Gå til innhold

Overnatte - eller ikke?


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

PS: Hvilke barn er det som skal rives opp fra sine faste omgivelser dersom forholdet blir mer seriøst og dere bestemmer dere for å flytte sammen? Har du tenkt på at noen av ungene vil være nødt til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Monika_*

Tenkte du ikke i det hele tatt på at ungene kunne bli redde i et fremmed hus i en etasje der du ikke sov, og gikk opp for å lete etter deg? Synes ikke noe om valget ditt, og dere har virkelig ikke kjent hverandre lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med flertallet her. Synes ikke du skal involvere barna i et forhold som ikke en gang er definert enda. Skjønner at du er forelsket, men du har andre enn deg selv å ta hensyn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte og begripe hva som er så galt me overnatting dersom det er meningen i fra begge de voksne partene å gjøre dette til noe seriøst. Barnas reaksjon er nok oftere positive enn hva vi voksne kan tro, tenker nå jeg.

Er det partnere inn og ut, den ene etter hverandre, så er det helt forkastelig, men slik oppfatter jeg ikke dette tilfellet her.

Å se an barnas reaksjoner utover kcelden kan uansett være mye smartere enn å bestemme seg på forhånd, slik at alle utganger er mulige, og her har det da uansett sett ut til å ha gått veldig bra så langt. Det er helt greit å kalle seg for venner fremfor kjærester ovenfor barn, de vil til og med kanskje betegne foreldrene som kjærester før dem selv! :-))

Lykke til med den nye storfamilien, sier nå jeg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har kjent hverandre i kun et par-tre måneder, og vært "ikke helt kjærester" i under en måned, har man ingen forutsetninger for å vite om dette er et forhold som vil vare en lengre stund. Og da bør man holde ungene helt utenfor. Ungene skal ikke måtte forholde seg til stadig nye stefamilier, som jo da lett blir situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest (Trådstarter)
Tenkte du ikke i det hele tatt på at ungene kunne bli redde i et fremmed hus i en etasje der du ikke sov, og gikk opp for å lete etter deg? Synes ikke noe om valget ditt, og dere har virkelig ikke kjent hverandre lenge.

Hehe, det var ikke akkurat langt å lete. En trapp opp. Og de er store nok til å overnatte på et ukjent sted, det gjør de jo stadig vekk, hos venner etc.

Det er ikke snakk om babyer, heller...

Men jeg forstår godt de som er kritiske, jeg er/var usikker på om det var riktig selv...men det ble nå sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest (Trådstarter)
Jeg kan ikke fatte og begripe hva som er så galt me overnatting dersom det er meningen i fra begge de voksne partene å gjøre dette til noe seriøst. Barnas reaksjon er nok oftere positive enn hva vi voksne kan tro, tenker nå jeg.

Er det partnere inn og ut, den ene etter hverandre, så er det helt forkastelig, men slik oppfatter jeg ikke dette tilfellet her.

Å se an barnas reaksjoner utover kcelden kan uansett være mye smartere enn å bestemme seg på forhånd, slik at alle utganger er mulige, og her har det da uansett sett ut til å ha gått veldig bra så langt. Det er helt greit å kalle seg for venner fremfor kjærester ovenfor barn, de vil til og med kanskje betegne foreldrene som kjærester før dem selv! :-))

Lykke til med den nye storfamilien, sier nå jeg! :-)

Nei, nye partnere in og ut blir det ikke. Dette er faktisk den andre mannen jeg har hatt et forhold til i løpet av hele livet. Bortsett fra en og annen ungdomskjæreste, men de teller vel ikke...

Jeg er veldig kritisk til nye bekjentskaper, men denne tror jeg på. Vet ikke om han tror på meg, da...

Barna syntes det var greit å overnatte der for å slippe å kjøre hjem om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nye partnere in og ut blir det ikke. Dette er faktisk den andre mannen jeg har hatt et forhold til i løpet av hele livet. Bortsett fra en og annen ungdomskjæreste, men de teller vel ikke...

Jeg er veldig kritisk til nye bekjentskaper, men denne tror jeg på. Vet ikke om han tror på meg, da...

Barna syntes det var greit å overnatte der for å slippe å kjøre hjem om kvelden.

Ja, syns virkelig ikke at du fortjente den kritikken du fikk av enkelte her. Man har det med å overdramatisere hvordan barn reagerer på ting og tang av og til, og jeg oppfattet deg også dit hen at dette kunne bli noe ut av. :-)

Så lykke til igjen! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så forelsket at jeg tror jeg sprekker. :rødme:

Har to barn, han har to også, begge er single. Vi skal besøke dem på lørdag, med barn og alt. Lage litt mat, barna leker osv.

Han har tilbudt oss å overnatte. Jeg er usikker, siden jeg har introdusert han som en "venn", ingen ny kjæreste. Jeg vet heller ikke hvordan han har introdusert meg for sine barn, og hvorvidt han forventer at vi koser etc mens barna er til stede. Jeg tror det er lurt å vente med dette en stund. Men det er vanskelig å holde fingrene fra fatet....

Dersom vi overnatter, bør jeg i hvert fall ikke sove sammen med han.

Jeg tror jeg selv vet hvilken avgjørelse jeg må ta her, men jeg er selvsagt superfristet til å takke ja. Men for fornuftens skyld -eller barnas- så bør vi reise hjem når kvelden kommer.

Innspill?

Bare overnatt, jeg synes dette hørtes ut som et utrolig fint scenarie :) Koselig og romantisk og flott! Med hver sine unger og alt mulig. Fantastisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest (Trådstarter)
Må si meg enig med flertallet her. Synes ikke du skal involvere barna i et forhold som ikke en gang er definert enda. Skjønner at du er forelsket, men du har andre enn deg selv å ta hensyn til.

Du har selvsagt mye rett i dette. Det tar jeg til meg. Men jeg synes ikke egentlig at jeg har involvert dem så mye, vi var jo bare "venner", og de så at vi ga hverandre en hade-klem. Det er alt. På vennskapelig vis.

Klart, jeg kan ikke garantere at de ikke mistenker noe. Uansett, takk for innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene skal ikke måtte forholde seg til stadig nye stefamilier, som jo da lett blir situasjonen.

nei, det skjer ikke i dette tilfellet.

Det kan du virkelig ikke vite etter et så kort bekjentskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du virkelig ikke vite etter et så kort bekjentskap.

Stor forskjell på "den nye stefaren vår" og "mammas nye kjæreste", eller "mammas nye venn"!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest (Trådstarter)
Ja, syns virkelig ikke at du fortjente den kritikken du fikk av enkelte her. Man har det med å overdramatisere hvordan barn reagerer på ting og tang av og til, og jeg oppfattet deg også dit hen at dette kunne bli noe ut av. :-)

Så lykke til igjen! ;-)

Takk for støtten. Egentlig er jeg litt enig i kritikken også, man skal jo være varsom med slike ting. Men det er klart, man kan jo faktisk overbeskytte ungene også. Uansett så virker det som om de synes de hadde det fint. Jeg hadde det i hvert fall fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest (Trådstarter)
Stor forskjell på "den nye stefaren vår" og "mammas nye kjæreste", eller "mammas nye venn"!! :-)

Ja, noen stefar blir det ikke. På leeenge. Vi har hver våre liv, og samboer skal jeg ikke bli på svært lenge.

En kjæreste kunne jeg godt tenkt meg, da...

Men foreløpig er han en venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest (Trådstarter)
Det kan du virkelig ikke vite etter et så kort bekjentskap.

Jo, det kan jeg. Av den enkle grunn at det orker ikke jeg. Stadig nye stefamilier, altså.

Og nå er ikke dette snakk om en ny stefar, da. Men en venn av meg. Muligens kjæreste. Ingen planer om noe annet.

Jeg er ikke en som flyr fra blomst til blomst. Dette er den andre mannen i mitt liv. og jeg er over 35 :) Rimelig forsiktig, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...