Gå til innhold

Rare ting du trodde var sant da du var liten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I avisen sto det "Dyr, fôr og utstyr" eller noe i den duren. Trodde det sto "dyr for utstyr" i mange år, altså ikke fôr som i dyremat, men for :P 

 

 



Anonymous poster hash: 9d426...f8f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest The Lost Dreamer

Trodde at hvis man spiste eggeskall så kom det til å bli et egg i magen hvor det kom til å klekke ut en kylling (syns det var godt med eggeskall siden det knasa, æsj!)

 

Trodde også at hvis man lage for mange grimaser med ansiktet, kom ansiktet til å forbli den grimasen for alltid. 

 

Det siste jeg husker, som har blitt en vane til den dag idag, er at det bringer ulykke å gå over de store, runde, brune greiene ute på veien (de greiene som fører ned til kloakken, husker ikke hva de heter). Så hver gang jeg uheldigvis gikk over sa jeg ''tvi tvi tvi'' og hvis en person jeg gikk sammen med gikk over klappa jeg dem hardt på ryggen tre ganger

 

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde at hvis man spiste eggeskall så kom det til å bli et egg i magen hvor det kom til å klekke ut en kylling (syns det var godt med eggeskall siden det knasa, æsj!)

 

Trodde også at hvis man lage for mange grimaser med ansiktet, kom ansiktet til å forbli den grimasen for alltid. 

 

Det siste jeg husker, som har blitt en vane til den dag idag, er at det bringer ulykke å gå over de store, runde, brune greiene ute på veien (de greiene som fører ned til kloakken, husker ikke hva de heter). Så hver gang jeg uheldigvis gikk over sa jeg ''tvi tvi tvi'' og hvis en person jeg gikk sammen med gikk over klappa jeg dem hardt på ryggen tre ganger

 

:rolleyes:

 

Bekkalokk eller kumlokk

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg misforsto konseptet "magemål" når jeg var liten. Trodde man snakket om magemoll. Jeg tenkte at om man har mye moll i magen er det ikke så mye plass til mat, så da blir man fortere mett. Tenkte ikke så mye over hvor denne mollen kom fra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg misforsto konseptet "magemål" når jeg var liten. Trodde man snakket om magemoll. Jeg tenkte at om man har mye moll i magen er det ikke så mye plass til mat, så da blir man fortere mett. Tenkte ikke så mye over hvor denne mollen kom fra.

Gjorde du deg noen tanker om bjørnen Collargol mens du funderte på dette?

Han kan synge "dur og moll".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarte ikke finne den igjen, men så en nettopp skrev her at hun trodde geiter og sauer var samme dyr, bare at geit var gutt og sau var jente. Det trodde jeg også :fnise: frem til jeg var sånn 17 år gammel.... Det verste er jo st jeg alltid har vært sånn super nerd når det kommer til dyr, da jeg var barn satt jeg bare å så på dyreprogrammer, leste i leksikon om dyr osv.. Men likevel klarte jeg ikke å få med meg det før jeg var 17 år gammel!

Anonymous poster hash: fe0d0...ebd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på 2:

 

Jeg trodde sportsbutikken het "Vintersport" pga. logoen som er foran "Intersport" kan minne om en "V".

Og når man er 10 år er jo vintersport fornuft, hva er egentlig intersport da?

intersport.jpg

 

 

Det andre var annonser, gjerne bilannonser for nye hvor det gjerne ikke stod prisen på bilen, men prisen på ekstrautstyret.

Jeg trodde vel aldri at bilen egentlig kostet 7000 kr, men jeg måtte spørre min far husker jeg.

Endret av ekkoet
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst i sentrum av Oslo.

Like ved der jeg bodde var en uteligger (etter mitt minne) som pleide å holde sted på en av benkene. 

 

På asfalten ved siden av denne benken var det et hull. 

 

Dette hullet trodde jeg lenke det var uteliggeren som hadde laget med hodet sitt fordi han hadde sovet der så lenge.

 



Anonymous poster hash: 28ebc...442
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde blant annet at nissen satt bak pipa til naboen og fulgte med meg og brødrene mine om vi ikke ville spise opp fisken vår etc.

 

Jeg kunne heller aldri skjønne hvorfor slektningene våre på andre sida av Mjøsa kalte oss for Gjøvikgensere. Fant ut etter hvert at de mente Gjøvikensere  :fnise:

 

Min yngste tante var lenge alene og jeg skjønte ikke hvorfor hun ikke kunne få seg barn selv om hun ikke hadde mann. Hadde så lyst på flere søskenbarn  :laugh:

 

 

 

 



Anonymous poster hash: 26ae5...b2e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Svampebobb1

Jeg trodde det fantes en "eneboer" som drakk mat og spiste vann. Jeg skjønte aldri hvordan dette kunne gå an og jeg var sikker på at det var noe moren min fortalte meg. Sannsynligvis har jeg drømt hele greia :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At å lage sukkervann var ulovlig. Moren min hsr på et tidspunkt sagt at det ikke er lov å lage sukkervann (på hennes kjøkken av meg) og det satt i meg som ULOVLIG og jeg lurte mye på hvordan politiet overholdt det. Tok meg pinlig mange år før jeg forsto hvordan det var... Det sitter i meg ennå, det byr meg i mot å blande sukker og vann.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En venn av meg trodde i mange år at vaktmesteren var MAKTmester. Og han var full av ærefrykt for den yrkesgruppen.



Anonymous poster hash: 2a1b5...c49
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg var gjennom hele barneskolen overbevist om at Trollskolen var et reelt sted hvor barn som ikke oppførte seg, ble sendt for å bli oppdratt av troll. I tillegg fortalte mamma en gang jeg gikk i førsteklasse og løy på meg mageknip fordi jeg ikke ville gå på skolen, at politiet kom og hentet barn som ikke kom på skolen. Ble livredd og hadde aldri en eneste sykedag gjennom hele barneskolen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aucaman

Før jeg gikk på toalettet måtte jeg dra ned så mange ganger at det ikke var mer vann i vanntanken i frykt for do-draugen. Tre traumatiserende år det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg trodde at skostørrelsen betydde hvor mange centimeter foten var. :D 

Men for å være ærlig... det er ikke så lenge siden det gikk opp for meg at det ikke var sånn! Har bare aldri falt meg inn å tenke over det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...