Gå til innhold

Førstegangs gravid


fiat500

Anbefalte innlegg

Jeg skulle egentlig det, men venter heller til den obligatoriske UL :)

Den er faktisk ikke obligatorisk, men de aller fleste velger jo å gå :) man vil jo se babyen sin!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

HEI! Hvordan går det med dere? Nå er jeg 15 uker, tiden flyr. Gleder meg så masse til UL !!! Føler det er litt "dødtid", føler meg liksom ikke gravid.. Så skal BLI så godt å få se hva som skjuler seg der inne snart :)

Kjenner det klør i fingrene til å handle barneutstyr, hvordan er dere? Hehe.. Har også bestemt meg, tror jeg for Emmaljunga barnevogn. Hva tenker dere? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+1 her nå:) ul senere denne måneden, gleder meg såå til å se at det faktisk er noe der inne! Har begynt å få kommentarer på at det vises litt nå, men ser ikke noe særlig selv :P Formen har vært rett og slett kjempe bra hele tiden, ingen symptomer. Ser masse på barneutstyr på nettet, men skal vente i hvertfall til etter ul ;) skal kjøpe brukt emmaljunga:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29+3 nå, håper de siste ukene går fort, for nå er jeg utålmodig :) både gruer meg og gleder meg til fødselen.. Hva tenker dere andre førstegangs om fødselen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+6 idag, og vi skal på tidlig ul kl 2. De to siste dagene har jeg vært veldig kvalm og brekker meg. Håper ikke det er et dårlig tegn siden jeg ikke har slitt med dette før..

hvis alt går bra idag skal jeg si det til mamma og pappa imorgen :-) er så nervøs,klarer ikke fungere på jobben! Tenk hvis det er noe galt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Også førstegangs gravid er 8 +4 i dag. Vært litt småkvalm og trøtt men ellers fin form. Blir tett fulgt opp på gms legekontor, så hadde en ul alt i uke 6 da jeg ikke har regelmessig syklus. Skal på ny ul i morra alt! Gleder meg til og se noe annet enn ryggrad og hjertet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32+4 her. Nærmer seg med stormskritt! Kjenner jeg er litt redd, men det satser jeg på at er veldig naturlig. Tenker litt på hva søren vi gjør når vi er hjemme fra sykehuset :P Alene med baby... Hehe! Skummelt!

Vi kjøpte Brio Smile. Perfekt vogn for våre behov, og relativt billig, så jeg er fornøyd :)

Fødsel ignorerer jeg forsåvidt. Ikke noe å gjøre med det, har den kommet inn må den ut! Det blir så det blir. Jeg satser på at positive tanker, noen gode vitser på lager og en grei pusteteknikk skal hjelpe meg gjennom det! Positivitet lenge leve! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29+3 nå, håper de siste ukene går fort, for nå er jeg utålmodig :) både gruer meg og gleder meg til fødselen.. Hva tenker dere andre førstegangs om fødselen da?

Må bare ta det som det kommer. Tenker lite på det enda, men jeg er jo ikke halvveis en gang. Ser for meg at det blir en "utavdæsjælopplevelse" 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+6 idag, og vi skal på tidlig ul kl 2. De to siste dagene har jeg vært veldig kvalm og brekker meg. Håper ikke det er et dårlig tegn siden jeg ikke har slitt med dette før..

hvis alt går bra idag skal jeg si det til mamma og pappa imorgen :-) er så nervøs,klarer ikke fungere på jobben! Tenk hvis det er noe galt!

Kvalmen kommer for mange rundt uke 6 så det er helt normalt!:) lykke til på ul!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+4 idag...

Har aldri hatt så kraftige menssmerter følelse noen gang... Noen sier visstnok det er normalt og livmora som utvider seg- men jeg blir skremt. Er sånn at jeg begynner gråte. Kommer særlig om jeg har vært stille lenge og beveger meg. Det eneste som hjelper er å gå eller trene. Ellers begynner jeg bli litt trøtt, og bittelitt ømme bryst.

Noen flere med menslignende smerter? Sjekker trusa konstant for blod- men knusketørt. Heldigvis. Ikke planlagt, men glad for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5+4 idag...

Har aldri hatt så kraftige menssmerter følelse noen gang... Noen sier visstnok det er normalt og livmora som utvider seg- men jeg blir skremt. Er sånn at jeg begynner gråte. Kommer særlig om jeg har vært stille lenge og beveger meg. Det eneste som hjelper er å gå eller trene. Ellers begynner jeg bli litt trøtt, og bittelitt ømme bryst.

Noen flere med menslignende smerter? Sjekker trusa konstant for blod- men knusketørt. Heldigvis. Ikke planlagt, men glad for det :)

Kjenner igjen den med intense smerter når en har sittet lenge stille.. Er helt normalt. Hender jeg får det utenom også så er nok livmora som trekker seg. Roer seg litt i uke 8. Har ihvertfall gjort det hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+4 idag...

Har aldri hatt så kraftige menssmerter følelse noen gang... Noen sier visstnok det er normalt og livmora som utvider seg- men jeg blir skremt. Er sånn at jeg begynner gråte. Kommer særlig om jeg har vært stille lenge og beveger meg. Det eneste som hjelper er å gå eller trene. Ellers begynner jeg bli litt trøtt, og bittelitt ømme bryst.

Noen flere med menslignende smerter? Sjekker trusa konstant for blod- men knusketørt. Heldigvis. Ikke planlagt, men glad for det :)

Jeg hadde masse menssmerter, spesielt frem til uke 10. Brukte varmeflaske som smertelindring og det fungerte fint:) var usikker på om jeg kunne bruke varmeflaske(at det ble varmt for baby) men jordmor sa det var ingen fare. Livmor ligger trygt og godt gjemt langt nede i bekkenet fremdeles:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18+2 her! :) grugleder meg til OUL neste uke. Håper alt er bra!

Har lest dagboka di av og til her, og fulgt litt med i mai-tråden i stillhet siden jeg også er gravid, og synes det er så sykt at du er 18 uker! Det har gått kjempefort, du er jo snart halveis:)))

Anonymous poster hash: 67502...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har lest dagboka di av og til her, og fulgt litt med i mai-tråden i stillhet siden jeg også er gravid, og synes det er så sykt at du er 18 uker! Det har gått kjempefort, du er jo snart halveis:))) Anonymous poster hash: 67502...d3c

Mars/april du mener?:) men så koslig da:) ja, etter 12 uker gikk det fort:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde masse menssmerter, spesielt frem til uke 10. Brukte varmeflaske som smertelindring og det fungerte fint:) var usikker på om jeg kunne bruke varmeflaske(at det ble varmt for baby) men jordmor sa det var ingen fare. Livmor ligger trygt og godt gjemt langt nede i bekkenet fremdeles:)

Tusen takk for svar! det betryggat bra.. iogmed de fleste venninner med barn skriker DET ER IKKE NORMALT!... Kan følelsen sammenlignes med kynnere og lette veeer som kommer senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen den med intense smerter når en har sittet lenge stille.. Er helt normalt. Hender jeg får det utenom også så er nok livmora som trekker seg. Roer seg litt i uke 8. Har ihvertfall gjort det hos meg.

Takk for svar. Det var dette som gjorde at jeg fikk mistanke. begynte etter bare tre uker faktisk.. rett etter befruktning.. Kanskje det er to? :P Det stråler ihvertfall kraftig ned i låra og bak i korsryggen og kommer i tak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! det betryggat bra.. iogmed de fleste venninner med barn skriker DET ER IKKE NORMALT!... Kan følelsen sammenlignes med kynnere og lette veeer som kommer senere?

Smerter er normalt når du er gravid. Du skal jo til slutt få plass til ganske mye i den, i utgangspunktet, pittelille livmoren din :) Det er ikke komfortabelt, men for mye smerter må tas hensyn til. Bevegelse hjelper så lenge du klarer det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...