Gå til innhold

Unger og fremmede hunder


The Kitten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er så innmari enig!

Jeg har kontroll på hunden min, fint om du kan ha kontroll på ungen din!

Blæh, sånne foreldre skal du få billig for meg!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å rygge med hundene mine jeg, når unger kommer løpende....de pleier å ta hintet å stoppe opp, hvis ikke så steller jeg meg mellom hund og barn og sier at "du må spørre om lov før du løper bort til hunden". Intet barn får hilse på mine hunder uten lov. Min ene hund bjeffer mot barn og blir usikker. Derfor vil jeg skåne han så han ikke får noen uhyggelige opplevelser

Jeg håper virkelig du kjeftet tilbake på den mora....jeg hadde blitt grise irritert...MAKEN..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig.

Har "små nusselige" hunder, som nesten alle barn har lyst til å klappe. Problemet er at de ikke har noe lyst til å bli klappet av fremmede mennesker. Jeg syns det er flott med barn som spør pent, og godtar et nei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjeftet faktisk på moren. Sa til henne nøyaktig det jeg skrev over om at jeg hadde kontroll på hunden, og hun måtte få kontroll over ungen sin.

Hun ble skikkelig sur, og mente hunden var aggresiv. Nei, han er ikke aggresiv. Jeg ville også blitt redd og sint om noen kom løpende mot meg på det viset.

Endte med at jeg bare kalte henne jævla tulling og gikk min vei.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig obs på dette, og har begynt fra barnet var bitte lite (hun er nå halvannet år) å lære henne at hun ikke skal gå bort til fremmede hunder uten at eieren har sagt at det er greit. Nei, man skal ikke være redd for hunder, men man skal ha respekt for dem. Håper jeg greier å lære henne dette.



Anonymous poster hash: 9b430...4f1
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HELT enig.

Jeg opplever heldigvis at barn spør først, og godtar et nei. Jeg lar gjerne hunden min få hilse på barn, men 1) foreldrene skal være tilstede og gi sitt uttrykte samtykke, og 2) foreldre og barn skal advares om at hunden pleier å hoppe på folk og det er på eget ansvar at de vil hilse (f.eks. skitne labber på klær).

Jeg møtte en utrolig skjønn jente en gang. Hun var engelsk, og kom forsiktig bort og prikket meg på armen og sa "Can I pet your dog, please?". Jeg sa at hun måtte spørre foreldrene først og jeg måtte vite at de syntes det var greit. Da hentet hun faren og sa "My daddy says it's okay, can I pet him just a little, please, miss?" mens faren smilte og nikket. Etter advarselen om at han kunne "be a bit jumpy" ville hun fremdeles hilse og faren var fremdeles okei med det. Det ble en svært kontrollert, hyggelig opplevelse :) Slik det burde være!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt meget irritert på den mora.

Selv er jeg veldig obs på dette og har lært datteren min fra hun var liten at hun alltid må spørre eieren pent om å få klappe hunden.

Får hun ett nei så aksepterer hun det.

Hun er 5 år og dette har hun forstått siden hun var 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hvor jeg bor så er det som regel omvendt. Jeg har kontroll på lillegutt, han har forresten aldri vært en av de som skal gå bort til hunder, men hundeeierne lar hunden løpe rundt å drite på lekeplassen, er aggressive og skremmer ungene vekk fra lekeplassene.

Men vi er vel alle forskjellige, både mødre og hundeeiere :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes begge har like feil. Så fremt man ikke har ungene i bånd, så er det ikke gitt at det er lett å kontrollere barn (alt etter alder). Barn er impulsive og glemmer gjerne det de har lært når fristelsen blir for stor. Mor burde vært i forkant av situasjonen og grepet inn. SAMTIDG gjelder det for ts også! Det holder ikke å si at har man bikkja i bånd har man kontroll på situasjonen. Ts burde faktisk vært mer i forkant og klar over hvordan hunden reagerer på barn. HUn burde signalisert tydligere, hun kunne snudd eller skiftet retning da hun så barnet komme etc etc.

Noen mennesker er hårsåre overfor kritikk og mener at de alltid har rett, sånn går det når de møtes..



Anonymous poster hash: 0e172...204
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det første foreldre burde lære barn når de har dem med ut, er hvordan de skal forholde seg når de er ute. Man går ikke ut i veien før man har sett seg for, man blir ikke med fremmede og man løper ikke bort til fremmede hunder.

Ja, det hender at små barn glemmer seg, men dette er uansett ting de bør ha lært hjemme. Alt for mange foreldre overser dette.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør foreldrene om det er greit at du løper i mot barna, mens du roper / skremmer dem med hendene hevet for å klappe dem på hodet?



Anonymous poster hash: 3669d...550
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør foreldrene om det er greit at du løper i mot barna, mens du roper / skremmer dem med hendene hevet for å klappe dem på hodet?

Anonymous poster hash: 3669d...550

Dette er noe barneforeldre stort sett må akseptere fra tidlig av, så da vi de se uforstående på deg. Har du ikke hørt om besteforeldre og slekt?

:blomst:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ikke ut som en hyggelig episode, for noen av dere!

Valpen vår er ekstremt glad i unger, så vi har ikke det problemet, men jeg har vært med på at unger har stilt seg foran valpen og rett og slett skreket... Han bryr seg ikke, men jeg syns det er merkelig at foreldrene, som står ved siden av, ikke sier i fra. Jeg sier jo så klart i fra, men det bør vel være foreldrenes oppgave?

Syns forresten ikke The Kitten kunne gjort så veldig mye mer. Hun hadde jo hunden i bånd. Eneste måtte vært å løpt andre veien med hunden, men det skal vel ikke være nødvendig. Og at hunden bjeffer når ungen kommer løpende og viftende med armene, er jo ikke en farlig situasjon.

Må legge til at vi for det aller, aller, aller meste bare har positive opplevelser med unger. De elsker valpen, og han elsker unger. Så det er hører til unntakene at vi opplever problemer med det.

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv opplevd dette med vår hund,at unger vil klappe han.

Men det blir ingen god opplevelse når unger kommer springende sånn.

Har selv opplært ungene her at de ikke skal springe mot hunder,eller klappe de uten eiers tillatelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig.

Jeg stoler ikke på fremmede hunder, og jeg stoler ikke på barnas adferd overfor hunder generelt. De får ikke gå bort til hunder før både jeg og hundeeier har sagt at det er greit. Skjønner ikke at ikke folk forstår hvor farlige hunder faktisk kan være.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ei på 4 år som er gal etter hunder. Hun er godt vant med hunder (vært mye i hundegårder, kjørt hundespann etc.) og hun er fryktløs, så jeg har øvd mye med henne på dette med å ikke løpe bort til hunder, å spørre voksne før man går bort til en hund og spørre den som eier hunden før hun klapper den. Det er ikke alle hunder som er vant med barn og som liker barn. Det er heller ikke alle eiere som liker at unger klapper og styrer på med hunden deres. Barn er også, som kjent, uforutsigbare, og i kontakt med hund må man passe på.

Hun er blitt veldig flink og det er gøy når nesten alle sier ja når hun spør om å få klappe hunden. Som mamma er det mitt ansvar å passe på barnet mitt og å sørge for at hun oppfører seg bra i kontakt med dyr.

Utrolig urettferdig at denne moren skyldte på deg. Hun burde faktisk snakket til sitt eget barn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig obs på mitt barn og hunder (ikke bare fremmede). Jeg passer på, men kan ikke garantere at hun ikke løper mot om jeg står litt unna (2år), så da håper jeg en evt hundeeier vil gå mellom barnet og hunden sin. Jeg syns ofte hunder i bånd er mer aggressive..

Men et større problem, syns jeg, et at det er så mange som har hundene løse (fordi de er jo sååå snille og glad i barn). Jeg løfter opp ungen når det kommer løse hunder, uansett.

Hunden din er et dyr! Jeg stoler IKKE på den, og det bør ikke du gjøre heller, tenker jeg da...

Anonymous poster hash: da406...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe barneforeldre stort sett må akseptere fra tidlig av, så da vi de se uforstående på deg. Har du ikke hørt om besteforeldre og slekt?

:blomst:

Dem er jo kjente, og er en del av barnas liv.

Anonymous poster hash: 3669d...550

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen rakk ikke komme så nært hunden at hun kunne ta på ham eller at han kunne hoppe på henne.

Hadde det vært sjanse for det, ville jeg selvfølgelig gått mellom. Det er mitt ansvar at hunden ikke hopper på fremmede.

Og ja, barn er impulsive og glemmer det de har lært, men da er det foreldrene sit hovedansvar å gripe inn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...