Gå til innhold

Kan man bli gravid selvom man "hopper av i svingen"?


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

jaja.. dette var iallefall ganske annerledes i forhold til hva jeg har blitt fortalt av venninner og diverse andre folk tidligere.. Var ganske sikker på at jeg var trygg som bare det jeg, helt til jeg ikke fikk mens i går.... begynnte å bli litt usikker da lissom, hva som egentlig er riktig.. Faktisk, til og med en lege jeg var hos i sommer, sa at det er veldig trykt så lenge han trekker seg ut lenge før utløsning..

Trygg som bare det? Utrolig at noen kan tro det i 2009. Om du er gravid eller ikke bør du i alle fall ta lærdom av dette. Lykke til!

Jeg har blitt gravid "i svingen" - og fått flotte barn av det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt googling førte meg riktig mot et par intessante rapporter:

http://ec.princeton.edu/questions/preejac.html

http://www.ukcoalition.org/HIV-Symptoms/24556.htm

De lette i utgangspunktet etter HIV i Pre-ejaculate Fluid, men oppdaget samtidig at det var få sædceller der, og de få som var der var ikke noe fart i.

Men igjen, jeg anbefaler ikke dette som eneste prevensjonsmetode om det ikke er "greit" med barn nå, like lite som jeg ville anbefalt noen prevensjon alene om det var katastrofalt med graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.doktoronline.no/qa/forum/26/qa3669221.html

Beretninger om graviditeter oppstått uten ejakulasjon foreligger som anekdoter, men det er ikke noe man kan lage statistikk på.

Jeg har søkt i tilgjengelig litteratur uten å finne opplysninger. Så jeg må bli deg svar skyldig.

Vennlig hilsen

– Mette Moen, Gynekolog

Gratulerer, du har herved demonstert din manglende evne til å søke i WHO rapporter og google.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære vene! Det er da noe alle vet at å hoppe av i svingen ikke er en god prevensjonsmetode. Du burde faktisk ikke ha lov til å ha sex engang når man ikke vet så grunnlegende. Jeg blir helt oppgitt over hvor lite ungdom i dag kan om kroppen sin/sex/prevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere hørt om noen som har blitt gravide selvom de har brukt denne "prevansjonsmetoden"?

Ja, jeg ble det iallefall. Ordentlig prevensjon er nok å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lette i utgangspunktet etter HIV i Pre-ejaculate Fluid, men oppdaget samtidig at det var få sædceller der, og de få som var der var ikke noe fart i.

Og det trengs bare en eneste sædcelle for å lage et barn, og selv uten fart, kan den klare å komme seg frem til et egg som enten ligger klart eller klare å være fremme når egget slippes. ;) Selv de med påvist dårlig sædkvalitet, både i antall og med tanke på bevegelighet, kan klare å lage barn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det trengs bare en eneste sædcelle for å lage et barn, og selv uten fart, kan den klare å komme seg frem til et egg som enten ligger klart eller klare å være fremme når egget slippes. ;) Selv de med påvist dårlig sædkvalitet, både i antall og med tanke på bevegelighet, kan klare å lage barn. ;)

Ja, men det er svært skjelden. Nå husker jeg ikke tallene i hodet, men ned til en del tusen sædceller pr ml blir someregel regnet som sterilitet i praksis pga at imunforsvaret hos kvinnen tar livet av endel sædceller og et par andre faktorer gjør det statistisk svært uvanlig.

Ingen her har påstått det er 100 % sikkert (Det er det kun livmorfjerning og kastering som er), eller for den slags skyld at det er en av de sikrere prevensjonsmetodene. Det som blir påstått er at det er forskjell på fullført utløsning og å avbryte før utløsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere hørt om noen som har blitt gravide selvom de har brukt denne "prevansjonsmetoden"?

Åjada, jeg er 7 mnd på vei etter en hopp-av-i-svingen som tydeligvis ikke gjorde susen.. Vi var begge sikre på at det hadde gått bra, men naturen gjør som den vil av og til!

Må bare nevne at nå gleder vi oss til barnet som kommer, begge to: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk, til og med en lege jeg var hos i sommer, sa at det er veldig trykt så lenge han trekker seg ut lenge før utløsning..

:sjokk::hakeslepp::sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk
:sjokk::hakeslepp::sjokkert:

Enig! Det der er skremmende! Mon tro om han sier det samme til 16-17 år gamle jenter som kommer innom for prevensjonsveiledning...? I såfall så burde han ikke jobbet som lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg er gravid i 6. måned etter avhoppingsmetoden. Om det er helt krise å få barn, bør du ikke bruke den metoden nei. Vi brukte faktisk metoden i fire år uten å bli gravid, men plutselig skjedde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk, til og med en lege jeg var hos i sommer, sa at det er veldig trykt så lenge han trekker seg ut lenge før utløsning..

Så lenge man hopper av i tide så, men det er vel det som kan være svært vanskelig, å hoppe av i rett tid, vil jeg tro.

Jeg ble i allefall gravid "i svingen" ,og selv på den tiden (20 år siden) visste vi at "hoppe-av-i-svingen"-metoden var høyst usikker. Hvorfor vet man det ikke nå lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Huff, jeg har også dette "hoppe av i svingen"-problemet.

Føler at vi har vært flinke, men det har vi vel kanskje ikke.

Hadde samleie en uke etter at mensen sluttet, og hoppet av i svingen mens vi brukte kondom de første minuttene. Jeg gjør virkelig hva som helst for å ikke være gravid, drikker masse kaffe som jeg har hørt skal være preventerende osv.

Jeg er så sinnsykt pissredd, for å bruke noen beskrivende ord.

Det kan da vel ikke være så stor sjanse???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere hørt om noen som har blitt gravide selvom de har brukt denne "prevansjonsmetoden"?

JA det kan man. Jeg ble det med en som hadde sværget til denen metoden i år.. Men jeg ble gravid likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...