Gå til innhold

SVANGER


Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Velkommen til min svangre verden! :goodbye:

Etter flere år med prøvedagbok- både som drømmer, hinter, overtaler og prøver - kan jeg nå endelig oppgradere til graviddagbok.

Forhåpentligvis kan jeg få meg en mammadagbok utpå våren en gang :rodmer:

Pasjonsblomst en en vakker og lidenskapelig blomst i vekst. Jeg planlegger en liten avling ;) 30 år gammel, samboer og vestlending.

Milepæler i svangerskap #1

Unnfangelse 13. august

Tidlig UL 9 uker 5 dager

Første legekontroll 11 uker 3 dager

2 trimester 22. oktober

Ordinær UL 19+2

Halvveis til målet 13.12

3 trimester starter 31.januar

3D ultralyd 14.02 :rodmer:

Fødselsforberedende kurs 12.04

Svangerskapspermisjon 13. april

Fødsel regnes som innenfor normal 20. april

Sen UL-termin 4.mai

Mensentermin 6. mai

Tidlig-UL termin 8.mai

Jeg gleder meg sånt til å bli mamma :rodmer:

Jeg er så lykkelig og takknemlig :rodmer:

Gravidlykke :rodmer:

Masse klemmer fra Pasjonsblomst

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk prøvesvar fra legen idag. Hadde noe lavt jern, og han anbefalte jerntilskudd. Skrev "spør på apoteket"..jaha?

Noen erfaring med hva som er bra?

Antar da at jeg trenger noe som er relativt mildt og snilt..?

Ellers er jeg et lite gassmonster idag...OMG :fise:

So cute... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Du har laget en link til gravidboka di som ikke funker. Dessuten ligger du i graviddagbok A-L etter det tidligere nicket ditt. ;)

Men jeg fant deg!! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har laget en link til gravidboka di som ikke funker. Dessuten ligger du i graviddagbok A-L etter det tidligere nicket ditt. ;)

Men jeg fant deg!! :Nikke:

Heeeeei ;)

endelig besøk. Jeg er så susete om dagen, alt blir jo feil jo! ;) skal se om jeg får flytta den så den ligger rett.

trodde linken skulle fungere nå da..

Jaja... det går seg vel til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten arbeidslyst på jobb etter lunsj... bare surfing osv. Småtrøtt. tida snegler seg frem... gosh kjedelig med kontorarbeid av og til.

Har surfet på "liv første gang".. er spent på å kjenne noe, men skjønner jo at jeg er litt tidlig ute for førstegangsgravide..

idag må jeg pakke og rydde litt hjemme før helgeutflukt til London ;):rodmer: yeah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :goodbye: - der fant jeg deg! Prøvde linken din igjen, og nå funka den.

Likte godt det første innlegget ditt :)

Nesten lyst til å bli gravid igjen jeg nå :fnise: , men må kose meg med lillejenta først og så ha en periode der jeg kan trene litt igjen - og så kan vi begynne å vurdere.

Men, poenget mitt, det er så koselig å være gravid! Og det er så fantastisk å følge med på utviklingen de første månedene - tenk på hva som skjer inni kroppen din nå! :rodmer: Og den bittelille babyen inni der skal bli til en ordentlig baby! :rodmer:

GOD HELG OG KOS DEG I LONDON AURELIA :klemmer:

PS: jeg fikk beskjed at jeg kunne kjøpe jerntabletter, jeg kjøpte Hemofer, det er vel de mildeste der ute tror jeg. Men spør de på apoteket, de pleier å være flinke synes jeg. Ellers får du passe på å få i deg jernrik mat og gjerne kombinert med c-vitaminer (f.eks. en appelsin), da tar kroppen lettere opp jernet! (eller var det omvendt? :klo: )

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med Londontur!! :Nikke:

London er favoritten!!

Hei :goodbye: - der fant jeg deg! Prøvde linken din igjen, og nå funka den.

Likte godt det første innlegget ditt :)

Nesten lyst til å bli gravid igjen jeg nå :fnise: , men må kose meg med lillejenta først og så ha en periode der jeg kan trene litt igjen - og så kan vi begynne å vurdere.

Men, poenget mitt, det er så koselig å være gravid! Og det er så fantastisk å følge med på utviklingen de første månedene - tenk på hva som skjer inni kroppen din nå! :rodmer: Og den bittelille babyen inni der skal bli til en ordentlig baby! :rodmer:

GOD HELG OG KOS DEG I LONDON AURELIA :klemmer:

PS: jeg fikk beskjed at jeg kunne kjøpe jerntabletter, jeg kjøpte Hemofer, det er vel de mildeste der ute tror jeg. Men spør de på apoteket, de pleier å være flinke synes jeg. Ellers får du passe på å få i deg jernrik mat og gjerne kombinert med c-vitaminer (f.eks. en appelsin), da tar kroppen lettere opp jernet! (eller var det omvendt? :klo: )

OJ, nå hadde jeg helt glemt jerntablettene jeg.. altfor opptatt med reising tydeligvis. Til helga kanskje??? :gjeiper: Takk for tipset. Synes det er løye at du har lyst å bli gravid igjen.. Mye vil ha mer. Jaja, er bare å planlegge et lite søsken etterhvert. Mange som får to tette ;)

God tur til London. Kos deer mass :strix: Blir det noen show på dere?

Ikke noe show denne gang, vi hadde ikke planlagt noe før vi dro. Men har lyst å se Phantom of the Opera. Vet bare ikke helt når neste gang blir.. u know, med disse babyplanene.. ;)

Må innom og legge igjen et lite spor, siden vi er i samme terminklubb :hallo:

Halla, så koselig! Skal ta turen innom deg også, og sørge for at jeg følger med ;)

Kos deg i London! :danse:

Will do! Done!

...

London var gode greier.. greit vær osv. merket nok at det var mer slitsomt enn normalt denne gang, dag 2 så fikk jeg først knallvondt i hofte/rumpe og begynte å halte, og så holdt jeg på å sovne av trøtthet.. Heldigvis ble foten bedre til neste dag. MYYE tråkking er kanskje ikke det beste for gravide små frøkener.

Har fått handlet undertøy (en ny bh 70 D) og litt sminke, ellers fant jeg ingen klær (buhu).Vanskelig med mage i veien. Handlet endel julegaver også! Yeah!

Ellers er formen fin.. :) Litt gassy osv.. Magen min strutter forresten veldig nå, blitt skikkelig rund og fin. På tide med et bilde snart kjenner jeg..

God kveld til alle! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med vond rumpe/bekken, men herlig med vellykket tur og julegaveshopping.

Du er ikke den eneste so er litt "gassy" :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Forblir magen gassy hele veien, eller? Sliter med deg jeg også. Kanskje jeg skal finne en løsning på det først som sist? :ler:

Hørtes ut som om turen var fin selv om det ble litt saktere tempo. Er dere ofte i London?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig med en London-tur! Aldri vært der selv, men hadde opprinnelig planer om en tur i midten av denne måneden sammen med ei venninne. Men det ble lagt på is pga formen min, samt at hun ikke vet at jeg er gravid ennå (Hun er litt løsmunnet, så hun får nok ikke vite det før om en god del uker ennå heller). Men gleder meg til å handle julegaver her hjemme også. Venter bare på litt snø for den rette stemningen :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med vond rumpe/bekken, men herlig med vellykket tur og julegaveshopping.

Du er ikke den eneste so er litt "gassy" :sjenert:

Er jo bra igjen i bekken nå, ikke et problem til hverdags heldigvis!! Tror gravid = gassy.. iallfall 95 % av tilfellene. yeahn!

Forblir magen gassy hele veien, eller? Sliter med deg jeg også. Kanskje jeg skal finne en løsning på det først som sist? :ler:

Hørtes ut som om turen var fin selv om det ble litt saktere tempo. Er dere ofte i London?

Har blitt noen turer de siste årene ja ;) Best på sommerstid, med masse energi om bord. Men må jo nesten benytte anledninger nå før baby kommer, til å reise litt bort og kose oss.. ;)

Gassyness varierer litt her, idag har det vært ille igjen.

Så herlig med en London-tur! Aldri vært der selv, men hadde opprinnelig planer om en tur i midten av denne måneden sammen med ei venninne. Men det ble lagt på is pga formen min, samt at hun ikke vet at jeg er gravid ennå (Hun er litt løsmunnet, så hun får nok ikke vite det før om en god del uker ennå heller). Men gleder meg til å handle julegaver her hjemme også. Venter bare på litt snø for den rette stemningen :lur:

Snø!! uff.. liker ikke så godt vinteren jeg. Selv om hvit snø kan være litt digg.. håper på å bli ferdig med presanger før julerushet, for det er mest stress synes jeg.

....

Magebilde idag, 13 uker og 5 dager: Kveldsbilde og gassy, så da det blir det jo litt voldsomt...!! Synes jeg iallfall.. Har blitt så rund de siste ukene nå :) Stas!!

-Er som regel noe mindre på dagtid, og klarer enda kamuflasjetriksene.. (stort skjerf drapert nedover overkroppen-funker fett). Men blir snart å fortelle, og vise!!

post-15336-0-64052100-1320344181_thumb.j

post-15336-0-10881600-1320344250_thumb.j

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Unknown

Wow! Og jeg trodde jeg var annengang og fikk fort mage, din er jo større en min :fnise:

Og så såg jeg at noen hadde tipset om hemofer, de havnet jeg også på sist (etter noen mislykkede forsøk og forstoppet mage) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er jo ordentlig gravidmage! :rodmer:

Absolutt!! Og jeg som trodde at jeg ikke skulle få mage før 4-5 mnd på vei, så fikk jeg det sikkert fra 6-7 uker.. hehe. Er bare kjekt da!

Wow! Og jeg trodde jeg var annengang og fikk fort mage, din er jo større en min :fnise:

Og så såg jeg at noen hadde tipset om hemofer, de havnet jeg også på sist (etter noen mislykkede forsøk og forstoppet mage) :)

Føler også jeg har en ganske stor mage, ja, men er heldigvis bare veldig stolt av den! Er jo flere som er 5-6 mnd på vei som har mindre, det er litt rart.. men vi er visst forskjellige!

...

Kanskje jeg har en høy livmor som ligger langt frem? Er ikke såå kort, men temmelig smalt liv.. uten at jeg vet om det har noe å si.

uansett... Jeg :rodmer: mageboeren min;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Føler også jeg har en ganske stor mage, ja, men er heldigvis bare veldig stolt av den! Er jo flere som er 5-6 mnd på vei som har mindre, det er litt rart.. men vi er visst forskjellige!

Klart vi er forskjellige, og det meste er nok normalt! (eller så er der 2 ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare 1 der inne!! ;) Ikke store saken heller ;)

hehe ;) Men en kunne jo trodd det, eller at jeg var et par mnd lengre på vei.

Stolt som en hønemor jeg :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...