Gå til innhold

Trenger innspill på Sukker-profilen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av en annen her så håper jeg at dere kan komme med konstruktive innspill på profilteksten. Det er lett å se seg blind på egen tekst og ting man skriver kan oppfattes annerledes av leser. Så derfor håper jeg at dere vakre, snille jenter her på KG vil komme med noen innspill. Dere tøffe, sterke gutter på KG er også velkommen til å si deres mening. Kjører denne anonymt da jeg ikke vil koble den opp mot brukernavnet mitt her på KG.

*************************************************

Alder: 31

Om seg selv

Kort om meg:

- Hater å stå opp om morgenen, men klarer det som regel til slutt

- Mitt glass er halvfullt i stedet for halvtomt

- Holder jeg ut til 6. daten slår jeg på stortrommen og serverer Grandis

- Alder har ikke så mye å si så lenge personligheten overbeviser

- Jeg er trygg på meg selv og arbeider hele tiden med å forbedre mine svakheter.

- Min rekord i vannsklien på Vannkanten er 8.99. Gutta kaller meg bare for "The Bullet".

- Hva kom først, høna eller egget? Jeg har svaret.

Drømmepartner

En jente som tør og vet å være sexy uten å ty til billige triks. Jenter som er som et TV på fullt volum, men uten bilde er ikke noe for meg. Skal innrømme at utseendet betyr noe, men for hvem gjør vel egentlig ikke det. Sex og singelliv får være din greie, men jeg kan møte deg på halvveien og se "Frustrerte fruer" (skrev først "druer", lo godt av meg selv der. Akward...), men da ser du "Dexter" med meg!

Du er søt, snill, har pene øyne, et nydelig smil, intelligent, sans for humor (min humor!), omtenksom, sosial, omsorgsfull, ikke langsint, trofast, har egne meninger, sensuell, merkelig, selvstendig, varm, ikke bruker opp alt varmtvannet i dusjen, glad i å ligge på armen min, selvstendig, økonomisk sans, brunette/blondine/ginger, pupper/hofter/lår, ikke røyk, forståelse for sarkasme og ironi så får vi ta det derfra.

Jenter som tar initiativ er sexy.

Jobb og interesser

Jobber i et større bergensbasert firma (hvilket? Noe må du jo ha å spørre om) og trives godt, men hverdagen før og etter kl 16. er veldig forskjellig. Fotball på løkka med gutta, grilling om sommeren (for kaldt om vinteren). Trener og forhåpentligvis forbilde for yngre fotballkeepere, trasker i kø over byfjellene mens jeg dagdrømmer. Har blitt observert i klatrevegger, løser verdensproblemer med musikk og vin sammen stort sett ufornuftige mennesker (løsningene blir morsommere da). Superonkel til verdens beste nieser.

Tror det er sunt med litt forskjellige interesser, men er villig til å inngå kompromiss hvis du får det til å bruse i blodet mitt. Du skal til og med få lov til å ha "Sex and the city"-skoesken stå framme i stuen, men skal du se en episode stikker jeg og trener eller gjør noe annet macho.

Reise? Ja takk, hvor vil du dra?

***************************************************************

Anonym poster: bbbacb4a19725fa096fb112cf564e688

Anonym poster: bbbacb4a19725fa096fb112cf564e688

Anonym poster: e8800c68b518da909baa84950ec66044

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den er oversiktlig og greit skrevet. Men jeg hadde ikke skrevet til deg (om jeg var singel og var på sukker) for det kommer ganske klart frem at du ikke er min type.

Men det er jo positivt! For da kommer det jo klart frem hvordan du er som type, og da vil ei jente for skjønne om hun vil gi deg en sjanse eller ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra. Ting du kan droppe:

- "Holder jeg ut til 6. daten slår jeg på stortrommen og serverer Grandis" -> Folk aner ikke om det er spøk eller ikke. Du kan fint være en som kjapt blir dumpa, gjentatte ganger.

- "Skal innrømme at utseendet betyr noe, men for hvem gjør vel egentlig ikke det" -> Meningsløst å skrive, og du virker bare mer enn gjennomsnittlig overfladisk.

- "pupper/hofter/lår" -> Virker kroppsfiksert. "Pene øyne og et nydelig smil" funker bedre, nøy deg med det.

Litt lang tekst, kan kutte noen steder. Et TV?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du fremstiller hele 26 krav til jenta kan kanskje virke litt voldsomt? :overrasket:

Og hele teksten virker som om den er arbeidet på i det evinnelige; med tørre poeng om grandis og vannsklier (og sex & the city sluttet forresten å lage episoder for 8 år siden). Humoren virker malplassert og lite spontan.

Anonym poster: d682efcbd9cf211c3b540c29bfb816b7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg være helt ærlig.

Jeg starter å lese, og etter å ha lest følgende intro:

Om seg selv

Kort om meg:

- Hater å stå opp om morgenen, men klarer det som regel til slutt

- Mitt glass er halvfullt i stedet for halvtomt

- Holder jeg ut til 6. daten slår jeg på stortrommen og serverer Grandis

tenker jeg at jeg ikke i gidder å lese mer for det blir alt for harry.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, jeg syns det var en fin annonse jeg. Kan godt være som noen over her sier at S&C er slutt for lengst, men jeg tolker det ikke bokstavelig, men mer som et bilde på hva du liker og hva du tolererer av ulikheter, og hvordan du ser på ulike behov hos to som er sammen. For meg var dette en tiltalende tekst, og at den ikke er "perfekt" hadde ikke gjort meg noe, med mindre man er ute etter en profesjonell skribent. Du får fram hvem du er både gjennom beskrivelsen av deg selv og av drømmepartneren, syns jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte seksjonen under "jobb og interesser", men ikke resten av teksten - og spesielt ikke introen.

I "jobb og interesser" får jeg et veldig godt inntrykk av deg, både på måten du skriver - og hva du forteller.

Resten virker veldig sleivete for meg, og jeg synes det virker så fordummende å nevne "sex og singelliv/frustrerte fruer" etc.

Det er massevis av jenter som vil tro du oppfatter "jenter" som en gjeng jålete rosabloggere, og du vil aldri får respons fra noen som er interessert i noe som helst annet.

Pupper, hofter, lår tolker jeg til at du er veldig opptatt av kropp - og det med p nevne utseende virker helt feil på meg.

Alle er opptatt en attraksjon, selv de som ikke er opptatt av utseende trenger en viss tiltrekning. Så det sier seg selv, å nevne det virker bare dumt.

The bullet/vannsklia osv er totalt intetsigende for meg.

Men som sagt; under jobb og fritid seksjonen skriver du SÅ mye bedre, og jeg får et helt annerledes og tusen ganger mer positivt inntrykk - og det er vel også slik du faktisk er?

Anonym poster: 2e29aedd298bef58312ea3feb675c95d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohoho! Jeg har vært inne og lest din profil , men det er ikke på sukker..... :klo:

Men enig med Silver Crook om at du kan droppe det med utseende teller biten og det med pupper og lår.

Det med pizzaen syntes jeg bare var artig og lese, jeg lo hvertfall.

Og du vil utifra den teksten ( tror jeg? ) ha en jente som skjønner seg på ironi ? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte humoren men den var tørr, og er enig i kritikken som de andre gir deg. Det blir for mye fokus på utseende og det vil ikke kvinner ha (vi fokuserer så mye på det selv, og greit at mannfolk gjør det og, men ikke nevn det så mye), og helt greit at du ikke vil se sex og singelliv men du trenger ikke skrive det (det får oss kvinner til å virke dumme ja, bimboer), og Dexter er det mange kvinner som liker.

Egentlig så mistet du meg med Grandis, du får ikke det i meg. (selv om det var humor, dårlig humor)

Siste jobbdelen var bedre ja, men du har ikke sjangs på meg uansett ;)

Anonym poster: fffbe90095c291baea8e9b28918945cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker teksten din godt, jeg syns du skriver bra og virker morsom og selvironisk (Tomler opp for det!), men det som gjør at jeg mister litt lysta er det du skriver om sex og singelliv og sånn, fordi det gir meg et inntrykk av at du vil ha en jente som er veldig jentete på (en for meg negativ måte), og jeg er en jente med andre interesser enn å være sånn. Anonym Bruker et par innlegg over her forklarer det veldig bra.

Slenger meg også på de andre som mener det er unødvendig og skrive at utseende betyr noe. Selvfølgelig gjør det det - for alle, men ved å skrive det så virker det som du har en mal om at man skal være mest mulig modellaktig eller noe.

Men mulig du hadde fått noe fra meg om jeg hadde likt bildet ditt, for synes teksten stort sett var veldig morsom og velskrevet :)

Anonym poster: 16977e25ba026bb2d4e6cf5afc1a54d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de over her var i overkant strenge..... Jeg tror jeg er ganske kritisk, men tok meg selv i å smile flere ganger av teksten din. Er nok enig i at det du skrev om deg selv i nest siste avsnitt var det beste, og det som ga et mest positivt inntrykk. Men det betyr ikke at det andre fortjente sååå mye kritikk, det var egentlig bare litt keitete skrevet, men jeg forstod humoren din :-)

Alt i alt synes jeg den var bra, og jeg hadde profil på Sukker et halvt år.....så har sett mange.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna.S

Hva er vitsen med å få kvinneguiden til å vurdere profilteksten egentlig? Noen vil like den, noen vil ikke.. er målet ditt å bli likt av alle og at flest mulig skal skrive til deg, eller vil du finne den rette??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her.

Hva er vitsen med å få kvinneguiden til å vurdere profilteksten egentlig? Noen vil like den, noen vil ikke.. er målet ditt å bli likt av alle og at flest mulig skal skrive til deg, eller vil du finne den rette??

Fordi det jeg tenkte da jeg skrev teksten kan være annerledes enn det mottaker tolker den som. Dette med pupper/hofter/lår er det tydeligvis en del her inne som leser som "store pupper, smal midje og stramme lår", mens for den observante leser står det rett før samme oppstilling ang. hår-farge, men her går det lett fram at hårfargen ikke teller så mye. Da tenkte jeg det samme med pupper/hofte/lår-linjen at leseren tolket det som at så lenge at jenten har pupper, hofte og lår så er det ikke så nøye med hvordan de er. Men skjøt men kanskje i foten med å begynne med å si at utseendet teller.

Ellers har du rett i at den kan ikke treffe hos alle.

Anonym poster: e8800c68b518da909baa84950ec66044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er oversiktlig og greit skrevet. Men jeg hadde ikke skrevet til deg (om jeg var singel og var på sukker) for det kommer ganske klart frem at du ikke er min type.

Men det er jo positivt! For da kommer det jo klart frem hvordan du er som type, og da vil ei jente for skjønne om hun vil gi deg en sjanse eller ikke?

Hehe, ok. Hva er din type da? Hvorfor traff jeg ikke og hvilken type får du inntrykk av at jeg er?

Sex og singelliv:

OK, overrasket over at denne er negativ. Alle kjærestene jeg har hatt har hatt denne berømte skoesken og det er veldig vanlig at mine også har den. Tenkte det skulle være en morsom greie og klarer over hodet ikke å se at jeg synes at jenter er bimboer! Men kanskje jeg må vurdere å la den stå for å sile ut dem som overanalyserer. Har også blitt åpnet med positive kommentarer om denne.

Resten virker veldig sleivete for meg, og jeg synes det virker så fordummende å nevne "sex og singelliv/frustrerte fruer" etc.

Det er massevis av jenter som vil tro du oppfatter "jenter" som en gjeng jålete rosabloggere, og du vil aldri får respons fra noen som er interessert i noe som helst annet.

Virkelig? Synes du teksten gir inntrykk av at jeg mener jenter er jålete rosabloggere?

Pupper/hofter/lår og utseendet:

Ser at dette med utseendet kan virke mot sin hensikt. Pupper/hofte/lår var bare ment som at så lenge du så ut som en jente var det greit, men man har ikke råd til tekst som kan mistolkes i den knallharde online-dateverden ;)

Kort om meg:

Det er hovedsakelig herfra damer som åpner meg henter sitt åpningsspørsmål fra. Hvis dette med grandisen ga avsmak (ordpill ikke tilsiktet) så kan det være like greit for min del, da den må være opplagt er tull (hadde selvsagt ventet til 7. daten)

Nå skal jeg være helt ærlig.

Jeg starter å lese, og etter å ha lest følgende intro:

Om seg selv

Kort om meg:

- Hater å stå opp om morgenen, men klarer det som regel til slutt

- Mitt glass er halvfullt i stedet for halvtomt

- Holder jeg ut til 6. daten slår jeg på stortrommen og serverer Grandis

tenker jeg at jeg ikke i gidder å lese mer for det blir alt for harry.

Sluttet du faktisk å lese? Hva var så harry med dette? Jeg ser det ikke, men er interessert i å høre hva du mener.

Til slutt:

Og hele teksten virker som om den er arbeidet på i det evinnelige; med tørre poeng om grandis og vannsklier (og sex & the city sluttet forresten å lage episoder for 8 år siden). Humoren virker malplassert og lite spontan.

Dette var kanskje den tilbakemeldingen som jeg føler var mest urettferdig. Humoren er en ting, den treffe ikke hos alle, men det er slik min humor er. Men at profilteksten virket bearbeidet; er det også gale nå? At noen gjør seg flid med å skrive annerledes enn "Liker fjellturer i skog og mark og ellers alle de andre tingene som alle andre mennesker liker" kan umulig være negativt. Her tror jeg det rett og slett er bare krasj med personlighetstypene våre.

Det er nå en gang slik at hvis man ikke skriver noe er det ingen som vil falle for deg, men hvis man skriver noe så løper man faren for å skrive noe som andre ikke liker.

Generelt spørsmål:

Er dere jenter så kritiske at hvis det er _en_ ting i profilteksten som ikke faller i smak så havner man i bunken "uaktuell" eller må det være noe "sjokkerende"?

Anonym poster: e8800c68b518da909baa84950ec66044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohoho! Jeg har vært inne og lest din profil , men det er ikke på sukker..... :klo:

.......

Og du vil utifra den teksten ( tror jeg? ) ha en jente som skjønner seg på ironi ? :lur:

Det vet jeg at du har ;) Hysj!!

Spot on!

Anonym poster: e8800c68b518da909baa84950ec66044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest _Blomsten_

Jeg faller rett og slett for "skog og mark" typen jeg. Ser ikke etter profiler som skiller seg ut. Vil ha en aktiv gutt som ønsker å etablere seg med familie etter hvert, liker en fest i ny og ne og ellers har en sunn livsstil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det her som viser hvor "vanskelig" det kan være å drive med nettdating. Når man sitter på nett og har et utallig antall profiler foran seg så blir det jo til at man mye kjappere enn man gjør der ute i verden, - sile ut profiler som har en eller annen setning som på en eller annen måte gjør at man stusser litt.

Og det er jo urettferdig - fordi når man møter folk face to face så se man en helhet, men når man sitter og leser sånne profiler så blir det mye lettere å henge seg opp i uviktige detaljer som kanskje ikke er noe man ville hengt seg opp i ellers.

Det blir som å lese en meny - man en ingrediens man egentlig ikke liker, og så avskriver man retten. Men hadde man fått servert retten først så er det store sjanser for at den ingrediensen faktisk smakte godt blandet sammen med alt det andre i den retten.

Anonym poster: 16977e25ba026bb2d4e6cf5afc1a54d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra metafor det med menyen.

Derfor mener jeg det er så viktig å få maten på bordet og smake litt forskjellig, ikke bare se på menyen og si æsj pga. en ting man ikke liker i den bestemte retten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ok. Hva er din type da? Hvorfor traff jeg ikke og hvilken type får du inntrykk av at jeg er?

Generelt spørsmål:

Er dere jenter så kritiske at hvis det er _en_ ting i profilteksten som ikke faller i smak så havner man i bunken "uaktuell" eller må det være noe "sjokkerende"?

Anonym poster: e8800c68b518da909baa84950ec66044

Jeg får inntrykk av at du er en typisk "bole"mann. Kanskje du ikke boler og blabla, men utifra teksten får jeg inntrykk av at du opptrer på samme måte. Du hadde vært perfekt for kusina mi som er en jålete berte og en typisk jente-jente, men for meg blir du "for kjekk" eller hva man skal si. Vanskelig å forklare, men jeg som ikke er typisk jentete av meg blir ikke så veldig imponert over flere deler av teksten din, men så finnes det jo jenter som da vil falle for dette. Og det er nok de du er ute etter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...