Gå til innhold

Dere som jobber 100% begge to


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

- Hvor lenge er barna i bhg/skole

- Hvor mange måltider har dere om dagen. Blir ikke middagen også kvelds hvis det blir sent?

- får dere gjort noe husarbeid i det hele tatt?

Anonymous poster hash: 6e6f2...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barna er i barnehagen fra halv ni til halv fire.

Den som henter lager middag. Middag ca halv fem. Kveldsmat halv sju. Det passer supert, for det varierer hvor mye ungene spiser til middag.

Husarbeid gjøres etter at barna har lagt seg og i helgene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi hadde bare en så var dette ikke noe problem. Begge har fleksitid slik at den ene begynner veldig tidlig og dermed slutter tidlig og henter i bhg før den reiser hjem og lager middag, den andre leverer i bhg og jobber lenger. Og kommer hjem til ferdig middag. Husarbeid tas på ettermiddag, kveld og i helger. Regner med at vi gjør det samme når nummer to begynner i bhg. Nå er jeg i permisjon.

Barnet er i bhg fra ca 8 til 15 /15:30 (selvfølgelig er det unntak, men dette er normalen)

Vi spiser frokost, middag og kveldsmat i ukedagene

Ja, husarbeid tas på kveld og i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge jobber 100%. Han har fast arbeidstid og har derfor fri på ettermiddagene. Han jobber 7-3 og henter klokka 3, mens jeg leverer i barnehagen like over 08/09 alt ettersom når jeg har første undervisningstime.

Ettermiddagene går raskt til å være med barna - hjelpe storesøster med lekser og lillebror en veldig aktiv krabat, så oftest er en av oss med han ut en tur og leker når han kommer hjem - enten det eller finne på noe hjemme. Gjør også litt "lettere" husarbeid som å sette på en vask, ta ut av oppvaskmaskina eller smårydde litt mens vi er med barna.

Etter skole/bhg spiser vi brødskive, omelett eller annen lettvint mat - vi spiser "middag" til kvelds, dvs. før minsten legger seg. Jeg føler at det er først da at vi får samlet oss såppas at vi får satt oss ned og ha et skikkelig familiemåltid. Da er også eldste datter ferdig med lekser/andre gjøremål slik at fokuset blir mer på å sitte sammen. Synes også at barna er flinkere til å spise (de kan være litt kresne/småspiste til tider) når det ikke er fokus på hva de har lyst til å gjøre etterpå.

Annet husarbeid gjøres etter at barna har lagt seg. + At jeg må jobbe inn det jeg har sanket inn av fleksibel tid. Men jeg skal lett innrømme at det langt i fra er strøkent her hver kveld. Det blir litt mer damage control - rydding samt vasking av utsatte områder av huset. Torsdag har vi vaskedag, så om barna ikke er andre steder, så er de med på det. Minsten gjør vel strengt talt oftere mer skade enn nytte, men han synes faktisk at det er fryktelig gøy når vasketuene tas frem, og huset midlertidig snus på hodet for en periode.

Vi er jo heldige ved at jeg har fleksibel tid på jobb, men jeg tror nok man kan klare veldig mye hvis man bare tar vekk fokuset på at familiehverdagen skal være perfekt. :) Samtidig så vet jeg også om mange småbarnsforeldre som kanskje prioriterer annerledes enn oss og som derfor ikke får ting til å gå opp på samme måte. Å se på tv/film i 2-3 timer etter at barna har lagt seg, det gjør vi ikke på hverdager. Som regel rekker vi en halvtimes småprat/kos i senga mellom plikter og søvn - også sparer vi kjærestekos på kveldstid til helgene.



Anonymous poster hash: 3b8ab...f14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Olivia Benson

- Hvor lenge er barna i bhg/skole

- Hvor mange måltider har dere om dagen. Blir ikke middagen også kvelds hvis det blir sent?

- får dere gjort noe husarbeid i det hele tatt?

Anonymous poster hash: 6e6f2...3b5

- 8 timer

- Vi spiser frokost, middag og kveldsmat hjemme. Enkelte ganger blir middagen sent, men da får hun banan eller yoghurt o.l. til kvelds.

- Husarbeid gjøres stort sett på kveldstid og i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7-8 timer.

Spiser vanligvis frokost hjemme, middag kl. 17, kveldsmat kun barn kl. 19 (og middag/salat/brødskiver for oss kl22).

Nei, husarbeid blir det lite av. Har vaskehjelp.

Anonymous poster hash: d6a80...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge to i ledende stillinger ( 120-150% arbeidsuker) men har full fleksibilitet. Overtid jobbes på kvelden etter at barna er i seng). To barn, et som går siste året i bhg, et som går på barneskolen. Har vaskehjelp, men ingen hjelp utenom det.

Jeg drar før de andre har stått opp, jobber 07.30-15.30. Mann og barn står opp rett før syv, spiser frokost og er ute av døren kvart på åtte. I barnehagen rett før åtte.

Jeg henter ca halv fem ( prøvde å komme tidligere men da syntes snuppa at jeg forstyrret leken). Skolebarnet kommer hjem samtidig som oss ca 16.45.

Jeg lager middag og mannen kommer hjem. Spiser ca 17.30. Spiser middag sammen alle dager med unntak av hvis et av barna er i bursdag/ kamp etc.

Siden lekser, lesing og lek, rydder bordet men ellers begrenset m husarbeid. Huset vårt er ikke strøkent eller stylet.

Yngste legger seg 19-19.30. Eldste legger seg kl 20 men ligger og leser.

Jobber fra 20 og utover. Legger oss rundt 23-24. Matpakker lages på kvelden.

Klær vaskes i helgen. Og vi bor slik at ingen må kjøres.

Har det helt supert 😊 høres sikkert stressende ut for mange, men vi trives med jobbene våre. Opplever at barna har så mye tilgang til oss som de ønsker. Det vi kutter på blir egne fritidsaktiviteter og sosiale ting for oss selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå jobber ingen av oss 100% lenger, men jeg kan jo fortelle hvordan det var da vi gjorde det.

Begge startet 08.00 på jobb, barnet i barnehagen fra 07.30. Han spiste frokost der.

Jeg jobbet annenhver lørdag og jobbet derfor en time mindre pr. dag og var ferdig på jobb 15.00. Tok buss for å hente i barnehagen, var vel hjemme omtrent 16.00.

Nå har vi det aldri spesielt rotete i leiligheten, så da jeg kom hjem var det å ta en rask rydding og starte på middagen til mannen kom hjem ca halv fem.

Husarbeid ble det ikke gjort så veldig mye av i løpet av hverdagen, men tok det igjen da jeg hadde kveldsvakt og tid til å vaske på dagtid.



Anonymous poster hash: 98cb5...f2a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber turnus, mannen fast fra 7.30-15.30. Ungen leveres kl. 9 i barnehagen, blir hentet 15.45 (altså drøye 6,5 time i barnehagen).

Slutter jeg tidlig på jobb (15/ 16/ 17) spiser vi middag sammen kl 17 og ungen kveldsmat kl. 19 før han legger seg kl. 19.30. Jobber jeg sent (til 19 eller senere) spiser barnet gjerne brød etter barnehagen og middag kl 19, eller brød også til kvelds og vi to voksne spiser middag kl. 20 etter at barnet har lagt seg.

Husarbeid blir tatt på søndager (jeg jobber ofte lørdager), svært lite ellers i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ungene var små spiste vi alltid middag da andre spiser kveldsmat. En brødskive når vi kom hjem, så fikk vi puslet og roet oss litt hjemme i stedet for å kaste seg over grytene med en gang i kom innafor døra. Vi er flinke til å planlegge så ofte var det ikke så mye jobb med middagen heller, men vi merket at de små trengte kontakt og litt fangkos når vi kom hjem på ettermiddagen, så da tok vi middagen sener.



Anonymous poster hash: a8a3a...f6c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge jobber 100%++. Barna leveres på SFO/barnehage ca 08.00 og hentes ca 1530. Dersom det er trening/aktiviteter spiser vi brødskiver når vi kommer hjem fra sfo/bhg, og middag til kvelds rundt 1830/19. Husarbeid gjøres litt mens ungene leker sammen på dagtid, litt etter leggetid og litt i helger. Men det er definitivt ikke strøkent her hjemme - vi prioriterer god mat fra bunn og kvalitetstid med ungene fremfor shinet hus.



Anonymous poster hash: 8c82a...5a2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drar hjemmefra litt før 8, barna i bhg/skole fra ca 8. Jeg jobber 8 timer, så drar aldri fra jobb før kl 16-1615. Henter i bhg, og er hjemme ca 16.30.

Mannen henter på SFO ca kl 16-1615, så kommer vi hjem samtidig. Middagslaging og så spising kl 17 til ca 1730.

Etter middag er det opprydding, sette på en klesvask, megle litt med ungene, sjekke litt lekser.

Kl 1830 begynner vi med kveldsmat, og ungene sover ca kl 20. Siden de er såpass små, krever leggingen en voksen 100% i 1,5 time, mens den andre trener. Kl 20/21 slokner vi i sofaen/foran pc. Det blir lite/ingenting gjort etter kl 20, jeg skjønner ikke hvordan noen har energi til å vaske huset så sent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi jobber begge 100%.

Barnet er i barnehagen 7,5-8 t to dager i uken. Fri tre dager.

Middag ca 1630 og kveldsmat ca 1830-1900.

Husarbeid gjøres litt på kveldstis/dagtid. Men vasker mest i helger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hvor lenge er barna i bhg/skole - Fra kl 07.30 til 16.30

- Hvor mange måltider har dere om dagen. Blir ikke middagen også kvelds hvis det blir sent? Frokost, lunch (på jobb/barnehage), middag kl. 17.30. Ingen kveldsmat. Barnet får melk ved leggetid.

- får dere gjort noe husarbeid i det hele tatt? Ja, rydder før jobb/etter jobb fortløpende. Et par minutter der og et par minutter der.

Anonymous poster hash: c286c...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Begge jobber skift så her går det i både dag, kveld og helgevakter (og natteskift for mannen). Ikke noe som heter fleksitid på våre arbeidsplasser, spesielt for meg da vi går alene på jobb og har ene og alene hele ansvaret for bedriften på vår vakt.

Sønnen vår leveres i bhg litt før 10, mine dagvakter starter aldri før 10.00, og barnehagen er et par minutter unna gåavstand. Henter 16.35.

Lager ofte middag på kvelden og lar det stå i kjøleskapet til dagen etter, så det bare trenger et raskt oppkok når vi kommer hjem på ettermiddagen. Det kan også gå i middagsglass, mat hjem fra jobb eller så lager jeg noe når vi kommer hjem, men da blir det såpass sent at det regnes som kveldsmat også. Kveldsmat spiser han rundt kl 19.00 ca.

Pleier å rydde sakte men sikkert timen før han legger seg, prøver å involvere sønnen vår så mye som mulig. Nå er han i den alderen hvor det er gøy å løpe etter mamma og gjøre akkurat de samme tingene, så rydding er for øyeblikket en morsom aktivitet. Blir som regel aldri ferdig før leggetid og holder som regel på 1-2 timer etter leggingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hvor lenge er barna i bhg/skole

- Hvor mange måltider har dere om dagen. Blir ikke middagen også kvelds hvis det blir sent?

- får dere gjort noe husarbeid i det hele tatt?

Anonymous poster hash: 6e6f2...3b5

Når mannen er borte: 9 timer. Når han er hjemme: 6 timer.

Når mannen er borte: 1 (middag), kanskje en brødskive til kvelds. Når mannen er hjemme: 2 (frokost, middag), kanskje en brødskive til kvelds.

Vi har vaskehjelp som kommer annenhver uke, så vi slipper selve vaskingen. Rydding, støvsuging og andre ting blir tatt fortløpende. Vi rydder en del i helgene, da med ungene til hjelp, og ellers etter at ungene har lagt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har våra barn lämnat barnehagen och går i skola bägge två men vi jobbade 100% även tidigare.

Barnen lämandes ca kl 8 varje dag.

De får lagad lunch i barnehagen (Sverige)

Vi hämtade dem mellan 16 och 17

Lagade middag (ofta förberedd innan) och åt 17.30-18, var barnen hungriga fick de en frukt att äta på vägen hem från barnehagen.

Min man jobbar turnus och varannan helg. Han har i flera år tagit all klädtvätt, och jag all städning.

Jag plockar varje kväll. ser till att köket är rent och hallen OK.

En dag mitt i veckan dammsuger jag, på lördag eller söndag morgon, dammsugning+torka golv och skrua toaletter.

Eftersom vi vaknar ganska tidigt är vi klara med städningen innan dagen startar.

Vi har också använt en barnvakt som hämtar ca en gång i veckan (främst pga jobbresor) och då jobbar jag över för att kunna gå tidigare andra dagar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg - jobber 100% som lærer

Min mann - jobber 100% offshore (altså borte mellom 4-6 uker og går i 1/1-turnus).

Henter ungene i bhg mellom tre av fem dager rundt kl 15, én dag 15.30 og én dag 16:00.

Rett hjem, tar ut av bhg sekker og starter på middagen. Den spises mellom 16 og 17.

Vasker til hver helg, som oftest på fredag (men kan skje alt mellom torsdag og søndag).

Annen smårydding skjer fortløpende, så blir aldri rotete her.

Ungene spiser frokost, lunsj og 15-frukt i bhg, så blir det middag og kvelds hjemme.



Anonymous poster hash: d882b...5c1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...