Gå til innhold

merkelig arbeidsplass


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

kolleger som klager om alt, pasienter som er vanskelig å forstå, feil/manglende informasjon i journalen, rar stell om morningen. Ingen pause, får rar blikk hvis det blir nevnt. Dette er noe av tingene jeg møtt for å ikke nevne måltidene som er fullstendig kaos.

Jeg er udannet helse fagarbeider, hadde praksis og var ansatt på samme sykehjem i 5 år. Vi hadde våre problemer, men alle hadde sine roller. Det var ikke forventet at assistentene skulle skifte sår, gi sonde mat eller diverse andre oppgaver. Vi hadde storkjøkken, men kjøkkenpersonal som lagde mat hver dag og som tok oppvasken. Det var ikke noe pose ting, stressing med å ta oppvasken eller sette på kaffe,

middagen begynte ikke før vi hadde bed bordbønn, og de forsynte seg selv. Det satt en ansatt ved hver bord og hjelp de som trengte det.

Jeg tror og håper at vi tok imot nye ansatte på en inkluderte måte. Vi var ihvertfall en samla gjeng, og det var ikke noe problem å skaffe seg sosialt nettverk gjennom jobben. Noen reiste, trente eller drev med felles hobby sammen. Vi var "oppmerksom" på dem som hadde lite nettverk i byen, så vi gjorde en innsatt på invitere dem på filmkveld eller på ting.

Jeg er ikke så siker på om jeg orker å jobbe på dette nye stedet. De ansatte begynner og slutter på ulike tidspunkt i samme vakt. Det er ingen fellesskap og ingen er redde for å klage høyt. Det er ingen ting å finne på med pasientene og de har ikke engang fellesavis. Tiden går ut på stell og kjøkkenarbeid. Er dette normalt i de kommunale sykehjemmene?.

Jeg har flyttet fra hjembyen og fått jobb på et sykehjem.



Anonymous poster hash: f3bb2...999
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn har vi også det. Stell, frokost, fyller på bleier/vasker klær, middag, hviletid.

Synes kommunene kunne gjort mer for å aktivisere pasientene. Vi er underbemannet på jobb, så det sier jo seg selv at vi rett og slett ikke har tid.



Anonymous poster hash: 7f198...049
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan ikke forstå hvorfor de måtte gå over til sånn pose mat. Hvorfor kan de ikke ha kokk eller folk som lager middagen på et separert del av bygget. De pose maten er ikke noe gode og det blir hevet utrolig mye mat. Hvis de lager maten selv så kan de beregne mye mer presist. De blir heller ikke bestilt for mye. Det ble kastet flere uåpnet melkekartonger for de hadde gått ut på dato. Det var rett og slett fullstendig kaos !



Anonymous poster hash: f3bb2...999
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...