Gå til innhold

Kunne du blitt sammen med en covert/skjult narsissist?


WubWub

Anbefalte innlegg

Hjelpe meg, hva er det du røyker wubbern? Må være noe bra ihvertfall! :P Har du asperger? Ikke bli fornærmet, veldig mange smartinger har asperger. Kjenner jeg blir litt skremt av noen av innleggene dine, du minner meg for mye om noen. Noen som også er interessert i historie, er ekstremt narsissistisk, har våpen og har mottatt drapstrusler. Håper du får hjelp men narsissismen din, det sier jeg ikke for å fornærme, men fordi jeg håper du blir frisk.

Anonymous poster hash: 0d410...a6a

 

Røyker E-Cig med tobakksmak akkurat nå, den er meget bra! :)

 

Neida blir ikke fornærmet av en slik hyggelig kommentar. Takk for omtanken :) 

 

Er på god vei hvertfall så det er ikke nattamørkt. Men nei jeg har svært få trekk innen autisme spektret. 

 

Hvor bor vedkommende du kjenner da? Fylke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Røyker E-Cig med tobakksmak akkurat nå, den er meget bra! :)

 

Neida blir ikke fornærmet av en slik hyggelig kommentar. Takk for omtanken :) 

 

Er på god vei hvertfall så det er ikke nattamørkt. Men nei jeg har svært få trekk innen autisme spektret. 

 

Hvor bor vedkommende du kjenner da? Fylke

Å ja, så bra, regnet nesten med at det var noe sterkere jeg. :P

Bare hyggelig. Bra du ikke tok det som en fornærmelse, for det var det ikke heller.

Oslo...

Anonymous poster hash: 0d410...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, så bra, regnet nesten med at det var noe sterkere jeg. :P

Bare hyggelig. Bra du ikke tok det som en fornærmelse, for det var det ikke heller.

Oslo...

Anonymous poster hash: 0d410...a6a

 

Åja, nei jeg bruker ikke noe rusmidler. Er så heldig at jeg har en sunn porsjon galskap - nøkkelen er å balansere det slik at det ikke blir for mye hehe. Viktig å virke litt normal også ;)

 

Før hadde jeg noen venninder til å dra meg i øra for å bryte av om det ble for meget  :fnise:

 

Men nei da er det ikke meg, kanskje jeg har en tvilling eller soulmate i Oslo?  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Haha, disse trådene, altså.

 

Ingen med disse trekkene vil gå på et forum og si "jeg er narsissist og mester i bedrag". Ønsketenkning fra TS, kanskje? Hele poenget med disse menneskene er at de vil være skjult. Det er slik man bedrar mennesker best mulig.

 

 

Anonymous poster hash: 15fcb...9b7

 

Fordi de tror at de er genier og flinke eksperter i alle mulige ting.

Anonymous poster hash: 6e25f...903

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Forskjellen er omfanget, psykopater gjør dette langt oftere derfor blir de mer drevne

Tror det går mer andre veien, at desto mer man lyver desto mer vever man seg inn i et nett og desto lettere blir man gjennomskuet.  

 

Folk sier mye som ikke er sant, men bare fordi de ikke blir konfrontert betyr ikke at de ikke blir gjennomskuet. Bor i et kollektiv og flere her jeg føler lyver for å fremstå bedre enn de er. Har aldri sagt noe og det er jo ikke "onde løgner", men for å dekke over ting de synes er kjipt. Har også en i kollektivet som blir konfrontert med hvordan han fremstår, men han tar det aldri til seg. Uten at jeg har peiling på psykopater så tror jeg ikke de heller er så flink til å ta til seg informasjonen når de blir konfrontert. 

 

Og ser du de som prøver å provosere deg i tråden.Sånn er min oppfatning av psykopater. De er ikke smarte eller flinke til å provosere., de skriver bare ting vi andre ikke ville skrevet. 

 

AB183

Anonymous poster hash: b31ae...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror det går mer andre veien, at desto mer man lyver desto mer vever man seg inn i et nett og desto lettere blir man gjennomskuet.  

 

Folk sier mye som ikke er sant, men bare fordi de ikke blir konfrontert betyr ikke at de ikke blir gjennomskuet. Bor i et kollektiv og flere her jeg føler lyver for å fremstå bedre enn de er. Har aldri sagt noe og det er jo ikke "onde løgner", men for å dekke over ting de synes er kjipt. Har også en i kollektivet som blir konfrontert med hvordan han fremstår, men han tar det aldri til seg. Uten at jeg har peiling på psykopater så tror jeg ikke de heller er så flink til å ta til seg informasjonen når de blir konfrontert. 

 

Og ser du de som prøver å provosere deg i tråden.Sånn er min oppfatning av psykopater. De er ikke smarte eller flinke til å provosere., de skriver bare ting vi andre ikke ville skrevet. 

 

AB183

Anonymous poster hash: b31ae...938

 

Det er veldig sant. Jo flere løgner jo større sannsynlighet er det for å bli avslørt med mindre vedkommende har god nok hukommelse til å huske alle løgnene han har servert tidligere.

 

Sannheten kommer ofte for en dag, men den dagen kommer dessverre ofte for sent hvor man allerede har blitt misbrukt og mishandlet.

 

Psykopater er også som du sier veldig dårlige til å ta til seg kritikk eller irettesettelser fordi de tror de vet alt best selv så der skjærer det seg.

 

Lest noen studier som viser til at det er stor andel av psykopater blant  nett-troll som lever av å hetse på nett faktisk. 

 

Det er noe jeg tar i betraktning når jeg ser det ondsinnede mange lirer av seg her inne. Det er mange kommentarer jeg har fått i min tid på KG som er så grove og vemmelige at jeg nekter tro på at friske mennesker kan si noe slikt vel-vitende om at det faktisk sitter et annet menneske i andre enden å leser det.

 

Det de ikke vet er at de fungererer som nyttige idioter som drar  opp trådene mine slik at jeg får mer eksponering. Og personangrepene tar jeg ikke til meg overhodet med mindre det er snakk om trusler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I motsetning til overt/åpen narsissist så er en covert/skjult narsissist umulig å oppdage ettersom de fremstår som ekstremt sjenert, sky og blyge. Så med mindre du har en psykiatrisk kompetanse vil de fleste mennesker bare se på en covert narsissist som en sjenert person med gode kvaliteter.

 

Kunne du blitt sammen med en covert narsissist?

 

Dette er hva covert narsissisme er :

 

http://psykopaten.info/blog/2015/01/15/den-skjulte-narsissisten-blant-oss/

Linken er endret: http://psykopaten.info/blog/2015/06/30/den-skjulte-narsissisten-blant-oss/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig sant. Jo flere løgner jo større sannsynlighet er det for å bli avslørt med mindre vedkommende har god nok hukommelse til å huske alle løgnene han har servert tidligere.

 

Gjelder ikke bare å huske dem, man må vite at man ikke lyver til en som vet sannheten og man må huske på at personen man lyver til ikke snakker med folk som vet sannheten eller sier ting videre når han finner ut at han har blitt lurt.  

 

Har to jeg kjenner som ønsket å låne penger av meg. Begge gangene hadde jeg blitt advart på forhånd at de var noen man ikke lånte penger til.  De blir jo ikke konfrontert av andre enn de de skylder penger, men alle vet jo hvordan de er. Svindler man folk for penger, så kommer det til å gå historier om deg.

 

Sånn går det nesten på alle negative trekk. Kanskje det bare er jeg som har kjip omgangskrets, men min erfaring er at det skal utrolig lite til før det går historier om deg. 

 

Er jo også sjeldent man hører om noen som har blitt manipulert over lengre tid si: "Selv i ettertid så ser jeg ikke at jeg var naiv" eller at "ingen andre oppdaget noe heller".

 

 

 

AB183

 

Anonymous poster hash: b31ae...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden endte opp med å hjelpe meg mye, så takk for alle bidrag. :)

så bra :)

Anonymous poster hash: 8d68a...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du evner å få i gang debatter med interessante temaer, det skal du ha.


Etter å ha lest gjennom tråden er det 2 ting jeg henger meg opp i.

Den første:

"Den beste beskyttelsen vi har mot voldelige mennesker, psykopater og farlige situasjoner, er vår egen intuisjon. Han hevder videre at moderne livsformer har for mye tillitt til politi, rettsvesen og tekniske alarmløsninger, og at vi i mindre grad enn før lytter til egen intuisjon. Den typen frykt som spiller på lag med intuisjon, og en slags stilltiende fornemmelse for situasjonen og andre mennesker, er i følge dr. Becker vår viktigste kilde til personlig sikkerhet."
 

 

Med andre ord: Følg magefølelsen!

Har selv blitt utsatt for en psykopat.. eller en person med dyssosial personlighetsforstyrrelse om du vil. Og min magefølelse var dårlig fra starten av. Valgte likevel å ikke stole på den, og det førte jo til at jeg ble viklet inn i et nett fra vedkommende. Men jeg kom meg raskt ut av det, og har ingen varige men (men det tok sin tid å komme ovenpå igjen). På sett og vis er jeg glad for denne erfaringen også, fordi man lærer jo mye av det. Har blitt kontaktet av vedkommende litt sporadisk opp gjennom årene, men jeg bare lar være å svare. 



 Så har vi den karen her..:

 

 

Jeg har en personlighetsforstyrrelse som er nærliggende narsissist og var i et forhold i mange år. Jeg har brutt ned vedkommende jeg var sammen med, både ved uheldige impulshandlinger hvor jeg ikke tenkte konsekvenser og ved systematisk manipulasjon hvor jeg vet at jeg hadde et motiv om å kontrollere og ødelegge både henne og for henne som person. Jeg visste hva som gjorde henne sterk og hva som gjorde henne svak, og når hun fortalte meg ting som gjorde henne bekymret kunne jeg sørge for at nettopp dette skjedde: om ikke hundre ganger verre.. nettopp fordi jeg visste at jeg kom til å miste henne en dag uansett. I løpet av forholdet var jeg sykelig sjalu og stilte krav til henne som jeg ikke fulgte selv osv. Jeg har prøvd å få behandling opp til flere ganger men det har ikke hjulpet. Nå går jeg til en spesialist og håper det kommer til å hjelpe meg, men jeg driver fortsatt den dag i dag å bryter eksen min ned, jeg trenger ikke å være fysisk tilstede for å gjøre det, så hun har vært nødt til å gjøre store endringer for å unngå meg. Jeg er ikke en ond psykopat, men jeg er ikke frisk! Jeg klarer fint å sette meg inn i andres situasjon, både emosjonelt og omsorgsfullt, men jeg bruker det som en svakhet med det samme jeg opplever noe som trigger at jeg kommer til å bli forlatt av vedkommende. 

 

Jeg har ikke hatt andre forhold enn ett, så jeg kan bare beskrive egenskapene hennes. Jeg ble trukket mot henne med det samme jeg så henne i en skolesammenheng og jeg kan se det hele for meg som et klart foto den dag i dag, og ingen har noensinne hatt den type tiltrekningskraft for min del. Hun var snill, naiv, omgjengelig, lett å lyve til, ville forstå, helt det motsatte av meg faktisk. Da jeg forlot henne var hun ødelagt.


Anonymous poster hash: 394e1...35a

 

Det er nesten som jeg "vet" hvem du er, og kvinnen du har brutt ned - og fortsatt bryter ned. Trenger ikke være fysisk tilstede, da det bare er å sende SMS. Nummeret får du tak i, uansett. Og det skal heller ikke forundre meg om du har barn med vedkommende. For da er slike som deg, enda skumlere. Mon tro om barnet blir manipulert, slik moren ble.


Har du selvinnsikt nok til å vite at du er en syk jævel, burde du også ha sluttet med å bryte henne ned. For ellers er du nettopp det du sier du ikke er: En ond psykopat. Eller, en ond jævel med dyssosial personlighetsforstyrrelse.




 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ØNSKE at jeg kunne si nei, men jeg har vært sammen med en i 7 år.

 

Jeg har klart å holde meg helt unna slike menn i ettertid, så jeg satser på å holde den nåværende trenden ved like! :fnise:



Anonymous poster hash: 3e518...e34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg skulle ØNSKE at jeg kunne si nei, men jeg har vært sammen med en i 7 år.

 

Jeg har klart å holde meg helt unna slike menn i ettertid, så jeg satser på å holde den nåværende trenden ved like! :fnise:

Anonymous poster hash: 3e518...e34

 

 

Det høres ut som en fornuftig plan. Beste man kan gjøre i kontakt med narsissister eller psykopater er å komme seg bort med en gang og aldri se seg tilbake.

 

Dessverre som mange her inne har fortalt og delt fra sine historier så lukter man ikke lunta før det er for sent og prosessen med nedbryting allerede har vært i god gang og man sitter der i et avhengighetsrelasjon hvor man håper og ber til gud om å få de varme lovvordene man fikk av vedkommende i starten av relasjonen.

 

Noen ganger kommer de, som et ledd i manipulasjonen for å holde fast på vedkommende. Men jevnt over vil man oppleve mer vondt enn godt i et slikt forhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som en fornuftig plan. Beste man kan gjøre i kontakt med narsissister eller psykopater er å komme seg bort med en gang og aldri se seg tilbake.

 

Dessverre som mange her inne har fortalt og delt fra sine historier så lukter man ikke lunta før det er for sent og prosessen med nedbryting allerede har vært i god gang og man sitter der i et avhengighetsrelasjon hvor man håper og ber til gud om å få de varme lovvordene man fikk av vedkommende i starten av relasjonen.

 

Noen ganger kommer de, som et ledd i manipulasjonen for å holde fast på vedkommende. Men jevnt over vil man oppleve mer vondt enn godt i et slikt forhold

Jeg er så heldig at jeg har et sterkt nettverk rundt meg, så selve påkjenningen i ettertid har vært levbart i massevis. Jeg så det heller ikke selv før etter mange år da jeg til sist knakk fullstendig, det var da jeg skjønte at jeg levde et liv som ikke var holdbart. 

Det er lett å falle for slike menn pga de er oversjarmerende ut av en annen verden frem til man får dem i hus. Jeg har selv ikke tall på hvor mange ganger jeg tenkte at ting ville bli bedre etterhvert, for hvem vil ikke prioritere de gode dagene over de vonde?

Utrolig nok så har vi et godt forhold i dag og han prøver seg ikke lenger på å bryte meg ned; nå tar han meg i forsvar! *pew!*

 

Jeg har også en bror som er psykopat/narsissist og han har jeg brutt kontakten med fullstendig. Bror mi er faktisk 10 gange værre enn eksen har vært, siden det er min bror har han aldri kunne herse med meg på samme måten hvilket da har gjort at han klikker mentalt. Det er bare trist at han ser på meg som en trussel! :(

Eneste måten jeg og han kan omgåes på er hvis jeg ber alle familiemedlemmer og venner holde seg unna meg. Rett og slett isolere meg fra omverdenen og leve etter hans betingelser; sier seg selv at jeg heller ønsker å bryte kontakten fullstendig med han..!

Jeg drar ikke på familietreff hvor han er til stede fordi det ender opp med et helvette fra hans side. *sukk*

Anonymous poster hash: 3e518...e34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Kommer an på. Ikke ekteskap og ikke barn med en narsissist. Kanskje et rent økonomisk forhold. Har begynt å lure litt på mitt eget følelsesliv, så tror ikke en narsissist vil gjøre mye skade. Særlig med tanke på at jeg vet om en del narsissister. Andre kommer til meg for å få råd og mine råd fungerer 100%. På en måte forstår jeg hvordan narsissister handler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til overt/åpen narsissist så er en covert/skjult narsissist umulig å oppdage ettersom de fremstår som ekstremt sjenert, sky og blyge. Så med mindre du har en psykiatrisk kompetanse vil de fleste mennesker bare se på en covert narsissist som en sjenert person med gode kvaliteter.

 

Kunne du blitt sammen med en covert narsissist?

 

Dette er hva covert narsissisme er :

 

http://psykopaten.info/blog/2015/01/15/den-skjulte-narsissisten-blant-oss/

Riktig link er: http://psykopaten.info/blog/2015/06/30/den-skjulte-narsissisten-blant-oss/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...