Gå til innhold

Kan jeg drikke yogi/pukka urte te?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg ikke få nyte en god kopp urtete heller.Er visst noe med lakrisrot(noe som er i de fleste urteteer)Elsker yogi choco te,men nå tørr jeg ikke drikke den heller.Erfaringer?

Anonymous poster hash: 2b212...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solstråla88

Det er ikke farlig. Svigerinnen min drakk en kopp hver dag av den. Ho har to friske fine barn😊 alt med måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med lakrisrot?

Anonymous poster hash: 2b212...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig. Svigerinnen min drakk en kopp hver dag av den. Ho har to friske fine barn😊 alt med måte

Nå vet ikke jeg hva som er farlig/om det er farlig med denne teen, men selv om noen drakk det og fikk friske barn betye det ikke at den nødvendigvis er trygg!

Anonymous poster hash: 38972...856

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et kjerring-råd at lakrisrot kan sette i gang fødselen.. Men de fleste som har vært gravide og prøvd diverse kjerringråd vet at baby kommer når den er klar :) er ikke dokumentert at det virker inn på fosteret på noe måte..

Ikke hørt noe annet om lakrisrot.? Hva har du hørt?

Anonymous poster hash: d6325...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at lakrisrot ikke er bra.Men det er jo til og med lakrisrot i frukt teene fra London fruit and herbs..

Anonymous poster hash: 2b212...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Nå vet ikke jeg hva som er farlig/om det er farlig med denne teen, men selv om noen drakk det og fikk friske barn betye det ikke at den nødvendigvis er trygg!

Anonymous poster hash: 38972...856

Å herre! Ikke vær hysterisk! Det er urte te, hva mener du er risiko med det? Blir helt tullete av alt dette! Hold dere til anbefalingene påmatportalen, da er du trygg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste man burde være litt forsiktig med når det gjelder lakrisrot (og lakris generelt) er at det kan gi høyt blodtrykk. Er ikke alle som reagerer på det, så det må man nesten bare følge litt med på:) jeg kan tydeligvis ikke spise små mengder lakris en gang uten å få skyhøyt blodtrykk, selvom jeg til vanlig har kjempefint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herre! Ikke vær hysterisk! Det er urte te, hva mener du er risiko med det? Blir helt tullete av alt dette! Hold dere til anbefalingene påmatportalen, da er du trygg!

Å ville ta vare på barnet i magen er ikke å være hysterisk. Jeg kommenterte bare det argumentet, ikke om teen. Det er jo endel urter man skal holde seg unna, jeg vet ikke hvilke, men man vil da gjøre det best for barnet i magen når man idag vet så mye om det?

Anonymous poster hash: 38972...856

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herre! Ikke vær hysterisk! Det er urte te, hva mener du er risiko med det? Blir helt tullete av alt dette! Hold dere til anbefalingene påmatportalen, da er du trygg!

Amen!

Det er som om enkelte leter etter hva som kan være farlig. Ta dere sammen; hold dere til offiesielle råd fra helsemyndigheter og slapp av litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Amen!

Det er som om enkelte leter etter hva som kan være farlig. Ta dere sammen; hold dere til offiesielle råd fra helsemyndigheter og slapp av litt.

Takk! Skjønner virkelig ikke hvorfor enkelte ikke kan følge de offesielle rådene! Som Saraby skriver, noen kan få høyt blodtrykk, men da finner du det ut! Det er ingen forskning som sier man ikke kan drikke urte te som gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står ingenting om lakrisrot der

Anonymous poster hash: 2b212...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...