Gå til innhold

Tidspunkt på barnebursdag.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor sent tenker dere det er akseptabelt at en barnebursdag (5-åringer) avsluttes på en fredags kveld?



Anonymous poster hash: c74c8...f47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Senest klokka seks dersom det er med klassekamerater og lignende. :)

Anonymous poster hash: c5423...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kl. 18, synes jeg. De skal da legge seg selv om det er helg, og så er det kveldsmat, stelling osv. Tar fort litt tid. Pluss at de fleste er rimelig trøtte etter en lang dag og uke i barnehagen kl. 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Min femåring er absolutt ikke trett kl 18.

Kveldsmat trenger de jo heller ikke om de spiser i bursdag rundt 17:30.

Bursdagen kan jo ikke begynne før kl 17, og en time med bursdagsfeiring er veldig kort tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som svarer 18, når mener dere bursdagen skal starte? Barnehagen her stenger ikke før 16.30 og da starter ofte bursdagen kl 17. En time blir knapt synes jeg. De spiser jo der og hvilken 5 åring tåler ikke å være oppe til 20? Her er som oftest bursdagene fra 17-19 og jeg har ikke hørt att noen av foreldrene får problemer med leggingen. I helgene er så mange på hytta o.l att det må nesten foregå etter barnehagen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min femåring er absolutt ikke trett kl 18.

Kveldsmat trenger de jo heller ikke om de spiser i bursdag rundt 17:30.

Bursdagen kan jo ikke begynne før kl 17, og en time med bursdagsfeiring er veldig kort tid.

Hos oss gjør de det slik at bursdagsforeldrene henter barna i barnehagen tidlig (f.eks. kl. 15 eller 15:30), og tar alle med seg hjem. Det går fint at bursdagen begynner kl. 16.

Ikke alle spiser mye mat i bursdag, jeg synes i alle fall det er viktig med kveldsmat senere enn 17:30.

De som svarer 18, når mener dere bursdagen skal starte? Barnehagen her stenger ikke før 16.30 og da starter ofte bursdagen kl 17. En time blir knapt synes jeg. De spiser jo der og hvilken 5 åring tåler ikke å være oppe til 20? Her er som oftest bursdagene fra 17-19 og jeg har ikke hørt att noen av foreldrene får problemer med leggingen. I helgene er så mange på hytta o.l att det må nesten foregå etter barnehagen

Har svart ovenfor.

Endret av Harlekin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke spesielt vanlig at bursdagsforeldrene henter 10 barn i barnehagen og tar de med hjem. Det hadde overhode ikke fungert i vår barnehage, de fleste bor et godt stykke unna, og å hente barna med minibuss er ikke spesielt aktuelt.

De fleste 5-års bursdager pleier vel å vare 17-19 hvis det er en ukedag. Hvis det er i helga, ville jeg valgt et tidligere tidspunkt, f.eks. 15-17.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå barnehagen har vi feiret på lørdager. Neste bursdag blir på skolen, så da tenker vi etter skoleslutt (dvs ca kl 14) og at de drar hjem ca kl 17.

Anonymous poster hash: 04c01...33d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17-19 er fint.

Vi har ofte valg bursdag i helgene, fordi det skjer så mye på ukedagene og barna er slitne etter barnehage/skole. I tillegg er det stress for foreldrene å rekke de tidligste bursdagene. (Hos oss har det aldri vært noe tema at en tar med alle hjem fra barnehage/skole hverken der jeg bor nå eller der vi bodde da eldstemann var liten.)

Vi har som regel bursdag lørdager fra 10.30 eller 11.00 til rundt 13-13.30

Tidlig nok til at ikke hele dagen blir ødelagt og folk kan gjøre noe etterpå,

men sent nok til at folk ikke må ha vekkerklokke for å rekke bursdagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå barnehagen har vi feiret på lørdager. Neste bursdag blir på skolen, så da tenker vi etter skoleslutt (dvs ca kl 14) og at de drar hjem ca kl 17.

Anonymous poster hash: 04c01...33d

Da tenker du at alle har på seg vanlige klær da-ikke noe pynting før bursdag og at dere henter alle ungene på skolen?

For meg høres det ut som en veldig merkelig ordning.

Har aldri opplevd noen som gjør det sånn før. :) Men funker det for dere så kjør på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da tenker du at alle har på seg vanlige klær da-ikke noe pynting før bursdag og at dere henter alle ungene på skolen?

For meg høres det ut som en veldig merkelig ordning.

Har aldri opplevd noen som gjør det sånn før. :) Men funker det for dere så kjør på.

Det var slik vi feiret bursdag da jeg gikk på skolen, og jeg likte det godt. Ofte pyntet vi oss litt eksta når vi skulle i bursdag, etter bytter på slutten av dagen.

Synes det er greit for oss å bare avspassere en halv dag hver. Og gjesten kan har også stor sjanse til å kunne komme. Vi bor i kort avstand fra skolen, så det er greit med at foreldrene ikke trenger å levere, bare hente.

Anonymous poster hash: 04c01...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17-19 i ukedagene er vanlig her fra 4-8 år, da rekker folk å hente ungen i barnehage/sfo og hjem å skifte før bursdag. Lagå at det kan bli litt sent i seng for de yngste, men bursdager er jo ikke så innmari ofte.

Bursdag rett etter skoleslutt kl 14 er litt rart for meg, da må det være på skolen? Er ikke bare bare for en susete 1.-klassing å måtte holde styr på gave og sånt gjennom skoledagen heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser jo at de fleste ikke er enig med meg, og jeg synes jo ikke akkurat det er noe kjempeproblem om bursdagen varer til 19. Men jeg foretrekker at det ikke blir så sent. Hos oss har ingen bursdager vart lenger enn 18, selv på hverdager. Dette er en sentrumsbarnehage der de fleste bor i gåavstand fra barnehagen eller kort vei med bil/kollektivtrafikk.

Det beste synes jeg er bursdager i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...