Gå til innhold

Hvor mange gram reker pr person?


Lilith

Anbefalte innlegg

Ja, rett og slett. Hvor mange gram reker bør man beregne pr person, når reker er hovedretten? Brød og slikt kommer i tillegg.

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest beekeeper

som regel en halv kilo per pers. (Ja, jeg synes også de høres mye ut, men i fiskedisken sa de det og det stemte ganske bra! :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at de beregner 500 gr pr. person :)

Mye går bort når man skreller. Av 500 gram reker tror jeg bortimot 300 gram forsvinner i skall. Rekeskall kokt i skummet melk er forresten kjempefin kraft til fiskeboller eller fiskepudding i hvit saus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beregner alltid 500 g per hode, og det bruker å passe fint. Høres mye ut, men mye går bort i skrelling ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beekeeper
Mye går bort når man skreller. Av 500 gram reker tror jeg bortimot 300 gram forsvinner i skall. Rekeskall kokt i skummet melk er forresten kjempefin kraft til fiskeboller eller fiskepudding i hvit saus.

Jeg bruker bare å bruke kraften som fiskebollene ligger i jeg.. Er denne bedre? Eller bruker du denne når du har hjemmelagde fiskeboller kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Jeg bruker bare å bruke kraften som fiskebollene ligger i jeg.. Er denne bedre? Eller bruker du denne når du har hjemmelagde fiskeboller kanskje?

Bedre sent enn aldri? Jeg bruker den spesielt når jeg lager terteskjell med fiskestuing, det blir mye bedre enn å bruke fiskebollekraften, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...