Gå til innhold

Hva er å være prippen, ordentlig og reflektert?


Gjest Gjest_Cecilie_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Cecilie_*

Jeg får (ved gjentatte) ganger høre fra andre kvinnelige "venner" og kolleger at de oppfatter meg som noe prippen, ordentlig og reflektert/flink i jobben.

På den andre siden, når jeg treffer menn (i ledende stillinger i arbeidslivet), sier de at de oppfatter meg som dyktig, ledertype, flink, pen, god å ha samtaler med (de betror seg ofte til meg), og tiltrekkende.

Henger såpass ulike inntrykk nødvendigvis sammen?

Kan man sjekke relevansen til utsagn fra hvem de kommer fra kanskje...? Hvis en skikkelig rocka jente mener at jeg er prippen, må en vel vurdere det ut fra at hun som sier det er skikkelig rocka, og dermed ikke noe jeg identifiserer meg med uansett...?

:forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I denne verden er det negativt å være prippen. Å være bevisst egne handlinger og moralske ståsted er jo skikkelig fy fy;)

Jeg synes du beskriver ett bra menneske jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mariQua

Jeg syntes det hørtes veldig positivt ut jeg, bortsett fra det med prippen kanskje - men i jobbsammenheng så er vel ikke det så farlig heller (men du kan jo spørre disse kollegaene hva de legger i det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..... Sier virkelig disse mennene i ledende stilliger i arbeidslivet at du er pen og tiltrekkende? Syns ikke du det er uprofessjonelt? Syns dette høres litt rart ut.

Kjenner igjen det, det kan vel skje rett som det er, på kurskonferanser og det er middag om kvelden med påfølgende vin. Da kan det vel hende menn betror seg mer enn de normalt sett ville ha gjort i hverdagen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er litt rart at flere kvinner ved flere anledning i jobbsammenheng kaller deg prippen. Det er absolutt et negativt ladet ord for meg. Kanskje du har litt dårlige vibber med kvinner, siden mennene finner deg pen,dyktig og attraktiv? Er det det du vil frem til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prippen: prippen adj -t, pripne (uvisst opph) som lett blir støtt, nærtakende, sær

Ellers oppfatter jeg de andre tingene som positive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..... Sier virkelig disse mennene i ledende stilliger i arbeidslivet at du er pen og tiltrekkende? Syns ikke du det er uprofessjonelt? Syns dette høres litt rart ut.

Det var det jeg også stusset på. Men kanskje det ikke var kollegaer, men bare menn hun traff? Får håpe det. Ellers er ikke bare mennene som hadde vært uprofesjonelle da, men også hun som tillot slik snakk.

Ellers er det vel ikke uvanlig at kollegaer og andre oppfatter enn annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La dem gjerne tro at du er prippen, det gir deg så mye mere muligheter. På den forrige jobben min ble jeg av ganske mange ansett som prippen og skikkelig "tante", hvilket moret meg enormt. De kjente meg bare SÅÅÅ dårlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, føler meg vel faktisk "bittelitt" prippen, men dette er da kun fordi min sambo har tykket dette med vannfast stmpel i pannen min. Selv mener jeg at jeg er ordentlig, ryddig, pliktfull og prøver hardt på å leve etter regelen om at jeg ikke vil gjøre andre vondt, og stå ved min ord. Så om du blir fortalt at du er prippen, ja da er nok dette dessverre negativt ladet, mens de andre ordene er positivt ladet.

Hva er problemet egentlig, spør dem rett ut hvorfor de mener som de mener, hadde nok jeg gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La dem gjerne tro at du er prippen, det gir deg så mye mere muligheter. På den forrige jobben min ble jeg av ganske mange ansett som prippen og skikkelig "tante", hvilket moret meg enormt. De kjente meg bare SÅÅÅ dårlig....

jaaa det er kjempe göy ay folk oppfatter en for en heeelt annen person enn den man egentlig er ;) Bein i nesa har du!

Hva er det med folk?

- nei!!! Prippen er ikke et superlativ. Og grunnen til at dine kvinnelige kollegaer mener at du er det - er mest sannsynlig fordi du ikke kan/törr slippe kontrollen. Du fremstår som redd for å overskride grenser - noe som ikke er så bra, sett fra manges synsvinkel.

- nei, dine kvinnelige kollegaer er ikke misunnelige, de morer seg bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får (ved gjentatte) ganger høre fra andre kvinnelige "venner" og kolleger at de oppfatter meg som noe prippen, ordentlig og reflektert/flink i jobben.

På den andre siden, når jeg treffer menn (i ledende stillinger i arbeidslivet), sier de at de oppfatter meg som dyktig, ledertype, flink, pen, god å ha samtaler med (de betror seg ofte til meg), og tiltrekkende.

Henger såpass ulike inntrykk nødvendigvis sammen?

Kan man sjekke relevansen til utsagn fra hvem de kommer fra kanskje...? Hvis en skikkelig rocka jente mener at jeg er prippen, må en vel vurdere det ut fra at hun som sier det er skikkelig rocka, og dermed ikke noe jeg identifiserer meg med uansett...?

:forvirret:

Jeg synes de henger bra sammen. Jeg kjente en dame som var slik. Fin, flink, reflektert, sjarmerende osv. men aldri hatt en one night stand og ikke noe flørtete. Akkurat det er egentlig ikke å være prippen, men kanskje litt forsiktig.

Husk at selv pripne damer kan ha et bra utseende, det bare dytter det ikke opp i dagen. Men det betyr ikke at ikke menn legger merke til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnene er ikke litt sjalu på deg da, hvis du er så flink og likt av mennene? Bare en tanke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...