Gå til innhold

Mest mulig avlasting med babyen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere får gjøre som andre har gjort i generasjoner før oss: bestemor må flytte inn (eller om dere har en gammel, ugift tante). Noen andre kan jo selvfølgelig ikke være hjemme hos dere om natten, og det forstår jo du også. Tror du troller. Dagmamma som kommer hjem til dere er jo greit. Men om natten?

Anonymous poster hash: f0d08...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Ja det mener jeg også jeg har sett en tråd om, eller en som ville ha au pair til barnet sitt fordi de jobbet så mye...?

Men hvorfor siterer du meg?

Det var bare en kommentar til ditt innlegg. Men vi har samme oppfatning av at det kan være TS som har skrevet om dette tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke mannen din ta permisjon hvis det er umulig for deg å ikke jobbe?



Anonymous poster hash: 0a216...134
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... Håper og synes ikke dere skal skaffe barn i det hele tatt.



Anonymous poster hash: 23263...323
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Kan ikke mannen din ta permisjon hvis det er umulig for deg å ikke jobbe?

Anonymous poster hash: 0a216...134

Han er vel også sikkert uerstattelig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen for noen møkkakjerringer dere er. Hvis du føler at du trenger hjelp, så skaffer du deg det, TS. Du kan kanskje sette inn en annonse på Finn hvis du ikke kjenner noen du tror kan være interessert?



Anonymous poster hash: b7798...f00
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener at samme bruker har tatt opp dette i en tidligere tråd også.

Det er jeg ganske enig med deg i.

Tror det er nærmere 6 mnd eller deromkring siden.

Så barnet er vel like rundt hjørnet nå?

Noen ønsker surugatmor for å unngå å få fysiske forandringer i egen, alt er mulig - på KG!

Anonymous poster hash: e4cda...63f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare en kommentar til ditt innlegg. Men vi har samme oppfatning av at det kan være TS som har skrevet om dette tidligere?

Ja men mener personen i den tråden hadde barn allerede? Eller husker jeg feil nå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste som driver firma, får noen til å ta de viktigste oppgavene i firmaet sitt, når de får barn, slik at de kan være mest mulig med barnet. Alle mødre som driver eller har drevet firma som jeg kjenner, gjør det slik og så stikker de innom innimellom slik at de får et overblikk over driften, gir råd osv.

Man har rett til foreldrepenger som selvstendig næringsdrivende også, vikar i perioden, behandles som det gjør fra hvilketsomhelst annet firma.

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg en praktikant og en vaskedame, da får du dekket det meste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor dere? Og når kommer babyen?

Personlig assistent er det du trenger, men vil koste masse.

Anonymous poster hash: ae934...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får gjøre som andre har gjort i generasjoner før oss: bestemor må flytte inn (eller om dere har en gammel, ugift tante). Noen andre kan jo selvfølgelig ikke være hjemme hos dere om natten, og det forstår jo du også. Tror du troller. Dagmamma som kommer hjem til dere er jo greit. Men om natten?

Anonymous poster hash: f0d08...233

Hvorfor er det greit å få hjelp fra en bestemor, og ikke en annen?

Jeg syns TS får ufortjent mye kritikk. Det er naivt å tro at alle forretningsideer kan styres av noen andre, og at det er realistisk å få en vikar til alt. Å få hjelp i huset og med baby når TS uansett er hjemme trenger overhodet ikke være dumt for babyen, så lenge mor er der.

Men jeg tror det er litt urealistisk av deg TS å forvente hjelp på natten. Hva tror du egentlig en "nanny" kan bidra med på natta? Trøste barnet ditt? Amme det? Vaske huset?

Dere bør også vurdere å la far ta mest mulig permisjon, så kan far passe barn, og en hushjelp passe hus. Kanskje dere kan ha noen dager i uka hver? Eller far kan jobbe kortere dager, så jobber du kveld?

Du må også være forberedt på at dette kan gå helt "galt" - du kan bli utslitt, du kan få fødselsdepresjon, dere kan få en baby som er fullstendig avhengig av mamma. Så du må vurdere hva du er villig til å risikere - det er ingen garanti for at bedriften din greier seg, hvis den er 100% avhengig av at du alltid kan yte ditt beste.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med firmaet om du blir sykemeldt? Eller om barnet blir født i uke 25 og dere må være mange uker på sykehuset?

Anonymous poster hash: f0881...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble tipset om denne tråden i en annen tråd.

Så frekke mange her er. Helt utrolig hva voksne mennesker klarer å lire av seg.

Endret av Savannah87
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seajewel

Både jeg og mannen min jobber mye og har tenkt å fortsette med dette når babyen kommer. Jeg driver mitt eget firma så jeg kan ikke være borte fra jobb noe særlig. Vi blir nødt til å skaffe ekstern hjelp når babyen kommer, både på dagtid og nattestid. noen som vet om hvor man kan hendvenne seg da? Jeg tenkte på noen som har jobbet i barnehave kanskje? Vi må jo ha mer enn én person også ( når vi kommer til å trenge avlasting om natten også) men jeg vet ikke hvor jeg skulle funnet kompetente folk. Noen som har erfaringer med dette?

Anonymous poster hash: c6a90...098

Dette nekter jeg å tro er sant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med denne tråden (eller TS' holdning) er overskriften: ikke best mulig, eller nødvendig, men MEST mulig avlastning.

Og TS kan jo bare skaffe en dagmamma som kommer hjem til dem (annonser), en annen barnevakt som kan passe ved behov på ettermiddager, kvelder og evt. helger (spør i bhg), vaskehjelp/annen hjelp til huset (bruk firma), men nettene må nok hun og mannen klare selv. Og det gjør man jo, mange jobber fullt og vel så det, selv med årevis med småbarn og våkenetter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor kan ikke mannen din ta hele permisjonen da?

Jeg synes mange av svarene her er svært lite feministiske. Alle virker som de reagerer på at hun ikke kan være borte fra jobb i et år, mens de færreste reagerer når fedre kun tar noen uker pappaperm. Hvis hun kun jobber med å selge sine egne ideer så er det jo ikke så mye hun får gjort angående å fylle den posisjonen, så da må jo bare han ta seg mest mulig av babien i stedet.



Anonymous poster hash: 1d113...fec
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste som driver firma, får noen til å ta de viktigste oppgavene i firmaet sitt, når de får barn, slik at de kan være mest mulig med barnet. Alle mødre som driver eller har drevet firma som jeg kjenner, gjør det slik og så stikker de innom innimellom slik at de får et overblikk over driften, gir råd osv.

Man har rett til foreldrepenger som selvstendig næringsdrivende også, vikar i perioden, behandles som det gjør fra hvilketsomhelst annet firma.

Som sagt er ikke dette mulig med mitt firma. det er utelukkende mine ideer og kreativitet jeg selger, derfor ville det ikke vært noe hjelp i å få inn en vikar.

TS

Anonymous poster hash: c6a90...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til å begynne med kan du jo skaffe renholdere, som tar seg av renholdet i huset, så slipper du å tenke på det.
Videre kan du teste ut disse matkassene som sendes til døra, slik at du sparer tid og energi i forhold til planlegging av middag.

Dette vil frigjøre mye tid i forhold til arbeid med hus og hjem, slik at du kan fokusere på baby og jobb.

Helt hvordan du skal få tak i kompetente mennesker vet jeg ikke, mye kommer jo an på hva du forventer og krever, for jeg personlig ville aldri i verden sagt ja til å passe et spedbarn om natta. Men jeg ville stilt opp på dagtid om ei venninne trengte hjelp og jeg hadde tid og mulighet til å hjelpe, selvfølgelig mot betaling. (jeg er ikke gratis barnevakt på så fast basis som du beskriver her, selv om det var ei venninne).

Jeg tror mye av dette er vanskelig å planlegge på forhånd, før du blir kjent med barnet.

Likevel tror jeg at du og mannen bør se på muligheten til å fordele permisjonen sånn at dere har et par dager permisjon i uka, sånn at han kan være hjemme en dag eller to i uka hvor du har full fokus på jobb, så får resten av dagene være dager hvor du er alene med babyen og eventuelt en avlaster.

Om dette kommer til å fungere, kan jeg ikke si noe om, for jeg har ikke barn, dette er bare løsningen jeg ville prøvd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt er ikke dette mulig med mitt firma. det er utelukkende mine ideer og kreativitet jeg selger, derfor ville det ikke vært noe hjelp i å få inn en vikar.

TS Anonymous poster hash: c6a90...098

Da kanmannen gå ut i det meste av permisjonen og du tar bare dine foreskrevet uker i begynnelsen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...