Gå til innhold

Førstegangs gravid


fiat500

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye!:) ei spennende tid i vente☺️

Tusen takk :) Ser du nærmer deg termin ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skulle ønske jeg også slet med å sove om kveldene og halsbrann og alt som er... Mistet i 4. måned som 1. gangs gravid. Er litt godt å lese om alle dere som det går fint med :-)

Anonymous poster hash: 22459...261

Tusen takk for støtten :-) Aborterte for 4 uker siden, har ikke prøvd i mellomtiden, og nå venter jeg på mens, som jeg føler aldri kommer, før vi kan prøve igjen. :(

:hug: Så utrolig trist - veldig lei meg på dine vegne :( Syntes det var ille nok med SA i uke 5, kan ikke forestille meg hvor urettferdig og grusomt det må føles når man har kommet så langt og liksom skal være trygg! Håper du etter forholdene klarer deg fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) Ser du nærmer deg termin ❤️

Ja, det er da ikke så alt for lenge til :) har hatt et drømmesvangerskap hittil, formen er topp! Føler meg så heldig! Hvordan er formen din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: Så utrolig trist - veldig lei meg på dine vegne :( Syntes det var ille nok med SA i uke 5, kan ikke forestille meg hvor urettferdig og grusomt det må føles når man har kommet så langt og liksom skal være trygg! Håper du etter forholdene klarer deg fint.

Takk for klemmen, det varmer :-) Tror ikke jeg helt vil komme meg over dette før vi blir gravide igjen. Krysser fingrene for at kroppen og syklusen normaliserer seg snart så vi kan begynne å prøve igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haff, jeg holder på å bli gal av dårlig søvn om natta. Flere som opplever å ha "urolige føtter"? Det er som om jeg ikke klarer å ligge i samme stilling over tid, det kiler og iler i beina. Pluss at jeg virkelig savner å kunne sove på magen. Dette ble vist et sutreinnlegg :P

Jeg var plaget med det samme, men vet du hva som funket? ULLTRÅD! Av alle ting, en ulltråd rundt leggene. Mine skulle hatt hengelås, for de skal overhodet ikke av før ungen er ute :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var plaget med det samme, men vet du hva som funket? ULLTRÅD! Av alle ting, en ulltråd rundt leggene. Mine skulle hatt hengelås, for de skal overhodet ikke av før ungen er ute :P

Det skal jeg prøve😃 takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg startet dagen med å gå på vekta. Gjør det ikke hver uke. Mer foran hver kontroll. Siden jeg ofte blir deprimert om jeg ser at jeg har gått opp mye. Har nemlig jobbet hardt for å gå ned en del de siste årene, og jobber hardt hver dag for å holde meg stabilt.

I dag derimot følte jeg for å sjekke ståa, selv om jeg ikke skal på kontroll før den 17. mars.

Vekta viste 6,7 kilo opp siden start. Og jeg ble skikkelig lei meg. Er 21+3 nå og syns det var ganske mye.

Særlig siden jeg for 3 uker siden veide 3 kilo mindre.

Det er ikke bare lett å være gravid syns jeg. Og det er ikke bare lett å takle endringene som skjer med kroppen, selv om jeg meget godt vet at det er nødvendig og naturlig.

Tenker med gru hva resultatet hadde vært om jeg ikke hadde trent.

Bare jeg som syns det er litt vanskelig å takle?

Skal snakke med jordmor om det neste gang jeg skal dit. I mellomtiden skal jeg ikke gi etter for godsaker. Spise mer fornuftig. (Enda jeg er ganske flink allerede)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet dagen med å gå på vekta. Gjør det ikke hver uke. Mer foran hver kontroll. Siden jeg ofte blir deprimert om jeg ser at jeg har gått opp mye. Har nemlig jobbet hardt for å gå ned en del de siste årene, og jobber hardt hver dag for å holde meg stabilt.

I dag derimot følte jeg for å sjekke ståa, selv om jeg ikke skal på kontroll før den 17. mars.

Vekta viste 6,7 kilo opp siden start. Og jeg ble skikkelig lei meg. Er 21+3 nå og syns det var ganske mye.

Særlig siden jeg for 3 uker siden veide 3 kilo mindre.

Det er ikke bare lett å være gravid syns jeg. Og det er ikke bare lett å takle endringene som skjer med kroppen, selv om jeg meget godt vet at det er nødvendig og naturlig.

Tenker med gru hva resultatet hadde vært om jeg ikke hadde trent.

Bare jeg som syns det er litt vanskelig å takle?

Skal snakke med jordmor om det neste gang jeg skal dit. I mellomtiden skal jeg ikke gi etter for godsaker. Spise mer fornuftig. (Enda jeg er ganske flink allerede)

Jeg føler med deg her... Jeg gikk opp noen kilo etter at jeg sluttet å røyke i sommer.. Ble så gravid i slutten av november. Er nå 16 uker på vei og har gått opp 6kg...

Føler meg tjukk og tung og litt ekkel.. Har vært slank/tynn hele livet så dette er veldig uvant, synes det er frustrerende når nesten ingen av klærne mine passer lenger, allerede så tidlig i svangerskapet..

MEN jeg vil heller føle meg tjukk og ekkel en liten periode for at det skal resultere i et friskt og velskapt barn!!

Satser på at ting blir å føles bedre når magen kommer ordentlig til syne og jeg ser gravid ut, i steden for bare oppblåst og rund som jeg ser ut nå. Hvis ikke så er det uansett verdt det, ikke alle gravide er vakre og 'gløder', selv om det kanskje kan virke sånn, vi er alle forskjellige og det får være greit.

Også skal jeg vel alltids klare å gå ned igjen i vekt når babyen er ute, og det gjør nok du også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det egentlig så viktig at vi ikke går opp for mye i svangerskapet?

For å unngå svangerskapsdiabetes og for stor baby? Flere grunner?

Jeg er i uke 35 og har lagt på meg 22 kg :omg:



Anonymous poster hash: 9624a...62e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Hei :) Jeg fant nylig ut at jeg er gravid og er nå 6 uker på vei :) Litt skummelt og gøy på samme tid :) Dette blir bår første...Er så redd for å miste. Hadde en tidlig sa for et par måneder siden tror jeg..fikk svake pos. Streker også forsvant de og tr kom som vanlig :O Håper bare spira sitter godt nå!! Godt å være på forum med flere i samme båt :) Dette blir gøy :) Og....Rart. føler meg overhode ikke gravid og har ingen symptomer. Ligger her med feber og influensa så er nok bare det jeg kjenner nå :P Huff liker ikke å være syk når jeg er helt i startfasen. Blir så bekymret...Håper alle her har fine dager? Og gratulerer til alle dere fantastiske kvinner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Jeg skal på tidlig ul om bare to uker forresten :) Vet ikke hva jeg kan forvente meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det egentlig så viktig at vi ikke går opp for mye i svangerskapet? For å unngå svangerskapsdiabetes og for stor baby? Flere grunner? Jeg er i uke 35 og har lagt på meg 22 kg :omg:Anonymous poster hash: 9624a...62e

Jeg kan bare snakke for min egen del. Det går ene og alene på min egen selvfølelse. Jeg skal jo leve med denne kroppen her jeg også.

Og selv om jeg vet at det både er nødvendig og normalt å gå opp i vekt. Så betyr det ikke at det er så lett å takle for alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :) Jeg fant nylig ut at jeg er gravid og er nå 6 uker på vei :) Litt skummelt og gøy på samme tid :) Dette blir bår første...Er så redd for å miste. Hadde en tidlig sa for et par måneder siden tror jeg..fikk svake pos. Streker også forsvant de og tr kom som vanlig :O Håper bare spira sitter godt nå!! Godt å være på forum med flere i samme båt :) Dette blir gøy :) Og....Rart. føler meg overhode ikke gravid og har ingen symptomer. Ligger her med feber og influensa så er nok bare det jeg kjenner nå :P Huff liker ikke å være syk når jeg er helt i startfasen. Blir så bekymret...Håper alle her har fine dager? Og gratulerer til alle dere fantastiske kvinner :)

Gratulerer så mye:)) får håpe det går denne gangen!! Og at formen din holder seg fin, det har den gjort her(uke 32 nå)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på tidlig ul om bare to uker forresten :) Vet ikke hva jeg kan forvente meg?

Gratulerer med graviditeten :) hvis du er 8 uker på vei når du tar UL er det ikke stort å se, men du får høre/se et hjerte som banker og en bitteliten ting som er fosteret :) jeg var selv i 7+6 og det var veldig godt å få bekreftet at det var liv. Jeg tok også i uke 12, og da så jeg en liten miniatyrbaby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Takk :) Lurer på om jeg kanskje er kortere på vei enn det jeg først trodde, men det får vel tiden vise :) Hvilke symptomer har dere? Leter og leter jeg men kjenner ingenting til noe haha :P Håper det ikke er et dårlig tegn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde lite symtomer. Var trøtt og litt dårlig matlyst var det eneste.. Lite symtomer er like vanlig som mange symptomer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen symptomer utenom ømme bryst som ga seg etter et par mnd: ) det er ikke et dårlig tegn å være så heldig å være frisk og rask i svangerskapet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...