Gå til innhold

Hvilke ord og uttrykk irriterer deg mest?


Gjest Silvermist

Anbefalte innlegg

"Event" !!!! Hvorfor kan de ikke kalle det sammenkomst eller fest eller et eller annet?

Anonymous poster hash: f2ad4...1d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

"Lenket til rullestolen"

En rullestol gir frihet og gjør det mulig å bevege seg for dem som ikke kan gå selv. Hva med folk som har nedsatt syn eller hørsel? Er de lenket til sine briller eller høreapparater?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Elsk på"

"Tenkt til å gjøre"

"Gutta krutt"

"Brødrene kaos"

Dette er uttrykk som irriterer meg, i tillegg til feil bruk av "hun/henne" og "hvem/hvilken".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremoverlent! :bond::hoho::popcorn:

De harselerte jo over dette uttrykket i Nytt på Nytt for noen uker siden, og jeg frydet meg og lo til jeg nesten datt ned av sofaen. Jeg har nemlig irritert meg over dette uttrykket i lengre tid, spesielt da i jobbannonser hvor det også tydeligvis har blitt veldig poppis å bruke det..! Generelt så blir jeg irritert over mange av standardfrasene og uttrykk som brukes i jobbannonser, stort sett er de intetsigende eller har ikke noe med saken å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Herligt

Samme med hyggeligt, koseligt etc :spy:

Anonymous poster hash: e5259...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk sier "Jeg tenker at ....", istedenfor "Jeg tror at...".

Det er også irriterende når folk avslutter hver setning med mhm!

Disse to formuleringene betyr jo ulike ting, Det er forskjell på å bare tenke noe og å faktisk tro noe.

Jeg irriterer meg mest over folk som sier legemitasjon i stedet for legitimasjon. Det er utrolig mange som gjør denne feilen, også ansatte på mitt lokale postkontor. Blir flau på deres vegne hver gang jeg skal hente en pakke og de ber meg om å vise legemitasjon.

Anonymous poster hash: 63a23...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk sier sykt om alt. For ti år siden var alt sinnsykt, nå er det bare sykt.

Folk sier det sykt mye!

Anonymous poster hash: 3580f...4d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Uforglemmelige kommentarer under hyrdestuden"

Hele setningen er så fantastisk kvalmende, jeg blir seriøst provosert av den setningen.

For det første "Uforglemmelige kommentarer"? (eh - ytterst lite som er "uforglemmelig" i tråden)

og...

Hyrdestund! Bibelske konnotasjoner med en gang! Blærhk. Puke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" kjør debatt " på forumet her!!!

Vil knuse skjermen i fillebiter når jeg leser det! :sinna:

Hvorfor irriterer det deg?Hva tenker dere andre om dette?

Kjør debatt!

(Mohahahaha...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Lissom", "pga av", feil bruker av "hun" og "henne". Jeg bor i et engelskspråklig land og ei jeg kjenner sier "sort of" i hver eneste setning. Nå lurer jeg på om det er noe jeg ofte sier som hadde irritert meg selv hvis jeg hørte det fra noen andre? Haha!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu kör vi. Gjerne postet sammen med et bilde av en vennegjeng som viser frem flybillettene sine. Hvorfor skifte språk? Jeg forstår det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PK. Jeg har ikke sett en eneste gang at PK-kortet har bidratt med noe som helst positivt i en meningsutveksling. Det brukes totalt ukritisk, ikke som et argument, men som en insinusjon om at en meningsmotstander ikke er i stand til å tenke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Alle disse engelske ordene som mange folk, spesielt fjortiser blander inn i norsken. Snakk norsk for svingende! Eventuelt ren engelsk om norsk ikke er kult nok. Det eneste stedet blanding av norsk og engelsk er kult er i the julekalender.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle disse engelske ordene som mange folk, spesielt fjortiser blander inn i norsken. Snakk norsk for svingende! Eventuelt ren engelsk om norsk ikke er kult nok. Det eneste stedet blanding av norsk og engelsk er kult er i the julekalender.

SÅ enig!!

Stayhard.no har forresten mange forskjellige "brands" 😩

Endret av Kjibba
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle disse engelske ordene som mange folk, spesielt fjortiser blander inn i norsken. Snakk norsk for svingende! Eventuelt ren engelsk om norsk ikke er kult nok. Det eneste stedet blanding av norsk og engelsk er kult er i the julekalender.

Ler meg i hjel! Har du sett ditt eget brukernavn? :hoho:

Anonymous poster hash: d11b6...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...