Gå til innhold

Kriger IS og andre terror-organisasjoner for....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kriger IS og andre terrororganisasjoner for religion sin og Allah? eller gjør de det for å være jævlig og gjøre verden om til et kjipt sted? Hvorfor får de så mange med seg? hvorfor vil de ha khalifat eller hva det heter og steine folk?

 

Jeg tror Islam, Koran og alt som har med muslimer å gjøre er roten til alt vondt. 

 

Debatter i vei :)



Anonymous poster hash: 0b65e...c30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir vel mer som at de bruker religion som en slags unnskyldning. Dersom man feks setter det i sammenheng med forsvarsmekanismer som alle mennesker har, så kan man nesten si at de projiserer. De har et sterkt behov for makt og kontroll og for å utføre desse handlingene, og for å gi det en grunn og for å fjerne dette behovet (som ifølge normer, regler, normalt vett, osv er feil) fra seg selv, så legger de på en måte det over på sin religion og finner "tegn" i den på at de "må" gjøre desse handlingene.



Anonymous poster hash: c275c...6f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kombinasjon av det du nevnte og at mange blir manipulerte, trenger tilhørighet og føyer seg etter andre som en saueflokk. Så lenge man har en sterk leder, noe å hate og et sterkt samhold kan man få mennesker til å gjøre de mest forferdelige ting. Dette mener jeg er uavhengig av religion og livssyn. 

Du stiller spm som jeg ikke kan svare på, men imo er dette handlinger mennesker kunne funnet på uavhengig av livssyn. Det er nok av eksempler å ta av. Blir litt dumt å si at islam og koranen er roten til alt vondt. Det er utrolig mange konflikter og annet som har oppstått som ikke har vært pga. islam. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kriger IS og andre terrororganisasjoner for religion sin og Allah? eller gjør de det for å være jævlig og gjøre verden om til et kjipt sted? Hvorfor får de så mange med seg? hvorfor vil de ha khalifat eller hva det heter og steine folk?

Jeg tror Islam, Koran og alt som har med muslimer å gjøre er roten til alt vondt.

Debatter i vei :)

Anonymous poster hash: 0b65e...c30

Jeg skjønner ikke hvordan enkelte kan man at islam er roten til alt vond, når historie er pensum på VGS. Det viser mangel på kunnskap og jeg anbefaler deg å øke ditt kunnskap

Anonymous poster hash: aa055...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...