Gå til innhold

Bytt ut muslim med jøde, så høres rasister ut som Hitler.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det mest skremmende er at vi ser ikke ut til å lære av historien. Selvsagt er det forskjeller mellom jøder og muslimer, det er ingen situasjoner som kan sies å være identiske. Likevel er mye av retorikken og menneskesynet det samme. Tror dere ikke jødehaterne på 30-tallet mente de hadde like gode grunner til å mistro jøder som dere mener dere har til å mistro muslimer?

 

At det ikke skal gå lenger tid enn dette før man glemmer historien er virkelig skremmende. 



Anonymous poster hash: 1e8ef...e75
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest The Lost Dreamer

Terrorister er ikke muslimer? Har du lest Koranen? Det står ingenting der som strider imot det IS gjør. All halshoggingen og skatting av ikke-muslimer kommer rett fra Koranen.

Har du lest Koranen? Ingen i familien min står for det IS står for. De er jo faen helt imot dette, og de er muslimer

Endret av The Lost Dreamer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terrorister er ikke muslimer? Har du lest Koranen? Det står ingenting der som strider imot det IS gjør. All halshoggingen og skatting av ikke-muslimer kommer rett fra Koranen.

Det spørs hvordan man leser dette. For muslimenes del er det konteksten som gjelder og at versene kom i en spesifikk situasjon. Med andre ord vil det di at "krigversene" ikke gjelder den dag i dag.

Det komiske er at GT er den sykeste boken, men man ikke å kritiserer jødene fordi de er jøder. Man må ikke være en forsker for å forstå hvorfor muslimer kritiseres og ikke jøder, når premisset bygger på hellige bøker. På den andre siden er mange av de som besitter mye hat mot muslimer kristne, og det sies seg selv at dem ikke kritiserer jøder. Har selv bevitnet at kristne bruke argumenter som at jøder er våre brødre osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Etter noe jeg leste på nettet, har jeg begynt å innse at ved å si til folk (rasister) at de skal erstatte ''muslim'' med ''jøde'', får dem til å innse hvor mye de høres ut som Hitler. 

 

Dette av egen erfaring også (dvs. jeg har testet det ut)

 

Anonymous poster hash: a0520...3f2

 

 

Du avslører en ENORM kunnskapsløshet her.

 

Anonymous poster hash: 66c07...724

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det mest skremmende er at vi ser ikke ut til å lære av historien. Selvsagt er det forskjeller mellom jøder og muslimer, det er ingen situasjoner som kan sies å være identiske. Likevel er mye av retorikken og menneskesynet det samme. Tror dere ikke jødehaterne på 30-tallet mente de hadde like gode grunner til å mistro jøder som dere mener dere har til å mistro muslimer?

 

At det ikke skal gå lenger tid enn dette før man glemmer historien er virkelig skremmende. 

Anonymous poster hash: 1e8ef...e75

 

 

Igjen en som avslører sin egen ENORME kunnskapsløshet.

 

Jødene i mellomkrigstidens Europa drev ikke med terror, de drev ikke med rasistisk motiverte voldtekter mot etniske europeere, de banket ikke opp uskyldige tyskere og andre på gata, de uttrykte ikke hat mot Vesten og sa at jødedommen skulle ta over og herske over hele verden, jødene levde ikke på skattebetalernes penger, jødene var godt integrert i samfunnet!

 

Nå, hvordan står det til med muslimer i dagens Europa? De er IKKE en svak og undertrykket gruppe, de krever og krever spesialbehandling høylytt, mange muslimer begår perverse, rasistisk motiverte voldtekter og andre overgrep på etniske europeere, muslimer har begått terror i Europa mange ganger, mange muslimer ser ned på oss vantro og mener de har rett til å leve på våre skattepenger(utrolig rasistisk og respektløst syn på oss etniske europeere), svært mange muslimer nekter å integrere seg - og flere tilfeller skjer det til og med at de dreper sine egne fordi de er blitt "for vestlige." Når hørte du jøder gjøre noe av dette? Aldri.

 

Skaff deg mer kunnskap.

 

I dag er vi etniske europeere "de nye jødene," mens de muslimske innvandrerne er "de nye nazistene." Dette er mer i tråd med virkeligheten anno 2015 - om du vil bruke analogier fra mellomkrigstiden og 2.verdenskrig.

Anonymous poster hash: 66c07...724

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rasistisk å være kritisk til ideologier som står for mye jævelskap i verden forkledd som religion?

 

Det er visst helt greit å kritisere og hetse kristendommen og de kristne. Du kan pisse på et krusifiks og kalle det kunst til og med. Men gud forby om du kritiserer islam, om du tegner muhammed! Da er du plutselig rasist og "islamofob," selv om langt grovere kritikk og hets av kristendommen - og kristne - ALDRI kalles "kristendomofobi."

 

Å kalle kritikk av islam rasisme og "islamofobi" er bare hersketeknikker fra folk som ikke takler kritkk og er for politisk korrekte. Dumme folk, rett og slett, intolerante og trangsynte folk.

Anonymous poster hash: 66c07...724

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det rasistisk å være kritisk til ideologier som står for mye jævelskap i verden forkledd som religion?

Nei det er tegn på god refleksjon og et sunnhets tegn. Alle bør vite at islam har et barbarisk menneskesyn. Man bør også vite at islam ikke er en rase, selv om mange sliter med nettopp det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner mange muslimer som er flotte mennesker og som er langt fra terrorister. Terrorister er ikke muslimer, de bare later som, men takk for din ignorante og rasistiske kommentar som jeg ikke ba om. Anonymous poster hash: a0520...3f2

 

Du vet vel at man ikke er rasistisk selv om man er helt imot islam? Islam er en religion. Er man rasist har man negative meninger om andres rase eller hudfarge. Det har ingenting med religion å gjøre.

Hitler drepte alle som var av det jødiske folkeslag, selv om de ikke trodde på jødedommen som religion.

Så sammenligningen din holder ikke mål.

 

Jeg er like kritisk til zionisme som jeg er til islam. Er også kritisk til at kristendommen blandes i politikken i USA.

 

Nei de fleste er ikke klar over det. TS tror at religionskritikk er rasisme. Men hvordan kan jeg være rasist når jeg ikke bryr meg om hva slags hudfarge folk har?

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest Koranen? Ingen i familien min står for det IS står for. De er jo faen helt imot dette, og de er muslimer

 

Jaja. Religiøse har en fantastisk evne til å forkaste og fornekte det de ikke selv liker. Muslimer, som alle andre religiøse, forkaster det de finner kritikkverdig, men tar sterkt til seg det de finner positivt. Man lager seg sin egen moral, sin egen etikk, og leter etter utsagn, og annet, i de hellige skriftene som støtter opp om sitt syn. Bra er det, men samtidig forhindrer det et reellt oppgjør med noe av det verste i for eksempel islam. For å si det slik, det er mange høyst kritikkverdige elementer i koran, og ikke minst Hadith. Ja jeg har lest!

 

Det du og din familier gjør, er det samme som alt for mange muslimer; De lager seg en boble, der grupper som IS, Boko Haram eller Al Qaida har ingenting med islam å gjøre. Det er bare de som missforstår. Tydeligvis er det nok folk som missforstår til at man har fascistiske teokratier både i Iran og Saudi Arabia, og nok missforståelse til at islamsk terrorisme har blitt såpass omfattende at vi snakker om en kraft stor nok til å true stater og internasjonal sikkerhet, for ikke å snakke om folkemord, etnisk rensing, og grov diskriminering som verden lukker øynene for.

 

På sett og hvis ønsker nok de fleste å bare tilbe Allah, eller å være et godt menneske. Kanskje religion gir en styrke eller en komfort, kanskje en identitet, men tross denne komforten, så kan man ikke fortsette å ignorere Muhammeds ettermæle, eller budskapet. Dette er den enkle veien, og det kommer et punkt der denne hvite løgnen ikke lenger kan fortsette. Grupper som den islamske stat ER et resultat av denne løgnen.

 

La oss ta for oss den islamske stat. Hva er det de gjør, som Muhammed ikke gjorde? I den islamsk verden der selve profeten er blitt det mest hellige, og unnlatt all kritikk, så er det et problem. Ting som korsfestelser der man kutter fot og arm på motsatt side, religiøst apartheid-system (Jizya), eller sexslaver, er ting som man finner full dekning for innad i islam, selv om du i din komfortable verden helst ser vekk ifra det. Ei kan man unnlate å poengtere at Muhammed var en krigsherre, og utførte krig på linje med det IS nå gjør. Det du og mange andre gjør, er å skyve problemet under et teppe, og håper at det skal forsvinne, men realiteten er at det bare bygger seg opp.

 

Må si det som Hamed Abdel-Sahmad sier:

 

"Jeg kunne ha sagt at terroristene i IS har misforstått og mistolket Muhammed hvis man utfra tekstene hadde lest at Muhammed var en munk som forkynnet budskapet sitt sittende under et palmetre og deretter dødd fredelig, og at religionen ble grunnlagt etter hans død, og deretter ble misbrukt. Men slik var det ikke. Muhammed var en krigsherre, han gjorde det samme som IS-terrorister gjør i dag. Det er Muhammeds tankegang, mistroen til andre folk, som har overlevd til i dag. Tankegangen til en stormannsgal narsissist som definerte en indre krets av trostilhengere. Alle de som stod utenfor denne sirkelen, ble ansett som fiender som skulle utryddes. IS er det legitime barnet av Muhammed, i ord og gjerning. Ingen forstår Muhammed så godt som IS. Akkurat som det religiøse politiet i Saudi-Arabia, fanatikerne i Indonesia, Boko Haram i Nigeria, al-Shabaab i Somalia og Hamas på Gazastripen. De kommer fra ulike kulturelle kontekster, men alle utviser den samme defekt som profeten og dermed også hans religion."

 

Vil legge til at jeg har store vanskeligheter for å relativisere noen av volds gjerningene til Muhammed. Nok igjen, som Hamad Abdal-Sahmad sier:

 

"Jeg kaller det fornuft, og historisk-kritisk lesning. Andre tør ikke gjøre dette, istedet rettferdiggjør de og snakker pent om ham. De sier: “Ja, Muhammed drepte kanskje 900 jøder på en dag, men på den tiden var det helt vanlig”. Virkelig? Hvilken klan drepte på den tiden 900 mennesker på én dag? "

 

http://www.welt.de/politik/ausland/article146903739/Mohammed-war-ein-Massenmoerder-und-ein-kranker-Tyrann.html

Endret av Snof
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også bekymret over utviklingen.

 

Det som muliggjorde jødeforfølgelsen før og under 2. verdenskrig var at de først mistet rettigheten til å bli vurdert på individuelt grunnlag. Deretter mistet de sin berettigede plass I samfunnet. Gradvis mistet de sin verdighet som menneske og de mistet sitt navn. Tilslutt mistet de sin eksistens.

 

Dette skjedde så gradvis at ingen kunne vite nøyaktig når det var gått for langt. Dette, i tillegg til hjernevask og knebling av de som mente andre ting, gjorde at ingen skjønte hva de hadde vært en del av før det var over.

 

Snof er etter min mening langt inne I fase 1. Hva The Lost Dreamer mener er ikke av betydning, fordi det ikke passer inn I hans/hennes bilde av "muslimen".

 

Kommentarfeltene fylles av frykt, og få andre orker/våger å korrigere dette. Dermed øser islamofobene seg mer og mer opp. Frivillige for flyktninger blir hetset bare for å hjelpe til med vann og tepper, og hetsen har ofte voldelige undertoner. Ord som "landforrædere" og "håper at hun blir voldtatt" går igjen.

 

De håper at flyktningene drukner på veien, og håper at de (menn, kvinner, barn, familier) blir sendt tilbake til krigen "for å kjempe for landet sitt".

 

Man kan godt være kritisk til undertrykkende ideologier, men det øyeblikket man dømmer individer som ikke har gjort noe galt er man på ville veier. Når man gir en f... i andres verdighet og rett til å leve likeså.



Anonymous poster hash: 23931...85f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er også bekymret over utviklingen.

 

Det som muliggjorde jødeforfølgelsen før og under 2. verdenskrig var at de først mistet rettigheten til å bli vurdert på individuelt grunnlag. Deretter mistet de sin berettigede plass I samfunnet. Gradvis mistet de sin verdighet som menneske og de mistet sitt navn. Tilslutt mistet de sin eksistens.

 

Dette skjedde så gradvis at ingen kunne vite nøyaktig når det var gått for langt. Dette, i tillegg til hjernevask og knebling av de som mente andre ting, gjorde at ingen skjønte hva de hadde vært en del av før det var over.

 

Snof er etter min mening langt inne I fase 1. Hva The Lost Dreamer mener er ikke av betydning, fordi det ikke passer inn I hans/hennes bilde av "muslimen".

 

Kommentarfeltene fylles av frykt, og få andre orker/våger å korrigere dette. Dermed øser islamofobene seg mer og mer opp. Frivillige for flyktninger blir hetset bare for å hjelpe til med vann og tepper, og hetsen har ofte voldelige undertoner. Ord som "landforrædere" og "håper at hun blir voldtatt" går igjen.

 

De håper at flyktningene drukner på veien, og håper at de (menn, kvinner, barn, familier) blir sendt tilbake til krigen "for å kjempe for landet sitt".

 

Man kan godt være kritisk til undertrykkende ideologier, men det øyeblikket man dømmer individer som ikke har gjort noe galt er man på ville veier. Når man gir en f... i andres verdighet og rett til å leve likeså.

Anonymous poster hash: 23931...85f

 

 

Hva som står i koran og hadith, og hvordan muslimer praktiserer sin tro, samt holdninger er to forskjellige ting. I likhet med det gamle testamentet, så er det mange høyst kritikkverdige ting som står skrevet. For å si det slik. Det gamle testamentet og den jødiske religion er ikke stort bedre.

 

Det du, i likhet med mange andre gjør, er å ta den enkle snarveien, og så late som om at det handler om respekt eller toleranse. I denne toleransens navn så har floskler som "fredens religion" kommet fram, kanskje i den tro om at bare man framstiller det som at det er tilfellet, ja så vil det bli realiteten. I det virkelige liv så har det nok hatt motsatt effekt. Det er ikke til å komme unna at islam er en religion, og som de aller fleste religioner, så besitter den noen budskap, noe dogmer, og noen verdier, da som de fleste religioner, så er det mange motsigelser. Noen dårlige, og noen bedre. De aller fleste tar til seg det gode, men fornekter, relativiserer, eller later samtidig som at det voldelige og "vonde" ikke eksisterer. Ofte blir det sagt at de bare misforstår, eller misbruker religion, selv om det ikke er hele sannheten. Det er her problemet ligger, og en boble man må komme over.

 

At de fleste muslimer ikke vil ha noe med disse gruppene å gjøre, er sant, men det kan ikke gjøres med en hvit løgn. Et ønske om at islam skal være, eller bli fredfull, kan ikke oppnås så lenge volden, og Muhammeds ugjerninger ikke kommer fram i lyset. Det er et punkt der man ikke kan fortsette å late som at det vi ser er helt fjernt fra dogmene i religion. Problemet er at mye av den religiøse volden vi ser rundt i verden idag, ikke så lett kan avfeies som en mistolkning, eller missforståelse, og den vonde sannheten, nemlig at det finnes religiøst grunnlag for å rettferdiggjøre grupper som IS eller Boko Haram, og det er ikke så fjernt som det ofte framstilles. 

 

Islam lider for eksempel at det i 1400 år har vært et sterkt tabu å kritisere Muhammed, samtidig som at han var en krigsherre i tillegg til en profet. Med en slik dobbelrolle, der profeten er et forbilde som skal følges, så kan det raskt oppstå problemer, der folk prøver å emulere ham. 

 

Det som trengs er en reell kritikk av islam, og da kan man ikke fortsette i samme sporet.

Endret av Snof
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter helt og holdent at de undertrykkende kreftene I islam må bekjempes.

 

At de fleste muslimer ikke vil ha noe med disse gruppene må jo bety noe for de som hemningsløst kaster seg ut I debatter. Disse liberale muslimene er jo akkurat like opptatt av å slippe undertrykking som de mest hardbarka islamofobene. Hvorfor kan de ikke spille på lag?

 

 



Anonymous poster hash: 23931...85f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke alle muslimer er terrorister, men terroristene ER muslimer. Når kan folk begynne å kritisere islam uten å få rasismekortet slengt i trynet hele tiden? Når kan muslimer bli kritisk til sin egen religion, og begynne å påpeke svakheter i koranen - i stedet for å luke ut ting som ikke passer, som det er vanskelig å leve etter etc (samme gjelder kristendommen)

I stedet for å ta den lettvinte løsningen og si "jamen DEM er ikke som OSS". Jo! Is ER muslimer. De er "perfekte" muslimer faktisk, som følger det som står i koranen bokstavelig og dogmene til punkt å prikke.

Anonymous poster hash: c49ae...323

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle muslimer er terrorister, men terroristene ER muslimer.

Anonymous poster hash: c49ae...323

breivik-tight.jpg.size.xxlarge.letterbox

Anonymous poster hash: 08e91...b2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Balian de Ibelin

Ikke alle muslimer er terrorister, men terroristene ER muslimer. 

Anonymous poster hash: c49ae...323

 

tumblr_inline_mrge7pUBV81qz4rgp.gif

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism

https://en.wikipedia.org/wiki/Christian_terrorism

https://en.wikipedia.org/wiki/State_terrorism

https://en.wikipedia.org/wiki/Right-wing_terrorism

https://en.wikipedia.org/wiki/Left-wing_terrorism

https://en.wikipedia.org/wiki/Special-interest_terrorism

https://en.wikipedia.org/wiki/State-sponsored_terrorism

 

 

Du kan jo også forklare for meg hvor muslimske disse er

ETA og IRA

RAF og Røde brigader

Ku Klux Klan

Breivik

Endret av Balian de Ibelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

breivik-tight.jpg.size.xxlarge.letterbox

Anonymous poster hash: 08e91...b2e

 

Å dra ABB inn i denne debatten blir for dumt. Dette er én person - og så vidt meg bekjent var ikke terrorhandlingene begått i Guds eller Allahs navn. Der har du forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Etter noe jeg leste på nettet, har jeg begynt å innse at ved å si til folk (rasister) at de skal erstatte ''muslim'' med ''jøde'', får dem til å innse hvor mye de høres ut som Hitler. 

 

Dette av egen erfaring også (dvs. jeg har testet det ut)

 

Anonymous poster hash: a0520...3f2

 

Det muslimene sier om jødene er ordrett det samme som Hitler sa. 

Anonymous poster hash: e4b03...c7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg tror vi kan få problemer med å finansiere strømmen av jøder som kommer hit for å søke lykken i vesten. Vi kunne ha hjulpet 10 ganger så mange i nærområdene som vi kan her, og systemet vårt er ikke lagd for at vi skal takle så mange. Vi har hverken arbeid eller boliger til dem, og de kan ikke språket og har dårlige sjangser til å klare seg selv her". 

 

Akkurat det Hitler sa, ja. 



Anonymous poster hash: e4b03...c7a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske historieløst å sammenlikne jødeforfølgelsen med kritikk av islam. Men hva skal man forvente? Kanskje jeg er så naiv at jeg tror folk flest har bedre historiekunnskaper og samfunnsforståelse enn som så, når jeg blir oppgitt over den tråden.

 

Forresten, når ble islam en rase?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...