Gå til innhold

Meningen med livet


Gjest Trolletrine

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_L@dy in red_*

Det var etter at jeg tok i mot jesus jeg fant meg selv. Jesus er sannheten, veien og livet, og ingen kommer til faderen uten meg.

Jeg har fått et helt nytt holdepunkt i livet og nye verdier som gjør at det blir ekte liv. Det andre for meg har bare vært en eksistens.

Å elske av Guds styrke og karakter samt å velsigne, DET er ekte liv det. Med det liv jeg levde tidligere før jeg tok i mot Jesus, var dette umulig, men Gud sendte oss den Hellige Ånde til å virke i oss.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes ingen universal mening med livet. Meninger i det er noe vi mennesker ser. Selv mener jeg at en viktig mening med livet er å bidra til at verden ikke blir et verre sted å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kansje meningen med mitt liv er å sørge for at noen i min omgangskrets har det bra med sitt liv, at jeg kansje kan være en støtte og en kilde til inspirasjon for noen som trenger det? Slik at de får mot og krefter til å leve sitt liv på best mulig måte?? hmmm....

kansje er det fordi nettopp jeg og du er til,- at andre får en skulder å gråte på når de trenger det, akkorat som andre igjen er der for oss når i trenger det

?? hmmm :)

Kansje meningen med livet er å være et medmenneske, slik at andre faktisk føler at nettopp livet er verd å leve??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kansje meningen med mitt liv er å sørge for at noen i min omgangskrets har det bra med sitt liv, at jeg kansje kan være en støtte og en kilde til inspirasjon for noen som trenger det? Slik at de får mot og krefter til å leve sitt liv på best mulig måte?? hmmm....

kansje er det fordi nettopp jeg og du er til,- at andre får en skulder å gråte på når de trenger det, akkorat som andre igjen er der for oss når i trenger det

?? hmmm :)

Kansje meningen med livet er å være et medmenneske, slik at andre faktisk føler at nettopp livet er verd å leve??

Det var en fin mening med livet definisjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om menneskerasen er nærmest besatt med å finne grunn til at vi er her.

Livet er oppstått tilfeldig så det er ingen fundamental mening med livet som sådan, men man kan, og bør finne mening i livet.

Det er vel opp til hver enkelt å finne en mening "i" livet, og oppfylle våre lyster. Det er vel drefor vi har dem?

Hvorfor er mennesket så opptatt med å finne meningen med livet?

Siden vi er så opptatt med å finne mening med alt, er da meningen med livet å finne mening med alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

... det finnes ingen mening MED livet, men det gjelder å finne en mening I livet... ???

Det er ikke noe fasitsvar omkring dette spørsmålet...

men alle kan synse å mene, tro hva de vil om dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... det finnes ingen mening MED livet, men det gjelder å finne en mening I livet... ???

Hei wok.

Ser du har satt spørsmålstegn med det jeg skrev, men er enig med Gjest over meg som sier at her finnes det ikke noe fasitsvar!

Den setningen fra deg er ikke korekt sitert.(ikke fordi man alltid må gjøre det), men du må se innlegget i sin helhet!

Når liv først er skapt, og det eneste vi gjør er å nedbryte kloden - må man undre seg over meningen MED LIVET! - ikke bare pga. det, men mye annet også.

Ettersom det er et liv vi har "fått tildelt" uansett om kloden blir nedbrytt, kan vi allikevel prøve å finne en mening

I LIVET.

Om kloden vi bor på ikke ble "skapt" hva skulle vi tape på det???

Vi ville aldri ha eksistert - og da hadde vi ikke savnet det heller!

Hvis du skjønner hva jeg mener???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen med livet er å reprodusere seg selv

Ja, men hva er den oprinnelige meningen med livet?

Hvorfor var det nødvendig at vi mennesker ble skapt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kloden vi bor på ikke ble "skapt" hva skulle vi tape på det???

Vi ville aldri ha eksistert - og da hadde vi ikke savnet det heller!

Hvis du skjønner hva jeg mener???

derfor er jeg enig med dette?

HVORFOR ble vi "skapt"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hva er den oprinnelige meningen med livet?

Hvorfor var det nødvendig at vi mennesker ble skapt?

Hvem har sagt det var nødvendig?

Endret av TomKrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syntes godt det kan være dyptgående, fellesbetegnende mening med livet selv om vi ikke finner den ene store meningen bak alt. Sånn at man finner bedre mening og forståelse, og derfor finner bedre liv. At det er en feil vei så og si, og la seg negativisere fordi man tolker meningen med livet som noe ultimat, man kommer lengre ved å bruke det relevant til hva som faktisk foregår rundt oss. Selv om noen ting kan virke som det står helt stille, tror jeg det like gjerne kan bevege seg veldig sakte.

Virker som om menneskerasen er nærmest besatt med å finne grunn til at vi er her.

Syntes ofte det er omvendt også.

Endret av pace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hva er den oprinnelige meningen med livet?

Hvorfor var det nødvendig at vi mennesker ble skapt?

jeg tenker kun biologisk, hva som gjør livet meningsfylt er opp til hver enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror du er meningen med livet?

For meg er meningen med livet (og dette blir flåsete :ler: )å vise kjærlighet og omsorg ovenfor andre mennesker,samt å gjøre det beste ut av hver dag jeg har.

Livet mitt er meningsløst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det opprinnelige svaret må jo ligge i det som står i 1 Mos. 1,26:

Da sa Gud: La oss skape mennesker i vårt bilde, som et avbilde av oss!

De skal råde over fiskene i havet og fuglene under himmelen, over feet og alle ville dyr og alt krypet som det kryr av på jorden!

Og Gud skapte mennesket i sitt bilde, i Guds bilde skapte han det, til mann og kvinne skapte han dem.

Gud velsignet dem og sa til dem: Vær fruktbare og bli mange, fyll jorden og legg den under dere.

Det er jo nettopp dette som er i ferd med å skje, jorden fylles opp med mennesker.

At ektepar vil ha barn, kan virke selvfølgelig, men hvorfor er det det, hvis dette ikke ligger nedfelt i oss, og hvis det er meningsløst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ektepar vil ha barn, kan virke selvfølgelig, men hvorfor er det det, hvis dette ikke ligger nedfelt i oss, og hvis det er meningsløst?

At det ikke var den store meningen at mennesket skulle bli til betyr ikke at mennesket ikke ønsker å være til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud var selskapssyk muligens - hardt å være alene i det store universet.

Dette enkle spørsmålet vil du aldri få et vettugd svar på, og det spørsmålet er også en viktig grunn til hvorfor jeg er ateist: den forteller noe om hvem som er skapt for hvem, og det virker som mennesket har større behov for guden, og dermed fant opp ham, enn det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...