Gå til innhold

Mest mulig avlasting med babyen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice

Og det får du til å bli 24/7? Du kan ikke tenke at det kan være enkelte dager og netter?

Anonymous poster hash: b7798...f00

Les overskriften og første innlegg grundig én gang til, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er forskjell på en baby og et større barn. Det første året er viktigst for å skape en trygg tilknytning.

Anonymous poster hash: d607b...cbb

så du mener at det er bedre å se barnet døgnet rundt fram til det er ett år for så å sende det i barnehagen og se det ca tre timer pr døgn, slik de aller fleste gjør? TS har ikke sagt at hun ikke skal være sammen med barnet, hun vil ha hjelp i hjemmet. Hva er det som er galt med det?

Anonymous poster hash: b7798...f00

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au pair har begrenset arbeidstid, til rundt 30 timer per uke og alt arbeid skal være knytt til ungene eller lett husarbeid (oppvask og støvsuging er ok, ikke vaske klær for de voksne, ikke bytte sengetøy eller pusse vinduer, ikke hagearbeid eller nedvask) og de skal ha mulighet til å lære språket og delta i norsk kultur og skal være som endel av familien i oppholdet.

En au pair i TS sin familie vil trolig bli grovt utnyttet.

Anonymous poster hash: 0519e...730

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og mannen min jobber mye og har tenkt å fortsette med dette når babyen kommer. Jeg driver mitt eget firma så jeg kan ikke være borte fra jobb noe særlig. Vi blir nødt til å skaffe ekstern hjelp når babyen kommer, både på dagtid og nattestid. noen som vet om hvor man kan hendvenne seg da? Jeg tenkte på noen som har jobbet i barnehave kanskje? Vi må jo ha mer enn én person også ( når vi kommer til å trenge avlasting om natten også) men jeg vet ikke hvor jeg skulle funnet kompetente folk. Noen som har erfaringer med dette?

Anonymous poster hash: c6a90...098

Dette høres så idiotisk og egoistisk ut at jeg nesten ikke klarer å tro på det.

Anonymous poster hash: 023d0...381

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi setter det jo ikke bort, vi trenger bare litt avlasting.

TS

Anonymous poster hash: c6a90...098

Og barnet trenger mammaen sin..men dine behov kommer tydeligvis i første rekke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Stakkars barn som for foreldre som er mer opptatt av jobb enn samvær med barnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den beste løsningen for dere er nok å plassere barnet i fosterhjem.

Anonymous poster hash: 63ca2...161

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og barnet trenger mammaen sin..men dine behov kommer tydeligvis i første rekke.

Selvfølgelig skal den være sammen med mammaen sin,en mammaen trenger avlasting for å være en god mamma. Som sagt jobber jeg hjemmefra og kommer til å tilbringe masse tid med barnet. Det å ta et helt år fri er det samme som å legge ned bedriften min. Jeg kan ikke ansette noen for å gjøre mine arbeidsoppgaver, da jeg ER hele bedriften.

TS

Anonymous poster hash: c6a90...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au pair har begrenset arbeidstid, til rundt 30 timer per uke og alt arbeid skal være knytt til ungene eller lett husarbeid (oppvask og støvsuging er ok, ikke vaske klær for de voksne, ikke bytte sengetøy eller pusse vinduer, ikke hagearbeid eller nedvask) og de skal ha mulighet til å lære språket og delta i norsk kultur og skal være som endel av familien i oppholdet.

En au pair i TS sin familie vil trolig bli grovt utnyttet.

Anonymous poster hash: 0519e...730

Vi skal uke ha au pair, så den kan du legge død.

TS

Anonymous poster hash: c6a90...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Selvfølgelig skal den være sammen med mammaen sin,en mammaen trenger avlasting for å være en god mamma. Som sagt jobber jeg hjemmefra og kommer til å tilbringe masse tid med barnet. Det å ta et helt år fri er det samme som å legge ned bedriften min. Jeg kan ikke ansette noen for å gjøre mine arbeidsoppgaver, da jeg ER hele bedriften.

TS

Anonymous poster hash: c6a90...098

Har ikke du skrevet om dette temaet før, også? Jeg mener å huske det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Selvfølgelig skal den være sammen med mammaen sin,en mammaen trenger avlasting for å være en god mamma. Som sagt jobber jeg hjemmefra og kommer til å tilbringe masse tid med barnet. Det å ta et helt år fri er det samme som å legge ned bedriften min. Jeg kan ikke ansette noen for å gjøre mine arbeidsoppgaver, da jeg ER hele bedriften.

TS

Anonymous poster hash: c6a90...098

Hva om babyen din får kolikk da? Hvordan har du tenkt å arbeide hjemme om du må gå å bære på en gråtende baby store deler av døgnet i tillegg til å få deg litt søvn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Selvfølgelig skal den være sammen med mammaen sin,en mammaen trenger avlasting for å være en god mamma. Som sagt jobber jeg hjemmefra og kommer til å tilbringe masse tid med barnet. Det å ta et helt år fri er det samme som å legge ned bedriften min. Jeg kan ikke ansette noen for å gjøre mine arbeidsoppgaver, da jeg ER hele bedriften.

TS

Anonymous poster hash: c6a90...098

Stakkars mine barn med en mamma som så godt som aldri hadde avlastning med dem :(.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vil ha en baby, men ikke ta noe ansvar for den i det hele tatt? Du skal ha noen til å ta den om natta i tilfelle dere blir slitne?? Det virker som et ekstremt lite gjennomtenkt valg å få barn, og veldig lite forståelse av å være foreldre, og av barnets ve og vel!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags bedrift er det da?

Er du virkelig den eneste i verden som kan utføre den jobben?

Ingen er vel uerstattelige.

Anonymous poster hash: 63ca2...161

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Selvfølgelig skal den være sammen med mammaen sin,en mammaen trenger avlasting for å være en god mamma. Som sagt jobber jeg hjemmefra og kommer til å tilbringe masse tid med barnet. Det å ta et helt år fri er det samme som å legge ned bedriften min. Jeg kan ikke ansette noen for å gjøre mine arbeidsoppgaver, da jeg ER hele bedriften.

TS

Anonymous poster hash: c6a90...098

Det er ingen andre enn deg som kan amme babyen uansett. Altså, det er helt normalt for alle og bli slitne som småbarnsforeldre, derfor kan man bytte på som foreldre om nettene. Synes valget deres om å få barn er lite gjennomtenkt. Babyen trenger mamman og pappan sin, og ikke en barnevakt! Du har krav på lønnet permisjon som alle andre 49 uker med 100% og 59 uker med 80% hvorav far har krav på 10 uker. Synes absolutt dere bør ta denne lille tiden dere får, og ansette noen andre som kan styre din bedrift! Synes virkelig det er skremmende at det finnes voksne mennesker som mener at dette er en god løsning for et spedbarn!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke du skrevet om dette temaet før, også? Jeg mener å huske det.

Hun skrev at hun ønsket avlasting med babyen og andre ting slik at hun kunne være sammen med babyen. Jeg forstod det slik at hun trenger hjelp med praktiske ting OG med babyen... Det er jo ikke det samme som 'å sette bort babyen' som hun blir så heftig beskyldt for her.

Til TS: jeg skjønner godt at folk som driver sin egen bedrift ( alene?) kan trenge å organisere barselstiden litt anderledes, hvis din og din manns løsning er å få hjelp utenfra så må vel det være helt greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hun skrev at hun ønsket avlasting med babyen og andre ting slik at hun kunne være sammen med babyen. Jeg forstod det slik at hun trenger hjelp med praktiske ting OG med babyen... Det er jo ikke det samme som 'å sette bort babyen' som hun blir så heftig beskyldt for her.

Til TS: jeg skjønner godt at folk som driver sin egen bedrift ( alene?) kan trenge å organisere barselstiden litt anderledes, hvis din og din manns løsning er å få hjelp utenfra så må vel det være helt greit?

Jeg mener at samme bruker har tatt opp dette i en tidligere tråd også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen andre enn deg som kan amme babyen uansett. Altså, det er helt normalt for alle og bli slitne som småbarnsforeldre, derfor kan man bytte på som foreldre om nettene. Synes valget deres om å få barn er lite gjennomtenkt. Babyen trenger mamman og pappan sin, og ikke en barnevakt! Du har krav på lønnet permisjon som alle andre 49 uker med 100% og 59 uker med 80% hvorav far har krav på 10 uker. Synes absolutt dere bør ta denne lille tiden dere får, og ansette noen andre som kan styre din bedrift! Synes virkelig det er skremmende at det finnes voksne mennesker som mener at dette er en god løsning for et spedbarn!

Hvis jeg tar 9 mnd mammapermisjon så har jeg ingen jobb å komme tilbake til etter permisjonen. Min bedrift består av bare meg og mine ideer. Ingen kan gjøre min jobb, da det er mine egne ideer jeg selger. Jeg jobber hjemmefra og har absolutt planer om å amme barnet og tilbringe så mye tid jeg kan med det, men det er ikke realistisk at jeg kan være alene med det og i tillegg drive firmaet mitt.

TS

Anonymous poster hash: c6a90...098

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at samme bruker har tatt opp dette i en tidligere tråd også.

Ja det mener jeg også jeg har sett en tråd om, eller en som ville ha au pair til barnet sitt fordi de jobbet så mye...?

Men hvorfor siterer du meg?

Endret av Zereta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...