Gå til innhold

Hvis Gud er god..


Gjest Gudsfiende nr 1

Anbefalte innlegg

Gjest Gudsfiende nr 1

Hvis Gud er god, hvorfor fødes det barn med genfeil som gjør at de må dø i løpet av 4 år?

Hvorfor skal jeg tilbe noen som leker med oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis Gud er god, hvorfor fødes det barn med genfeil som gjør at de må dø i løpet av 4 år?

Hvorfor skal jeg tilbe noen som leker med oss?

Jeg tror jeg ville prøve å finne årsaken til feilen, før jeg ville klandre Gud for den.

Ellers så har jeg forstått av Bibelen at ingen barn går fortapt for evigheten, selv ikke om foreldrene er fiender av Gud.

Dette er iallfall en stor trøst for de som tror, når slikt skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James

Og gi Gud skyllen for alt galt som skjer her i verden...Folk dør GET OVER IT,

du kan ikke komme og spør hvorfor lar Gud folk dø..Ja det er trist at folk dør spesielt når de er barn...Men det er naturens gang at vi dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudsfiende nr 1

Typisk en gjennomsnittlig religiøs forumbruker, sunn og frisk (bortsett fra i hodet) som mener at det er helt ok at folk dør på verst mulig måte.

Det er helt ok at det fødes barn som pga arvelig gensykdom ender opp lenket til respirator i en alder av 2 år og som er dømt til å dø et par år senere pga infeksjoner.

Det er selvfølgelig helt ok at det finnes unger som ikke får leke i sola fordi de er født med alvorlige feil i enzymer som beskytter oss for mutasjoner vi påføres av sollyset.

Det er selvfølgelig helt ok at unger som ikke har rukket å synde selv engang får nyrene sine fulle av kreft. Naturens gang. Seleksjon.

Men hvem skapte naturen? Gud.

Og hvorfor skapte Herren naturen så grusom?

Fordi han er en drittsekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk en gjennomsnittlig religiøs forumbruker, sunn og frisk (bortsett fra i hodet) som mener at det er helt ok at folk dør på verst mulig måte.

Det er helt ok at det fødes barn som pga arvelig gensykdom ender opp lenket til respirator i en alder av 2 år og som er dømt til å dø et par år senere pga infeksjoner.

Det er selvfølgelig helt ok at det finnes unger som ikke får leke i sola fordi de er født med alvorlige feil i enzymer som beskytter oss for mutasjoner vi påføres av sollyset.

Det er selvfølgelig helt ok at unger som ikke har rukket å synde selv engang får nyrene sine fulle av kreft. Naturens gang. Seleksjon.

Men hvem skapte naturen? Gud.

Og hvorfor skapte Herren naturen så grusom?

Fordi han er en drittsekk.

Hva er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James

Jeg forstår argumente ditt men jeg er ikke enig..Og dette har ikke noe med om jeg er relgiøs eller ikke.

Men og gi Gud skyllen for alt galt som skjer er rett og slett for enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis Gud er god, hvorfor fødes det barn med genfeil som gjør at de må dø i løpet av 4 år?

Hvorfor skal jeg tilbe noen som leker med oss?

Hvem har sagt at du skal tilbe noen, hvorfor skal du det?

Det er opp til deg selv hva og om du ønsker å tro noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor skapte Herren naturen så grusom?

Gjorde han virkelig det? Ble ikke menneskene skapt til å leve i et fantastisk paradis? Var det ikke menneskene selv som gjennom det omtalte syndefallet valgte å forsake denne muligheten?

Var det ikke Gud som senere sendte sin sønn til oss for å gi oss en mulighet til å komme tilbake til paradiset? Var det ikke denne "drittsekken" som ofret sin sønn for å gi oss denne veien tilbake?

Er det ikke menneskene som selv ødelegger den kloden de lever på? Forurensing, kriger, genmanipulering, eksperimenterer med virus og skaper nye sykdommer for å kunne bruke i krig, you name it.

Hvordan kan du laste Gud for at vi selv har valgt å forlate hans trygge paradis fordi vi trodde vi kunne gjøre alt så mye bedre selv? Vi tok feil, og vi har fått en vei tilbake.

Tro meg, Gud ønsker ikke at noen skal lide, og slike ting du beskriver vil det bli slutt på en dag. Men du må ikke laste Gud for at vi har valgt å leve utenfor paradiset.

På grunn av det valget menneskene gjorde for så lenge siden kan vi ikke kalles fullkomne lenger. Vi bli syke, gamle og dør. Men vi valgte selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde han virkelig det? Ble ikke menneskene skapt til å leve i et fantastisk paradis? Var det ikke menneskene selv som gjennom det omtalte syndefallet valgte å forsake denne muligheten?

Var det ikke Gud som senere sendte sin sønn til oss for å gi oss en mulighet til å komme tilbake til paradiset? Var det ikke denne "drittsekken" som ofret sin sønn for å gi oss denne veien tilbake?

Er det ikke menneskene som selv ødelegger den kloden de lever på? Forurensing, kriger, genmanipulering, eksperimenterer med virus og skaper nye sykdommer for å kunne bruke i krig, you name it.

Hvordan kan du laste Gud for at vi selv har valgt å forlate hans trygge paradis fordi vi trodde vi kunne gjøre alt så mye bedre selv? Vi tok feil, og vi har fått en vei tilbake.

Tro meg, Gud ønsker ikke at noen skal lide, og slike ting du beskriver vil det bli slutt på en dag. Men du må ikke laste Gud for at vi har valgt å leve utenfor paradiset.

På grunn av det valget menneskene gjorde for så lenge siden kan vi ikke kalles fullkomne lenger. Vi bli syke, gamle og dør. Men vi valgte selv.

Kan du forklare meg hvordan en liten baby velger å få Tay-Sachs syndrom? Kan du være så snill å forklare meg det? Kan du forklare meg hvorfor Gud velger å brutalt straffe små unger fordi mennesket har syndet? Kan du forklare meg hvorfor unger skal dø av WILMS kreft, fordi voksne er opptatt med å ødelegge klode?

Her har du sikkert mange høyst interessante, spennende forklaringer å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudsfiende nr 1
Hva er du?

Mye, men helt sikkert ikke grunnen til at uskyldige barn og pårørende lider en grusom skjebne. Så det er en unødvendig avsporing du kommer med her.

Våkne opp, og se litt mer kritisk på deres egen gudfryktighet. Det er rett og slett usmakelig å tilbe ondskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg kristen.

Men i Bibelen referes det til både Gud og Satan. -Det gode og det onde.

Jeg ser på det slik- Gud og Satan- det onde og menneskelig svakhet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du forklare meg hvordan en liten baby velger å få Tay-Sachs syndrom? Kan du være så snill å forklare meg det?

Du vet like godt som meg at en baby ikke kan velge selv. I og med at du laster Gud for all elendigheten går jeg glatt ut fra at du leser, og tror, på Bibelen. Da har du helt sikkert lest om hvordan det hele begynte, og at de første menneskene gjorde et valg som sendte hele menneskeheten ut av sin status som fullkomne mennesker. Adam og Eva var de første. De valgte å leve uten Gud, og dermed valgte de et liv som ufullkomne. Ufullkomne individer kan ikke produsere fullkomne individer, det vet da alle. Hele menneskeheten kommer fra disse to, og dermed finnes det "feil" på oss alle sammen. Og dermed må desverre også en baby bli berørt av disse feillene. Og bli syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konklusjonen blir altså at det er to forskjellige definisjoner av "rettferdighet" i omløp her. Den kristne definisjonen går ut på at menneskeheten er én. Gjør Adam en bommert går det ut over trillioner andre, (dvs Gud, som er allmektig, har ordnet verden på denne måten) som ikke hadde noe med saken å gjøre. Ved å lese litt i det gamle testamentet kan man se at Gud stadig retter baker for smed, straffer barna for det foreldrene har gjort osv.. Trådstarter reager sikkert, som de fleste andre som ikke er kristne på denne "rettferdigheten" og synes ikke den er rettferdig i det hele tatt. Er jeg inne på noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II

Vel jeg er ikke enig..Jeg er ikke kristen og vil ikke forsvare tråd starter siden. Og gi Gud skyllen er idioti..Folk må lære at døden er en del av livet vi dør GET oVER IT...Det er selfølgelig trist når små barn dør..Men slik er det nå vi dør.

Som sakt og gi Gud skyllen er rett og slet alt for enkelt i det store bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er ikke jeg kristen.

Men i Bibelen referes det til både Gud og Satan. -Det gode og det onde.

Men så var det det at han guden var allmektig, da. Så her har han nok delegert litt makt til det onde, men uansett er han sjefen over alle sjefer, og dermed ansvarlig. Og det er han som har satt spillereglene, så selv om Eva og Adam brøyt dem, er det fortsatt han som har sagt det skal være slik. Selv om han som allmektig kan velge å gjøre det anderledes, og skåne flere barn fra urimelig stor smerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II

Kan ikke mennesker skåne millioner av mennesker for smerte med og slutte og krige ?...Disse argumentene dere kommer med er vel dårlige.

Bare tenkt på alle de milliarder barn igjenom historien som har blitt drept i krig av voksne mennesker som har blitt voldtat og torturert når de bare er måneder gamle..Så før du gir gud skyllen for alt galt som skjer eller dere som gir gud skyllen så kan dere jo huske på alt det grussome vi mennesker ikke alle men veldig mange igjenom historien har gjort mot uskylide små barn bare fordi de har en feil religion eller hud farge eller bare at de er født i feil familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...