Gå til innhold

Hvordan å kjenne igjen psykopat


Steinar40

Anbefalte innlegg

Når det gjelder definisjoner og erfaringer rundt psykologiske diagnoser, så er det ikke noe sjakktrekk å rakke ned på brukere med personlige erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med anonymbruker, har nå sett deg provosere litt ekstra. Mulig du ikke er det bevisst, men du bruker i overkant mye herseteknikker.

Selvsagt er det ikke ensidig, du får tilsvar på provokasjonene og så er vi inne i en endeløs loop.

Har begynt å undre meg over om du kanskje liker denne oppmerksomheten du får fra kvinner på KG?

Vi kunne likesågodt ha omdøpt Singelforumet til Steinarforumet. :sukk:

For alt her handler om steinar, steinar, steinar og atter steinar. Drit kjedelig.

Til dere som svarer han: Han kommer aldri til å bli "normal" i henhold til sosiale antenner, slike folk ønsker ikke å lære, de vil bare provosere. Jeg kan anbefale ignoreringsliste..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med anonymbruker, har nå sett deg provosere litt ekstra. Mulig du ikke er det bevisst, men du bruker i overkant mye herseteknikker.

Selvsagt er det ikke ensidig, du får tilsvar på provokasjonene og så er vi inne i en endeløs loop.

Har begynt å undre meg over om du kanskje liker denne oppmerksomheten du får fra kvinner på KG?

Vi kunne likesågodt ha omdøpt Singelforumet til Steinarforumet. :sukk:

For alt her handler om steinar, steinar, steinar og atter steinar. Drit kjedelig.

Til dere som svarer han: Han kommer aldri til å bli "normal" i henhold til sosiale antenner, slike folk ønsker ikke å lære, de vil bare provosere. Jeg kan anbefale ignoreringsliste..

Skulle vi unngå personangrep?

Og hvis alt er så kjedelig her, hvorfor finner ikke du på noe spennende selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vi unngå personangrep?

Og hvis alt er så kjedelig her, hvorfor finner ikke du på noe spennende selv?

Jeg er singel og jeg er interessert i å diskutere singelliv.

Jeg kommer derfor hit i håp om å finne konstruktive diskusjoner rundt ulike aspekter ved singellivet.

Men store deler av singelforumet handler om deg og det er lite interessant.

Du har din del av ansvaret for at hele forumet omhandler deg.. Men det ansvaret fraskriver du, og ber andre brukere, ettersom de ikke finner alle steinar temaene interessante, om å finne på noe annet å gjøre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil legge til en liten appell til dere andre:

Ingen av diskusjonene med steinar her på forumet er konstruktive. Steinar har en helt annen virkelighet enn de fleste, og denne holder han fast ved.

Dette har han bevist gang på gang, at han aldri vil forstå andre virkeligheter, livsstiler, instillinger, andres tanker o.l

Og jeg gjetter at han provoserer ekstra fordi han er en liten hund etter drama og oppmerksomhet.

Alle disksujonene med han blir jo alltid til seig svada-grøt.

Værsåsnill; ignorer han. For godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er singel og jeg er interessert i å diskutere singelliv.

Jeg kommer derfor hit i håp om å finne konstruktive diskusjoner rundt ulike aspekter ved singellivet.

Men store deler av singelforumet handler om deg og det er lite interessant.

Du har din del av ansvaret for at hele forumet omhandler deg.. Men det ansvaret fraskriver du, og ber andre brukere, ettersom de ikke finner alle steinar temaene interessante, om å finne på noe annet å gjøre?

Det jeg syns du bør gjøre, er da å starte noen konstruktive diskusjoner her som interesserer deg. Ingenting er bedre enn det på et diskusjonsforum :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg syns du bør gjøre, er da å starte noen konstruktive diskusjoner her som interesserer deg. Ingenting er bedre enn det på et diskusjonsforum :)

Kanskje jeg har gjort det?

Uansett vil de fleste diskusjoner ende opp til å handle om deg uansett, så hva er vitsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg har gjort det?

Uansett vil de fleste diskusjoner ende opp til å handle om deg uansett, så hva er vitsen?

Det handler vel ikke om meg hvis du skriver om deg?

Eller man diskuterer noe generelt sett.

Men hvis jeg skal si min mening, så blir det faktisk litt vanskelig for meg å ikke skrive noe som helst som har med meg å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg leste at du skrev det. Men jeg fant ikke premissene som ledet til denne konklusjonen.

Tror du ikke at jeg vet veldig godt, hver gang jeg skriver på "vi som sørger" forumet; "jaja, sånn er livet", at et slikt utsagn virker utrolig sårende og formidler en holdning om at jeg driter i andres ulykke?

Jeg husker to sekretærer på radiologisk avdeling, den ene for studentene, den andre for legene, som ondskapsfullt lo over en telefonsamtale, hvor studentsekretæren latterliggjorde en student som ringte, for en problemstilling knyttet til prøveavvikling. Tror du ikke de visste nøyaktig hvor mange tilsvarende telefoner de hadde fått, hvor dårlig informasjon de ga ut, og hvor negativt personen i den andre enden av tråden kom til å reagere?

Tror du ikke professorer som gjør narr av studenter og driter dem ut under forelesninger og prøver, vet hvor negativt hver enkelt vil ta det?

Tror du ikke jeg vet at jeg kan la studenter føle seg som dritt, når jeg velger å overse dem når de stiller spørsmål, og bare forholder meg til pasienter, eller kollegaer? Trenger du nobelprisen for å skjønne sånt?

Er det for vondt for deg å tenke tanken om at eksen din kanskje var jævlig mot deg med overlegg?

Hvordan kan du manipulere andre, gang på gang, uten å kjenne hvordan du skal gjøre det?

Hvordan måler du da forståelse for følelser? Hvor bra tror du en manipulerende person som oppfyller alle DSM-IV kriterier på dyssosial, og som er sjef for f.eks en stor bank, vil score på en EQ-test?

Aner ikke. Hva er de basert på?

Jeg må bite i det sure eplet og innrømme at da jeg skrev det siste innlegget, var jeg på fylla.

Og nei, premissene var ikke til stede.

Nei, jeg prøver ikke å unnskylde. Tvert i mot. Det jeg ønsker, er å kunne demonstrere at en dyssosial/dramatiserende/EU personlighet er dysfunksjonell. Jeg skal dog innrømme at det kan være vanskelig å ikke unnskylde vedkommende, for det er fort gjort når man prøver å finne en forklaring.

Jeg skal gi deg helt rett i det. Det er noen primitive mekanismer som er i aksjon her. Og disse primitive mekanismer kan nok oppsummeres som forsvarsmekanismer mot traumer som er opplevd i en sårbar periode i individets utvikling. Denne sårbare periode er som regel i ung alder, da personligheten formes.

Om dette er egosime? Jeg vet ikke. Men det har helt klart med følelser å gjøre. En kamp for enhver pris å unngå de traumatiske følelsene. Med empati mente jeg opprinnelig en evne til å føle med andre mennesker. Ikke føle nøyaktig hva den andre føler, men noe tilsvarende. Hvis noen som står deg nær føler smerte, føler du en noenlunde tilsvarende følelse. Og etter min erfaring er det denne evnen som er forstyrret, ettersom personen har en ekstrem evne til å beskytte sine egne følelser. Stenge ute sin egen smerte. For enhver pris. Og det går på bekostning av alt. Absolutt alt. Til det går på helsa løs for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Det er umulig å si hvor stor del av befolkningen som reellt er psykopater eller narcissister fordi de fleste forblir udiagnostiserte og mange blir feilaktig tildelt disse diagnosene av maktmennesker innen psykiatrien som ofte legger på en slik diagnose for å få en følelse av å få siste ord ovenfor klienter de misliker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å si hvor stor del av befolkningen som reellt er psykopater eller narcissister fordi de fleste forblir udiagnostiserte og mange blir feilaktig tildelt disse diagnosene av maktmennesker innen psykiatrien som ofte legger på en slik diagnose for å få en følelse av å få siste ord ovenfor klienter de misliker.

Høres i utgangspunktet ikke veldig sannsynlig ut.

Da høres det mer sannsynlig ut at en som har fått en slik diagnose vil kunne innbille seg dette som en forsvarsmekanisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...