Gå til innhold

"Som en farsott på sosiale medier"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det slik at hver gang et bilde eller en statusoppdatering blir populær på Facebook, så skriver mediene at tingen "går som en farsott på sosiale medier"? Hva er dette for et nymotens uttrykk? Hva er en farsott?



Anonymous poster hash: 035e9...bf0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fordi de tradisjonelle mediene begynner å bli desperate. De prøver å få klikk av noe som egentlig ligger på helt andre nettsteder en deres egne. Jeg har ofte endt opp med å google ting som ligger hos vgtv, fordi jeg ikke kan fordra den vgtv appen deres. Ofte finner jeg originalen hos youtube.



Anonymous poster hash: b0d5f...d2d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noe går verden rundt har også blitt en slager hos VG. Litt hakk i plata.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette for et nymotens uttrykk? Hva er en farsott?

Anonymous poster hash: 035e9...bf0

En farsott er en utbredt epidemi av smittsom sykdom. Begrepet er gammelt og ikke i bruk i annet enn overført betydning. Ikke akkurat et nymotens uttrykk, altså. :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Går sin seiersgang på sosiale medier..."



Anonymous poster hash: c3f8c...4ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trykker aldri på disse linkene, søker de opp selv andre steder (hvis jeg er interessert). Er så lei av denne "sjokk"-mentaliteten.



Anonymous poster hash: 4f5f3...02c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en eller annen sak har gått "Som en farsott på sosiale medier" betyr vel at saken skal være veldig populær (og har fått veldig mange klikk) på internett. Men aviser (og TV) har også en lei tendens til å overdrive temmelig mye noen ganger, i ett forsøk på å få en "nyhetsartikkel" til å virke mest spennende og interessant...



Anonymous poster hash: 84223...239
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...