Gå til innhold

Kristen og venter med sex


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

P-piller demper for mange sexlysten. Men mange får også bivirkninger som feks humørsvingninger.

Anonymous poster hash: 693b9...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

P-piller demper for mange sexlysten. Men mange får også bivirkninger som feks humørsvingninger.

Anonymous poster hash: 693b9...d52

Ville kanskje ikke valgt å putte hormoner i kroppen når man strengt tatt ikke har behov for det.. :)

Anonymous poster hash: b800e...5ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si hva Gud tenker, men jeg tror Gud vil at du skal følge hans lære MEN også at du ikke skal leve i tvang og smerte. Og så blir man ikke Kristen av å ta seg selv i nakken å skjerpe seg.

 

.........that is, om du tror på alt dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ventet med sex og onanering til jeg var gift med drømmefyren, da var jeg 25 år :) For min del var det ikke noe problem å holde meg, jeg brukte de årene på reise, venner og studie, og det gikk utrolig fort! Når jeg møtte kjæresten min (som senere ble min mann) ble sexlysten mye sterkere, men vi ventet begge to til vi giftet oss 3 år senere. Sexen vi har nå er himmeeelsk, og har bare blitt bedre og bedre for hvert år. 

 

Hvis dette er noe du tror på så er det ingen problem å holde seg, bare fyll livet ditt med alt annet meningsfullt. Jeg ventet ikke med sex pga religion, men om jeg hadde gjort så hadde jeg klart det uten problemer.



Anonymous poster hash: 4135e...fc5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Ville kanskje ikke valgt å putte hormoner i kroppen når man strengt tatt ikke har behov for det.. :)Anonymous poster hash: b800e...5ab

P-piller er ikke bare for prevensjon. Det er svært bra mot menstruasjonssmerter og mange får kortere menstruasjon i tillegg til noen som mister mens helt på p-piller fordi de hopper over pillefri uke. Jeg begynte på pilla da jeg var 15 etter anbefaling av lege, men betyr ikke at jeg hadde sex som 15-åring. Skjønner?

Uansett TS: fint du tar egne valg, men jeg vil likevel skyte inn min tanke her :) Selv er jeg kristen, men har likevel valgt å ha sex utenfor ekteskap med de jeg har vært kjæreste med og han jeg er kjæreste med nå. Grunnen er at jeg vil ikke gifte meg flere ganger enn 1. Når man venter med sex til ekteskapet vil man gjerne skynte seg med å bli gift for å kunne ha sex. Det fører nok til at man gifter seg på feil grunnlag og at man ikke klarer å holde ekteskapet da man gjerne ikke kjenner hverandre så godt, og finner senere ut at man ikke passer sammen.

Sex er en viktig del av et ekteskap og det er veldig dumt om man finner ut at man ikke passer sammen seksuelt etter man er gift. Jeg har vært i 2 forhold tidligere og sexen funka rett og slett ikke. Vi hadde ikke noe seksuell kjemi, mens han jeg er sammen med nå har jeg super seksuell kjemi med. Jeg tror det skal litt til å treffe på første forsøk ;) Så bare tenk litt på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du virkelig å påstå at det må være noe som er galt, for at en skal velge å avstå fra sex? Det er faktisk ikke så unormalt som du får det til å høres ut som. Anonymous poster hash: b800e...5ab

Jeg har da ikke skrevet det?

Anonymous poster hash: 026c7...0f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da ikke skrevet det?

Anonymous poster hash: 026c7...0f4

 

Det var jo en tolkning fra min side, men det var på sett og vis et spørsmål. Sånn siden du foreslo å snakke med helsesøster eller fastlege, sånn for å finne ut av grunnen. Men altså, om jeg misforsto deg, må du gjerne rette på meg? :)

Anonymous poster hash: b800e...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...