Gå til innhold

Når er det vanlig å få lyst på nr. 2?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sønnen vår er snart 1 år og det blir ikke ny baby før om 2-3 år. Det skal være sikkert og visst. Jeg synes det er slitsomt nok som det er. Søstera mi har 3 tette og der er det alltid støy og kaotisk. Merker jeg er sliten etter bare å ha vært der noen timer :fnise:

Nei, blir ikke noen ny unge på en stund.

Anonymous poster hash: 7bed9...5ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig enig med deg Ludodama. Det er når hverdagen begynner med fyll jobb,lite søvn og sosiale aktiviteter at man virkelig kjenner om kapasiteten er der. Ofte blir barna mye mer krevende og aktive rundt ettårsalderen,så lettere å forutse hvordan det blir med to barn da kontra når første er ett par md. Vi tenker å starte prøving til høsten igjen. Blir ca tre år mellom Lillegutt og babyen da:)

Anonymous poster hash: 492fb...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk lyst på nr to rett etter første var blitt 1 år :) Blir 22 mnd mellom de og syns det virker veldig lovende.
Har ikke oppdaget noe trassalder og han er veldig interessert i babyer, men samtidig veldig forsiktig med dem. Blir spennende å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lyst på andremann når den eldste var 18 mnd. Da hadde vi sovet hele netter i flere måneder og var uthvilte igjen.

Jeg ble gravid med en gang, og hadde dermed liten baby og storebror i trassalder samtidig. Slitsomt, men det var fordelaktig at den verste trassen var i fasen jeg var i permisjon - ellers ser jeg for meg at jeg ville blitt tre timer forsinket til jobb ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lyst på nummer to kort tid etter nummer en ble født. Alltid hatt lyst og ha ca to år mellom, men nå ble jeg jo gravid nå da, så blir 15-16 mnd mellom. Litt lite syns jeg egentlig, men nå er jeg jo gravid, og tror nok det skal gå helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok veldig individuelt. Her kjenner jeg på noen få lyst-på-baby-stikk innimellom, men de blir fort hentet inn når jeg begynner å tenke rasjonelt😅 Jenta vår er 3 til sommeren, har nettopp giftet oss og flyttet inn i nytt hus. Så "alle" venter på hus/bryllupsbaby! Hehe! Men jeg må ærlig innrømme at jeg er ganske sikkert på at i vår familie blir vi 3 (mor, far og 1 barn)😊 Og det føles rett for oss😊

Endret av Kardinal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hjernen glemmer hvor grusomt det var med førstemann

Anonymous poster hash: f7ae7...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når nr en var rundt ett år - da var hun plutselig ingen baby lenger... Og litt etter satt den :P Ble 20 mnd mellom. I etterpåklokskapens lys ville jeg nok ha gætt for 2, 5 el 3 år mellom, men gjort er gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa "Vi ses nok snart igjen!" da jeg reiste fra sykehuset med nr 1. 20 mnd senere var vi tilbake igjen. Vi bare droppet å begynne på prevensjon igjen, og jeg ble gravid igjen uten noe bevisst prøving.

Vi er veldig fornøyde med å ha fått to tette. De henger sammen som erteris, og er i samme "fase" slik at det blir relativt mindre arbeid for oss. Vi hadde to bleiebarn samtidig, men bleieskift tar jo bare noen sekunder så det var ikke noe ekstra arbeid. Eldstemann måtte slutte med vogn da han var 20 mnd, men det gikk fint, han ville jo ikke sitte i den uansett.

Nå er minsten 4, og jeg kunne ikke tenke meg å begynne med ny babyperiode nå. Nå er barna selvstendige og selvgående, og den friheten nyter jeg. Glad vi bare kjørte på og tok alt spedbarns/småbarnsarbeidet i en jafs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa "Vi ses nok snart igjen!" da jeg reiste fra sykehuset med nr 1. 20 mnd senere var vi tilbake igjen. Vi bare droppet å begynne på prevensjon igjen, og jeg ble gravid igjen uten noe bevisst prøving.

Vi er veldig fornøyde med å ha fått to tette. De henger sammen som erteris, og er i samme "fase" slik at det blir relativt mindre arbeid for oss. Vi hadde to bleiebarn samtidig, men bleieskift tar jo bare noen sekunder så det var ikke noe ekstra arbeid. Eldstemann måtte slutte med vogn da han var 20 mnd, men det gikk fint, han ville jo ikke sitte i den uansett.

Nå er minsten 4, og jeg kunne ikke tenke meg å begynne med ny babyperiode nå. Nå er barna selvstendige og selvgående, og den friheten nyter jeg. Glad vi bare kjørte på og tok alt spedbarns/småbarnsarbeidet i en jafs.

Bleieskift tar noen sekunder? Har du aldri opplevd trass du, eller? I trassperioden her tar bleieskift TYVE MINUTTER...

Anonymous poster hash: f7ae7...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleieskift tar noen sekunder? Har du aldri opplevd trass du, eller? I trassperioden her tar bleieskift TYVE MINUTTER...

Anonymous poster hash: f7ae7...75b

Det tror jeg aldri jeg har vært borti, og jeg har seks relativt viljesterke unger. Hvordan får du et bleieskift til å vare i 20 minutter?

Sånn rent generelt, så synes jeg det er en gjenganger at veldig mange sier "aldri noen sinne mer" når eldstebarnet er i babyperioden, og graviditet, fødsel og nattevåk er veldig friskt i minne. Og når ungen nærmer seg et år eller så og ting har roet seg, mykner man og tenker at det kanskje hadde vært fint med en til.

Det gjelder selvsagt langt fra alle, men jeg har sett veldig mange gå fra "aldri mer!" til "hvorfor ikke?" på forbausende kort tid. Og jeg tror det handler litt om å bli vant til foreldrerollen og hvor mye det faktisk krever. Og når man først er inne i tralten, spiller det liksom ikke så stor rolle om det er en eller to (eller tre).

For min del planla jeg ingen av mine tre første, de bare kom- og sett i ettertid var det like greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Det tror jeg aldri jeg har vært borti, og jeg har seks relativt viljesterke unger. Hvordan får du et bleieskift til å vare i 20 minutter?

Sånn rent generelt, så synes jeg det er en gjenganger at veldig mange sier "aldri noen sinne mer" når eldstebarnet er i babyperioden, og graviditet, fødsel og nattevåk er veldig friskt i minne. Og når ungen nærmer seg et år eller så og ting har roet seg, mykner man og tenker at det kanskje hadde vært fint med en til.

Det gjelder selvsagt langt fra alle, men jeg har sett veldig mange gå fra "aldri mer!" til "hvorfor ikke?" på forbausende kort tid. Og jeg tror det handler litt om å bli vant til foreldrerollen og hvor mye det faktisk krever. Og når man først er inne i tralten, spiller det liksom ikke så stor rolle om det er en eller to (eller tre).

For min del planla jeg ingen av mine tre første, de bare kom- og sett i ettertid var det like greit.

Du imponerer! 6 svangerskap? Jeg anser deg som superkvinne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du imponerer! 6 svangerskap? Jeg anser deg som superkvinne!

Nei, nei, nei- jeg er langt fra superkvinne :ler: Jeg er dårlig på både graviditet og fødsler, og ganske ordinær som mamma. Grei nok, men ikke mer.

Bare en helt vanlig mamma, men å la et bleieskift vare i 20 minutter er for meg ganske uforståelig. Hvorfor gidde det?

Jeg tror at å være litt lat er nøkkelen til mye ;) Det gjør det også mye lettere å få nummer to.

Hilsen veldig-ikke-superkvinne :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å få lyst da jenta vår var 2,5år. Ikke før. Vi planla å begynne å prøve et halvår senere, men det skjedde en glipp og jeg ble gravid rett etter vi avtalte dette. Sånn sett føler jeg meg ikke helt klar, men samtidig tror jeg det skal gå greit.

Tror det kommer an på mange ting når lysten på nestemann kommer. Her jobber mannen mye, også kveld og natt, så jeg må ha en som er såpass selvstendig at jeg kan takle en nyfødt som kanskje gråter/krever mye på kveldstid. Jeg hadde også veldig lyst på fast jobb først, slik at jeg har krav på å jobbe redusert etter barn nr2, for det ser jeg at blir helt nødvendig for min egen lykke også. Jobber 100% nå med ett barn, og syns det er litt hektisk og stressende. Særlig når mannen jobber så mye! Og i tillegg skulle vi finne ny bolig osv, så tiden går jo til slike ting og:) Hadde veldig lyst til å ha "alt på stell" før nr2, da jeg stresset mye over andre ting under permisjonen med nr1.

Anonymous poster hash: e362d...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår er snart 4 måneder nå. Nå vil jeg gjerne ha en til baby fordivi har fått "kontroll" over vår nå. Kommer nok til å vente til hun er 2-3 år regner jeg med, slik at hun er mer selvhjulpen når neste kommer.

Hadde du spurt meg for halvannen måned siden ville jeg sagt at det holder med en ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da vi planla barn snakket vi om når vi ville prøve på nr to. Vi ville ikkr ha så mye aldersforskjell på dem, tenkte max 2,5 år. Jeg ble ganske babysyk da datteren vår ble ett år, så vi begynte å prøve litt før vi hadde tenkt og det klaffet på første forsøk ;) Så her blir det 2 år forskjell. Gleder meg keg, elsker å være mamma, selv om det kan være slitsomt så klart. Men vi ønsker oss tre barn også ville vi ikke ha småbarnsperioden altfor lang, så da kjørte vi på :) Det er jo utrolig mye glede med søsken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...