Gå til innhold

Til de som har fulgt meg her på KG


Gjest Citronella

Anbefalte innlegg

Gjest avocadoen

Takk og takk. Jeg elsker avocado. :)

Haha, jeg er også veldig glad i avocado :nigo: og spesielt guacemole
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Citronella

Haha, jeg er også veldig glad i avocado :nigo: og spesielt guacemole

Guacemole trenger litt syre, og der kommer Citronella inn! ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

hvilket land erru fra a

Dialekt? Om du spør om land jeg er fra, så får du ikke vite det. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Keikolina

Dere vet at jeg ikke har norsk som morsmål, men at jeg prater og skriver flere språk og har godt språkøre.

Har bodd i Norge en god stund nå, men jeg merker særlig at siste tid har gjort at jeg skriver bedre norsk! Jeg forstår det meste som snakkes. Og det jeg leser. Det jeg sliter med i tale er dialekter, og helst bør de snakke sakte på bokmål.

Og jeg vil fortsatt lære! Elsker språk. Og jeg vil at dere kan rette meg når jeg misslykkes. Innrømmer at mye av det jeg har lært er vi google-translate. Men norsk er ikke så vanskelig språk, så jeg tror jeg klarer meg bra?

Mann er norsk, vi prater både norsk og engelsk. Jobbmiljø er på engelsk. Så jeg får ikke så mye feedback. Og selv om ikke engelsk er morsmål, så vil folk her i Norge helst prate det med meg? Merkelig...

Så feedback er svært ønskelig!

-C

Du skriver bedre enn mange innfødte :) (veldig mange)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Det er ikke viktig. Jeg vil ha feedback på hvordan jeg skriver og forstår norsk språk.

Jeg har ikke reagert negativt på språket ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke tenkt over at du ikke er norsk før jeg så du selv skrev det i en tråd en gang. Du skriver bedre enn mange som har norsk som førstespråk. Men i hovedinnlegget la jeg merke til det samme som waco kommenterte. Små nyanser, men likevel slikt som jeg legger merke til.

Generelt sett skriver du veldig bra norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbmiljø er på engelsk. Så jeg får ikke så mye feedback. Og selv om ikke engelsk er morsmål, så vil folk her i Norge helst prate det med meg? Merkelig...

Ja, det er veldig sant - nordmenn slår ofte over til engelsk i stedet for å snakke norsk med noen som ikke er norske. Litt rart! Akkurat som vi ikke har tålmodighet med andres norsk.

Selv bor jeg i Sør-Amerika og folk har alltid vært veldig tålmodige og greie med meg, mye mer enn de fleste nordmenn er med folk som lærer norsk, synes jeg.

Synes du skriver veldig, veldig bra jeg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Jeg har faktisk ikke tenkt over at du ikke er norsk før jeg så du selv skrev det i en tråd en gang. Du skriver bedre enn mange som har norsk som førstespråk. Men i hovedinnlegget la jeg merke til det samme som waco kommenterte. Små nyanser, men likevel slikt som jeg legger merke til.

Generelt sett skriver du veldig bra norsk.

Takk, Cata. Det var hyggelig å høre. Jeg lærer mye ved å skrive på forum som dette.

Ja, det er veldig sant - nordmenn slår ofte over til engelsk i stedet for å snakke norsk med noen som ikke er norske. Litt rart! Akkurat som vi ikke har tålmodighet med andres norsk.

Selv bor jeg i Sør-Amerika og folk har alltid vært veldig tålmodige og greie med meg, mye mer enn de fleste nordmenn er med folk som lærer norsk, synes jeg.

Synes du skriver veldig, veldig bra jeg!

Takk, Aranciata! Ja, det er merkelig dette fenomenet. Mannen sier at det skyldes at nordmenn har litt komplekser og at de vil bevise at de er en del av verden og at de ikke er så småfolk som mange tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eurodice

Kjære Citronella! Jeg håper du ikke tok deg nær av de få setningene mellom Lurven og meg der vi skriver på kjapt og sleivete oslomål. Det var bare på gøy. Jeg sier som andre her, du skriver meget bra norsk :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Kjære Citronella! Jeg håper du ikke tok deg nær av de få setningene mellom Lurven og meg der vi skriver på kjapt og sleivete oslomål. Det var bare på gøy. Jeg sier som andre her, du skriver meget bra norsk :).

He he! Nei, jeg forstod ikke hva dere skrev helt, men jeg har masse humor og liker dere begge som brukere her på forumet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

He he! Nei, jeg forstod ikke hva dere skrev helt, men jeg har masse humor og liker dere begge som brukere her på forumet. :)

Takk :).

Oversettelse:

Lurven: Jo, si det da

Jeg: Hun vil ikke, sier hun jo

Lurven: Å, det er ikke noe bra altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Takk :).

Oversettelse:

Lurven: Jo, si det da

Jeg: Hun vil ikke, sier hun jo

Lurven: Å, det er ikke noe bra altså

Takk for oversettelse! Du er bra Arabella. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...