dem overalt enn der hun skal. Og i tillegg lærer hun nye former med glede. Så her har jeg sittet i en halvtime og pratet stolt over vesla til mannen, hvor flink hun er.. :sjenert:

Har selvfølgelig studert modellresultatene og teorien, og trives med det. Ser jo trender og slikt, så blir jo spennende å se effekten når jeg samkjører noen av scenarioene (kjører separate scenarioer nå), har allerede mine teorier.. Er gøy dette, litt kjedelig til tider, men men.. Trives hvertfall og trenger ikke tvinge meg selv til å lese. :jepp:

Endret av Emiliania
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det ikke var noe mer alvorlig med mannen da. Blir vel å legge om kostholdet nå da? Liker ikke folk som kan stappe i seg hva som helst og forbli tynne :jolie:

Men man ser jo det at selv om de er tynne på utsiden er de ikke nødvendigvis friske på innsiden :sjenert: Veldig bra at han testes videre :) Føler du helsevesenet er bedre i Nederland enn Norge?

Så flink Vesla er da :) Er jo gøy å kunne skryte av de. Noe man i grunnen kunne gjort hele tia :hoho:

Så bra at du trives med studiene dine og får gode resultater :) Det er jo supergod motivasjon :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det ikke var noe mer alvorlig med mannen da. Blir vel å legge om kostholdet nå da? Liker ikke folk som kan stappe i seg hva som helst og forbli tynne :jolie:

Men man ser jo det at selv om de er tynne på utsiden er de ikke nødvendigvis friske på innsiden :sjenert: Veldig bra at han testes videre :) Føler du helsevesenet er bedre i Nederland enn Norge?

Så flink Vesla er da :) Er jo gøy å kunne skryte av de. Noe man i grunnen kunne gjort hele tia :hoho:

Så bra at du trives med studiene dine og får gode resultater :) Det er jo supergod motivasjon :tommel:

:fnise: Det er vannvittig irriterende, jeg er en sånn som må passe på å ikke overspise - jeg legger på meg veldig lett.. :glare: Så er det mannen, som spiser det dobbelte av det jeg gjør og han forblir tynn. Blergh. Dust. ;) Og heldigvis får han oppfølging. Skal ærlig innrømme at det ikke er så stor voldsom stor forskjell mellom Nederland og Norge, hvertfall ikke på de tingene jeg har vært gjennom. Før og under operasjon blir man jo godt tatt vare på både i Norge og Nederland, men de er nå litt flinkere til å ta vare på en etter en operasjon her nede synes jeg. I Norge er man på en måte overlatt til seg selv (små operasjoner som fjerning av galleblære, fjerning av falske mandler etc). Sykehusene ser ikke alltid veldig sykehus-aktig (da tenker jeg trange korridorer og hvit-grå vegger), hvertfall de nyere, ser så mye koseligere ut. Er jo nesten så jeg gleder meg til å reise til sykehusene. Er jo alltid de feildiagnosene, utsettelser, etc, men jeg synes også familien til mannen klager veldig lett på systemet. :jepp::sjenert:

:fnise: Er enig at man kunne gjort det hele tiden. Hu vil lære, ikke alltid, men er så glad når hun lærer og forstår det hun lærer. I går hvinte hun av fryd da hun gjorde ting riktig. Jeg er ikke akkurat den mammaen som mener hun kan mye, jeg undervurderer til tider frøkna, hu er skarpere enn vi til tider tror. En dag ville mannen kaste en bøtte vann over Vesla (hvorfor vet jeg ikke - slemme mannen), Vesla så på pappaen sin og bøtta, og sa da: "Nei, jeg kommer ikke, da blir jeg våt..."

Det er utrolig artig når man ser forskjellige trender og å måtte bryne seg på hvorfor ting er som de er. Har lest noen artikler flere ganger, rett og slett for å forsikre meg at jeg forstår dem. Når jeg leser dem første gangen kan det være prosesser jeg ikke forstår 100% og da går det liksom hus forbi hva poenget er. Etter å ha lest mer teori, går jeg tilbake og BOOM, da forstår jeg det.. Har hatt en god del sånne dager! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære tante!

Akkurat i dag hater jeg deg ekstremt mye. Av og til er du lett å håndtere, og skulle gjerne ønsket at du var det i dag også. I dag valgte du å komme etter to måneder og du kommer med et smell, du torturerer meg noe så inni helvette! Bena skjelver, det føles som om jeg skal svime av og magen/ryggen verker grusomt. Verste er egentlig at smertestillende ikke virker. Hjelper ikke akkurat stort at folk sier at de aldri har det så vondt. Desverre er jeg en av de som av og til ligger i fosterstilling første dagen av ditt besøk.. Kjære tante, kan du være så snill å komme med regelmessig og ikke med rivjern og slegge?

(synes synd på meg selv nå.... :skratte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med mannen! Kanskje han blir motivert til å spise bedre nå? ;)

Haha, jeg leste mye av det siste innlegget ditt, før jeg forsto hva du mente! Huff, for en tante du har, tenkte jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med mannen! Kanskje han blir motivert til å spise bedre nå? ;)

Haha, jeg leste mye av det siste innlegget ditt, før jeg forsto hva du mente! Huff, for en tante du har, tenkte jeg :ler:

Han er det, han vil jo ikke akkurat kvitte seg med leveren helt enda.. :fnise:

:skratte: Har virkelig en fæl tante jeg. :skratte: Ville bare skrive litt annerledes enn "jeg har en kjip mensen". Har ingen voldelige tanter heldigvis, bare litt eksentriske/rare. :fnise:

Endret av Emiliania
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha.. Ikke bare jeg da som tenkte 'whaaat?.. sier hun slik om tanta si?? :sjokkert: ' Leste i fulle alvor fram til jeg skjønte tegninga :idesmil::skratte:

Godt det ikke var noe alvorlig med mannen da :blomst:

Må bare nevne at jeg er en slik som kan spise alt jeg vil og vel så det uten at det synes, :sjenert:MEN det er ikke alltid gøy å være beinrangel altså :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Ikke bare jeg da som tenkte 'whaaat?.. sier hun slik om tanta si?? :sjokkert: ' Leste i fulle alvor fram til jeg skjønte tegninga :idesmil::skratte:

Godt det ikke var noe alvorlig med mannen da :blomst:

Må bare nevne at jeg er en slik som kan spise alt jeg vil og vel så det uten at det synes, :sjenert:MEN det er ikke alltid gøy å være beinrangel altså :jolie:

:fnise: Jeg sier slik om tanta mi altså!

Heldigvis er det ingenting kjempealvorlig, det hjelper en del. Jeg var ganske bekymret i helgen, ble liksom en litt kjip helg da..

Kjiping! Neida! :klem: Jeg er nå litt misunnelig på den forbrenninga di da, det er også kjipt å bare se på en sjokolade og kjenne kiloene renne på. :fnise::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte også le av tanteinnlegget. Slemme tanta :opplyser: ble ho slemmere etter du fødte?

Høres helt grusomt ut å ha det såååå vondt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Måtte også le av tanteinnlegget. Slemme tanta :opplyser: ble ho slemmere etter du fødte?

Høres helt grusomt ut å ha det såååå vondt :(

Like jævlig egentlig, men det varierer i styrke. Noen ganger merker jeg nesten ingenting, andre ganger gjør det fryktelig vondt i korsryggen, nedover lårene og magen (strålende smerter). Det "anfallet" jeg fikk i går er slik som jeg hadde det i går. Heldigvis virket ibuxen, så jeg følte meg rimelig pigg etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å lese meg til hva slags tante det var med en gang. Lurte på hvorfor du gadd å få besøk av et sånt hespetre... =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å lese meg til hva slags tante det var med en gang. Lurte på hvorfor du gadd å få besøk av et sånt hespetre... =P

:fnise: Nei, sånne mennesker hadde jeg fått ut døra ganske kjapt, men denne tanta får jeg desverre besøk av fordi jeg er kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel: kjipt innlegg..

I det siste har det vært mye skriverier i avisene om mobbing, og jeg kjenner det gjør vondt. Jeg har vært et mobbeoffer, og jeg sliter med personlighetsforstyrrelser pga det. Det høres jo veldig alvorlig ut, men det er mer det at jeg ikke takler stress bra og at jeg tror jeg er fullstendig inkompetent, at jeg har en "stemme" som forteller meg hvor udugelig jeg er. Mobbingen gikk over flere år, en hverdag preget av drittslenging og noen ganger også vold. I tillegg hadde hadde en lærer som ikke gjorde noen ting, en skole som så gjennom fingrene, men det viser seg at flere elever opplevde dette (barn som hadde det vanskelig hjemme). Ingen reagerte. Læreren kjenner jeg at jeg er sur på, forbanna på. Hun ba til og med foreldrene mine ikke ta dette videre med BUP. Det gjør vondt å vite, at ingen tok tak i det. Pappa prøvde, men han skulle tatt det videre, ikke hørt på læreren. At jeg også la på meg og ble så feit som jeg ble, 100 kg fordelt på 170 cm... I tillegg hjalp det ikke å være med eksen, som ikke behandlet meg bra. Takket være lav selvtillit var jeg med han lenge til tross for at jeg var redd for han..

Verste er egentlig at jeg har måttet gå så lenge med dette, at jeg nå får hjelp for dette. Jeg fortalte forloveden dette i går og han ble sur selv og sa: "Tenk at du faktisk kunne fått hjelp tidligere, det gjør meg forbanna. Skjønner godt du blir frustrert og lei deg da."Jo, jeg har kommet meg kjempelangt, jeg er snart ferdig med en master, selv om det har tatt meg 6.5 år (2.5 år innimellom hvor jeg jobbet og ville studere litt romfysikk + var mamma). Men, jeg føler meg dum, en idiot som ikke greide det kjappere. At jeg ikke har verdens beste karakterer, jeg føler jeg ikke får vist at jeg kan. Og dette forplanter seg til at jeg ikke tørr å søke jobb, for jeg kan ingenting.. :sjenert: Jeg vet til en viss grad at jeg kan ting, men... Dette sitter i topplokket. Mange skryter av meg, men det kommer bare ikke inn i den negative skyen som surrer rundt i hodet. Det er slitsomt å ha en slik hverdag.. :(

Beklager utblåsingen, jeg måtte få det ut.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...