Gå til innhold

Vi vet jo ikke hva drømmer er


Gjest Badebuksa

Anbefalte innlegg

Gjest Badebuksa

Sier alle. Noen påstår at de vet det, men.. Siden jeg tar utgangspunkt i det:

Har hatt endel livaktige drømmer og mareritt, det som er nytt er at jeg drømmer om der jeg er, dvs senga mi eller der jeg bor. Hvorfor? Føles som om jeg er der, og er våken, uten å være det. Normalt sett drømmer jeg helt merkelige ting som at jeg styrer en ferge eller at det kommer nazister på hytta og skal overta Norge.

- For ikke lenge siden drømte jeg at en av de frekke naboene stod og glodde inn katteluka her og spionerte, og ringte brannvesenet fordi hun påstod at vi ikke hadde åpen nok løsning ift brann/sikkerhet. En brannmann kom og konstaterte det motsatte. Kjerringa snek seg inn og jeg banket henne opp med balltre. Veldig kort fortalt. Jada, analyserer man er jeg nok egentlig en skikkelig voldelig og sinna person ;)

- en annen drøm var at sengen min var en del av et institutt, eller hva man skal si, så mange andre mennesker sov der. Kunne plutselig våkne opp med en fremmed ved siden av deg. Litt "creepy" kan man vel kalle det. Men hele drømmen handlet om sengen og at det kom forskjellige mennesker hver dag. Nei, jeg er ingen rundbrenner ;)

- i natt drømte jeg, eller det var et slags mareritt, at det var noen spøkelsesjegere her.. Jeg skulle hele tiden av en uvisst grunn skifte klær og var livredd for at de skulle komme inn og se meg uten klær! Så oppholdt meg på soverommet. De lette etter "skumlinger" og mot slutten av marerittet satt jeg på senga og de stod ved siden av meg og fulgte et eller annet med blikket. Jeg så ikke noe, men jeg følte noe, på en måte. Et, som de som tror på overnaturlige ting kanskje kaller, nærvær. Jeg fikk en følelse av at noe var galt, dvs det får jeg alltid i mareritt, og "vesenet" eller "sjelen" bevegde seg i retning meg. "Tenk om den går inn i (meg)" sa en av jegerne. Og det gjorde den. Følte meg på en måte "besatt", som om noe vandret inn i "dypet av min sjel" for å være litt pretensiøs. Og jeg kunne da styre meg selv til å våkne, noe jeg gjorde.

Og det er vel egentlig hele spørsmålet mitt, som jeg ønsker å oppsummere nå siden jeg har rotet meg vekk med babbel om andre drømmer; hva gjør at man i en drøm kan vekke seg selv? Det er ikke snakk om å skvette seg våken, men å bestemme og styre seg våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Balian de Ibelin

Drømmer er innblikk til hva vårt astrale legeme gjør.

 

Eller kanskje der innblikk til hvordan vi lever i paralelle universer.

 

Eller så er det bare fantasier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer er innblikk til hva vårt astrale legeme gjør.

 

Eller kanskje der innblikk til hvordan vi lever i paralelle universer.

 

Eller så er det bare fantasier.

Som jeg skulle sagt det selv.

Personlig liker jeg å tenke at det har med astral verdenen og parallele virkeligheter å gjøre,

men mest sannsynlig er ihvertfall _flerttallet_ av dem bare fantasier og underbevisst tankespinn som prøver å komme ut i en "fornuftig"(not) pakke.

Anonymous poster hash: a4e7e...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som gjør det, men jeg kan også styre mareritt i blant. Enten ved å innse at det er et mareritt, og derfor bestemme meg for å våkne, eller ved å bestemme at jeg ikke gidder å drømme videre på et mareritt, så jeg går heller videre til neste drøm, der jeg gjør noe jeg liker i stedet for.

Anonymous poster hash: a8ab4...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan og styre drømmene til en viss grad. Unntaket er de gangene jeg har problemer som opptar meg 24/7. Drømmer omkring såpass omfattende ting klarer jeg ikke styre. Eks drømte jeg gang på gang at jeg ble ledet gjennom en bunkers. Inni buketten var det ståldører som jeg måtte passere og de låste seg bak meg. Skikkelig klaustrofobisk drøm som reflekterte en vanskelig tid hvor jeg ikke så noen utvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...