Gå til innhold

Hva kan man forvente ift. bekledning i barnehagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes dette er skikkelig sløvt av barnehagen!! Ta det opp med ped.leder, og om det ikke hjelper, -gå til styrer. Høres jt som om de ansatte tror barnehagen er en oppbevaringsinstitusjon...

- ped.leder

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At barnehagen burde være bedre til å tilpasse bekledningen etter været er jeg enig i, men å påstå at barn får feber av å ha på for mye klær har jeg aldri hørt om før.

Du kan jo si til personalet når du leverer at det er bare å ta av strømpebuksa utover dager om det blir for varmt.

Anonymous poster hash: 8f5de...c8c

Babyen min fikk feber av for mye klær som nyfødt på sykehuset. Gikk ned etter hun fikk mindre klær. Så det er mulig

Anonymous poster hash: 9f7e4...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si de ikke gjør jobben sin om de ikke kan klare å tilpasse bekledningen i løpet av dagen. Det er jo helt opplagt en del av det å jobbe med barn i barnehage!

Jobber selv i bhg og har gjort det i 15 år og det har alltid hvert en del av det vi gjør i løpet av dagen. Sjekker at de ikke er for varme eller kalde (både inne og ute) og tar av eller på klær ettersom det treng. Det er ikke for mye styr, det er naturlig at det må gjøres! Snakk med ped.leder eventuelt, daglig leder, om det er ped'en som mener det er for mye jobb..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok opp dette med ped.leder dagen etter at jeg hadde hentet vesla, og hun hadde 39 i feber. Ped.leder tok det med feberen alvorlig og tok det videre med de som var på jobb den aktuelle dagen; det at feberen ikke ble sjekket før jeg kom.

Vesla var helt frisk dagen etterpå, så jeg er temmelig sikker på at feberen kom av overkledning.

Jeg kan gjerne si fra hver morgen at "idag har hun på seg strømpebukse/allværsbukse. Kan dere vennligst ta av den når det blir varmere utover dagen..?" Synes bare det er utrolig unødvendig å måtte gjøre det hver dag og det vil jo bli utrolig mye mas utover vinteren om jeg skal si fra om alt da og..

TS

Anonymous poster hash: 1b278...70e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det svaret jeg fikk den dagen, var ganske ordrett dette "Vet du, vi har så mange barn på avdelingen, at vi har ikke sjans til å sjekke hva alle har på seg. Så hvis klærne ikke skal haes på hele dagen, må vi nesten få beskjed om det ved levering. I tillegg har vi mange foreldre med ulike ønsker av klesvalg, så det er vanskelig for oss å vite hva som er tanken når barnet kommer på morgenen."

Fair enough, men bør ikke forsvarlighet komme foran foreldrenes ønsker? Det er vel ingen idiot som ønsker at barnet skal fly rundt i strømpebukse i 23 varmegrader, med mindre barnet sliter med kroppstemp.

TS

Anonymous poster hash: 1b278...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynner å lure på hvordan bemanningen er i denne barnehagen. Hvor mange voksne er det ift. barn?

Litt usikker, men tror det er omtrent 20-23 barn på 3 voksne. I hvertfall har jeg aldri sett mer enn 3 voksne på jobb samtidig.

TS

Anonymous poster hash: 1b278...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sløvt, og en fryktelig dårlig unnskyldning! Foreldrenes ansvar er at barna har tilgjengelig tøy tilpasset været, samt skiftetøy i tilfelle det ene eller det andre. Det er selvfølgelig barnehagens ansvar at de følger opp ungene i løpet av dagen! Joda, en 3-åring klarer fint å si fra ofte. Men de er ikke like flinke til å si fra litt i forkant, de sier f.eks gjerne først fra når de er gjennomkalde. Da forventer jeg også at de ansatte motiverer til å ta på en genser før det blir for kaldt, eller i det minste legger den frem slik at den lett kan hentes og sier i fra til barnet.



Anonymous poster hash: 9a228...02d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker, men tror det er omtrent 20-23 barn på 3 voksne. I hvertfall har jeg aldri sett mer enn 3 voksne på jobb samtidig.

TS

Anonymous poster hash: 1b278...70e

Det er jo helt vilt lav bemanning?

Anonymous poster hash: cfe9a...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker, men tror det er omtrent 20-23 barn på 3 voksne. I hvertfall har jeg aldri sett mer enn 3 voksne på jobb samtidig.

TS

Anonymous poster hash: 1b278...70e

VET du ikke hvem som jobber på avdelinga til datteren din??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VET du ikke hvem som jobber på avdelinga til datteren din??

Jo? De er fem faste som går på rundgang, men aldri mer enn 3 samtidig. Jeg var derimot usikker på hvor mange barn det var, men mener det er mellom 20-23 stk.

TS

Anonymous poster hash: 1b278...70e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva som er vanlig? Er tre voksne med ca. 23 barn greit? I såfall burde de jo få flere på jobb, om det går utover arbeidsoppgavene deres, som å passe på barnas bekledning.

Anonymous poster hash: 1b278...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg er sløvt. Å passe på bekledningen av barna er jo en av jobbene man har i barnehagen. Det er dette man får betalt for. I barnehagen til sønnen min passer de på dette og alt annet. Et eksempel jeg kan komme på, er at de fleste barna på hans alder kan spise med skje selv, men det klarer ikke sønnen min (nettopp fylt 2 år) og da mater de han, selv om det kanskje er "stress" for de. Syns du skal si i fra, og ikke godta at det fortsetter slik. Det er ikke noe gøy å være ute å leke når man er kjempe varm.



Anonymous poster hash: 55b5a...ede
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

VET du ikke hvem som jobber på avdelinga til datteren din??

Du leita fælt etter noe du kunne "ta" TS på nå, eller?

I barnehagen til sønnen min er stor avdeling inndelt i tre baser, på hans base (med ca 15 barn) er det to faste personer og så er det to som skifter mellom basene. Ofte "blander" de barna på de ulike basene også, så i realiteten er det flere forskjellige som passer på ham. Jeg vet heller ikke hvor mange voksne de er til enhver tid. Er dette virkelig noe å ta TS for?

Jeg synes forøvrig det høres ut som om de ansatte er alt for få i TS' tilfelle, og at de ikke gjør jobben sin ordentlig. Det å passe på at barna er riktig kledd i all slags vær er jo en meget viktig del av jobben!

Endret av Meaty
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene skal ha tøy tilpasset årstid og værtyper liggende lett tilgjengelig i garderoben, og de ansatte skal passe på at hvert barn er passende kledd. Det kan skje at de blir litt varme, f.eks hvis temperaturen plutselig stiger mens alle 20 barna er ute. Da må de likevel prøve, og justere ved å ta av lag. Veldig slapt av bsrnehagen å ikke engang ville prøve.

Si til dem at du har ulike passende klær liggende lett tilgjengelig, og du gir dem ansvar for å velge hva som er passende å ha på ute. Prøv å kle barnet i klær som gjør jobben deres lett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forventer at barnehagen tar seg av dette. Jeg kler på ungen etter hvordan været er når vi går til barnehagen, ikke etter hvordan det muligens blir utover dagen. Har selvfølgelig skiftetøy til de fleste typer vær.

Anonymous poster hash: 04432...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du- det er akkurat derfor ikke små barn har det best i bgh. De barnas innbille kan snakke eller forklare sine behov burde bært hjemme hos noen som brydde seg skikkelig om dem og ikke så på set som en jobb.

Skamme seg burde de ansatte i bgh.Anonymous poster hash: 88577...858

Små barn? En treåring er ikke et lite barn sånt sett. Snakker man om å sende 8 mnd gamle unger i bhg derimot (en her jeg bor gjorde det :o )

Anonymous poster hash: 51bb6...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes veldig rart ut synes jeg også.

Jeg passer på at ungene er kledd i klær som er lette å regulere ved å ta av eller på ett lag. Ikke at de voksne må ta av strømpebukse under buksa f.eks, det blir jo litt ekstra.

Vi bruker longs som utgangspunkt, så tar de ansatte på mer klær når de skal ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...