Gå til innhold

Kommende ny katteeier :)


mul

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg er en kommende ny katteeier og kjenner jeg har ett praktisk spørsmål jeg ikke helt finner svar på :) (flere kommer kanskje etterhvert ...)

Transportbur/veske, hvilke ulike kattestørrelser går i de ulike størrelsene?

Small, medium og large ...

Kjøpte et i dag med målene 37x21x22cm (small), men synes det ser litt lite ut.

Katten som kommer i hus er 3,5-4 kg.

De på butikken sa at katten liker at vesken/buret er litt trange, og at de ligger i det når de transporteres. Skal kun brukes til fra vetrinær, evt andre småturer hvis behov ...

Mvh

Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ut ifra målene, synes jeg dette høres litt lite ut, men det kommer an på katten. Jeg har en veldig liten og nett pusejente, som fint ville gått inn i det buret, da hun er liten av vekst. Selv om hun på sitt tyngste veide 4-4,5 kg, ville hun fått plass i dette buret. En annen katt jeg har, ville ikke fått plass, da han er en veldig stor og grov katt. Er du usikker, så ville jeg byttet i et større bur. Bedre med for god plass enn for lite plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg er en kommende ny katteeier og kjenner jeg har ett praktisk spørsmål jeg ikke helt finner svar på :) (flere kommer kanskje etterhvert ...)

Transportbur/veske, hvilke ulike kattestørrelser går i de ulike størrelsene?

Small, medium og large ...

Kjøpte et i dag med målene 37x21x22cm (small), men synes det ser litt lite ut.

Katten som kommer i hus er 3,5-4 kg.

De på butikken sa at katten liker at vesken/buret er litt trange, og at de ligger i det når de transporteres. Skal kun brukes til fra vetrinær, evt andre småturer hvis behov ...

Mvh

Mona

Small holder til en 3,5-4kgs katt, mens medium passer bedre fra 4kg og opp mot 7, large er for de større katterasene som Maine Coon, Ocicat, Bengalkatt og generelt katter over 7kg.

Katter flest foretrekker litt trange transportbur, de føles ofte tryggere og som oftest legger de seg ned i buret mens transporten pågår. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...