Gå til innhold

Å like en gutt som ikke er "bra nok"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Dette innlegget vil mest sannsynlig få meg til å virke som tidenes mest uspiselige. Jeg er klar over det, så døm i vei. 

 

Jeg har nylig blitt kjent med en gutt som jeg liker veldig godt. Han er veldig morsom, utadvendt og snill, noe jeg syns er viktige og veldig positive egeneskaper. Vi har god kjemi og skravler og ler veldig lett sammen. 

 

Problemet er det at jeg ikke føler han er "bra nok". I tidligere forhold har jeg fått høre av andre at jeg kunne fått meg bedre enn det jeg hadde, og at jeg er for "pen og bra" for de gutta jeg dater. Jeg synes det er ganske ubehagelige meldinger å få så jeg har nesten mistet litt troen på min egen vurderingsevne når det kommer til gutter. 

 

Han jeg nå har møtt har til og med sagt selv at jeg er "out of his league" og for pen for han, og da bygger han jo bare opp under følelsen jeg har om at jeg kunne fått meg en strammere, kjekkere type. Men jeg bonder jo sjelden med disse glætte pene gutta og syns det er mer tiltrekkende med en morsom personlighet (denne gutten er kjekk han og altså, kanskje bare litt tynn og ikke slående "vakker"). 

 

Jeg ønsker nesten å være "mindre pen" så jeg kunne slutte å tenke på hva absolutt alle andre tenker om meg og de typene jeg velger. Jeg er livredd for reaksjonene til folk rundt, det er så ille at jeg til og med tenker at jeg ikke takler om random venner på facebook skulle tenke noe ille om min potensiellt fremtidige type. Jeg er klar over at dette høres ganske så narsissistisk ut, og jeg skulle virkelig ønske jeg hadde selvtilllit nok til å drite langt i hva andre syns og kun handle utifra mine egne følelser og preferanser.

 

Så, noen som har noen tanker eller råd om dette, eller har gått med de samme følelsene selv noen gang?


Anonymous poster hash: 8eb5b...d7a



Anonymous poster hash: 8eb5b...d7a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig sier han at du er for pen for han, hva skulle han ellers ha sagt?

Anonymous poster hash: 35143...b96

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hva du mener, men "du er pen" kunne holdt lenge  :briller2:



Anonymous poster hash: 41414...05e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerpings, er mitt råd.

 

Hva er viktigst for deg: at han er pen å se på, eller at han er en utrolig likandes fyr? Vil du heller være sammen med en råkjekk idiot, enn en du klikker utrolig bra sammen med som person?

 

Jeg er selv sammen med en som antageligvis rangeres som mindre pen enn meg. Han er spinkel og pinglete, mens jeg er veldig fit og veltrent. Jeg har høyere utdannelse og bedre lønn i tillegg. 

 

Men ingenting av det betyr jo noe. Det spiller ingen verdens rolle hvordan han ser ut i forhold til meg. 



Anonymous poster hash: cb11c...cc8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om hva andre mener. :)
Vi lever i et utseendefiksert samfunn. Det å være pen har blitt blåst helt ut av proporsjoner og ser ut til å bety mye mer for folk enn det burde! Du ser ut til å ha mer vett i knollen og er i stand til å se forbi det overfladiske. Vær fornøyd med deg selv og valget ditt og drit i hva andre tenker. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest det er bra at du tiltrekkes av personelighet og ikke utseende.

 

Det som kan bli et problem her, er at han selv fortelle DEG at han er utenfor din liga. Er dette noe han til stadighet forteller ofte? Det ville blitt et problem for meg, om jeg hele tiden måtte forsvare og fortelle at han ikke er det. Det er noe med at kanskje selvtilitten til denne gutten ikke er der den bør være. Det er noe med at det at gutter som klager på at de ikke er pene nok o.s.v., er så utrolig slitsomme og turn-off i lengden. De ødelegger for seg selv ved å si sånt. Hvorfor kan de ikke akseptere at de blir likt og valgt, uten å måtte hevde hele tiden at de ikke er pene nok, bra nok? Selvtilitt har mye å si. Du trenger ikke nødvendigvis å være særlig kjekk for å få deg dame, har du god selvtillitt så kommer du så utrolig langt med det. 

Endret av lillsunshine
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle ligt å sett hva som hadde skjedd om en mann hadde sagt slik om dama.



Anonymous poster hash: d3677...0d6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, og for at dere har en viss forståelse for hva jeg mener:)

 

Lillesunshine: Skjønner hva du mener, det er utrolig lite tiltrekkende. Men jeg tror ikke det blir noe stort problem, han virket bare overasket over å "ha sjans" overhodet, ikke noen masing og gnåling om å være mindreverdig ;)

 

AnonymBruker: Haha ja, det hadde vel blitt en real shitstorm. 



Anonymous poster hash: 41414...05e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke du som er usikker på deg selv og hva andre mener om deg? 



Anonymous poster hash: 909d3...df7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker: Jo, mest sannynlig!



Anonymous poster hash: 41414...05e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

 

Skulle ligt å sett hva som hadde skjedd om en mann hadde sagt slik om dama.

Anonymous poster hash: d3677...0d6

 

 

Jeg tror at menn er i mindretall når det gjelder den problemstillingen der, selv om de finnes.

Men han hadde nok fått samme svarene gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener, jeg holdt på med en fyr som var lite heldig med utseendet, og jeg har vært veldig heldig. Han spøkte om det et par ganger, om jeg likte han bare for utseendet.

 

Jeg tenkte på det selv et par ganger. Hva andre ville syns om han, og at jeg var langt over hans liga.

Vet det er idiotisk, men man blir jo påvirket av samfunnets ytre fokus når det slenges i trynet hele tiden gjennom vanlig media, sosiale media og andre kanaler.

 

Hadde jeg vært forelsket så hadde jeg drete i det. Men jeg ble aldri helt forelsket, pga hans psykiske diagnoser som ble for vanskelig å forholde seg til.

 

Og så merket jeg at jeg ikke var så tiltrukket seksuelt. Utseendet og utstråling har jo mye å si, så syns ikke man er et dårlig menneske selv om man innrømmer at det er en del av pakken.

 



Anonymous poster hash: 6d60f...030
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at menn er i mindretall når det gjelder den problemstillingen der, selv om de finnes.

Men han hadde nok fått samme svarene gitt.

Hehe nei har lest noen tråder der mannen sa han var kjekkere enn dama med samme problemstilling. Da var han jævla drittunge som ikke fortjente å være i et forhold. DET må vel være dobbeltmoralskt?:P

Anonymous poster hash: 1bcc0...b22

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snuppi

 

Takk for svar, og for at dere har en viss forståelse for hva jeg mener:)

 

Lillesunshine: Skjønner hva du mener, det er utrolig lite tiltrekkende. Men jeg tror ikke det blir noe stort problem, han virket bare overasket over å "ha sjans" overhodet, ikke noen masing og gnåling om å være mindreverdig ;)

 

AnonymBruker: Haha ja, det hadde vel blitt en real shitstorm. 

Anonymous poster hash: 41414...05e

 

 

Du fremstiller deg selv som veldig overfladisk og høy på deg selv. 

Jeg er ganske så sikker på at denne gutten som du er sammen med, er mer enn god nok.

Et vakkert ytre er ikke alt. Når alt kommer til alt, er det ikke det som er viktigst.

Moral, verdier og personlighet er det viktigste.

Tenk litt mindre og kjenn heller på følelsene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker: Jo, mest sannynlig!

Anonymous poster hash: 41414...05e

 

Mitt råd er å øve på å stole mer på deg selv.

 

Om en venn sier "hva ser du i han der?" så svarer du på det. Ikke unnskyldende, beklagende eller rettferdiggjørende, men ærlig og likefrem.

Sier noen at han ikke er pen så svar like ærlig og likefrem. Synes du ikke han er klassisk pen så kan du feks si "nei, ikke sant, men jøsses så sexy han er!" eller noe annet som er: helt sant.

 

Svar på tiltale. Svar åpent, ærlig og uten å gi uttrykk for mistanke om at vedkommende er kritisk. Og etter et par-tre spørsmål skal du se at folk får mer respekt for deg. Såpass til respekt, ts, at de ikke lengre tør være frekke og kalle deg en pen men innholdsløs fasade. For det er det folk gjør. Du bare tror det er smiger.

Anonymous poster hash: 17063...c6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

Hehe nei har lest noen tråder der mannen sa han var kjekkere enn dama med samme problemstilling. Da var han jævla drittunge som ikke fortjente å være i et forhold. DET må vel være dobbeltmoralskt? :P

Anonymous poster hash: 1bcc0...b22

 

Okay hehe.

 

De trådene har jeg ikke fått med meg ;)

Det kommer ofte an på hvem som svarer. Alle er ikke like opptatt av å være konstruktiv.

Bare vent, det komme nok noen saftige gloser snart her også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde heller byttet ut "vennene" mine som snakket stygt om kjæresten min. Vil du virkelig heller ha en av de mest populære kjekkasene som ligger rundt, knuser hjerter i fleng og er mest opptatt av seg selv?

Anonymous poster hash: 17f93...189

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: når venninner, folk, venner, whatever, kommer med slike kommentarer, tror jeg gjerne de har en agenda bak utsagnene sine.

Det er alltid sånn, folk som kommer med slik usmakelig kritikk tror jeg ofte bare er misunnelige. Er ikke sikkert de misunner deg daten din isolert sett, men kanskje de misunner deg det at du faktisk har truffet noen DU liker? Og som faktisk liker DEG?

De som vil deg vel vil si at DU er heldig som har truffet noen DU liker. De vil ikke forsøke å ødelegge alt for deg med slike flåsete utsagn.

Kan ikke i min villeste fantasi forestille meg at dette er konstruktiv kritikk, det ligger nok noe mere bak. Og det er gjerne misunnelse, eller egeninteresser, på ett eller annet nivå.

Stå opp for dine egne valg og meninger. Er desverre alt for mange som lar hva andre synes styre livet sitt, og det er hovedoppskriften til et ulykkelig liv spør du meg.

Anonymous poster hash: 9a64b...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei!

 

Dette innlegget vil mest sannsynlig få meg til å virke som tidenes mest uspiselige. Jeg er klar over det, så døm i vei. 

 

Jeg har nylig blitt kjent med en gutt som jeg liker veldig godt. Han er veldig morsom, utadvendt og snill, noe jeg syns er viktige og veldig positive egeneskaper. Vi har god kjemi og skravler og ler veldig lett sammen. 

 

Problemet er det at jeg ikke føler han er "bra nok". I tidligere forhold har jeg fått høre av andre at jeg kunne fått meg bedre enn det jeg hadde, og at jeg er for "pen og bra" for de gutta jeg dater. Jeg synes det er ganske ubehagelige meldinger å få så jeg har nesten mistet litt troen på min egen vurderingsevne når det kommer til gutter. 

 

Han jeg nå har møtt har til og med sagt selv at jeg er "out of his league" og for pen for han, og da bygger han jo bare opp under følelsen jeg har om at jeg kunne fått meg en strammere, kjekkere type. Men jeg bonder jo sjelden med disse glætte pene gutta og syns det er mer tiltrekkende med en morsom personlighet (denne gutten er kjekk han og altså, kanskje bare litt tynn og ikke slående "vakker"). 

 

Jeg ønsker nesten å være "mindre pen" så jeg kunne slutte å tenke på hva absolutt alle andre tenker om meg og de typene jeg velger. Jeg er livredd for reaksjonene til folk rundt, det er så ille at jeg til og med tenker at jeg ikke takler om random venner på facebook skulle tenke noe ille om min potensiellt fremtidige type. Jeg er klar over at dette høres ganske så narsissistisk ut, og jeg skulle virkelig ønske jeg hadde selvtilllit nok til å drite langt i hva andre syns og kun handle utifra mine egne følelser og preferanser.

 

Så, noen som har noen tanker eller råd om dette, eller har gått med de samme følelsene selv noen gang?

Anonymous poster hash: 8eb5b...d7a

Anonymous poster hash: 8eb5b...d7a

 

Hvorfor mener du at du ville sluttet å tenke på hva andre mente dersom du var mindre pen?

Er det din egen oppfatning av din 'penhet' som bestemmer at du lar andre bestemme hvem du skal være med?

 

Er det de vennene som bestemmer hvem du skal falle for?

Er det de vennene som skal være sammen med ham, eller er det deg?

Betyr vennenes snikksnakk mer for deg enn han betyr?

 

Anonymous poster hash: 0afee...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å holde en avstemning på Facebook om typen er bra nok eller ikke for deg?

Anonymous poster hash: c3750...9dd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...