Gå til innhold

Den harde tonen på KG


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Nettopp

TS

Det har vel aldri passa bedre å ikke trykke AB :) For jeg har fått svar på mine spørsmål her inne (noen veldig gode også, så ikke bare negativt med KG).

Så her er jeg :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest supernova_87

Jeg er enig. Love and peace liksom!

Jeg føler ofte at når man først gir ett gjennomtenkt svar da så blir det bare forbigått, det er som at noen faktisk ikke er interessert i gjennomtenkte svar, men ser mer på one-linerene som kommer.

Samtidig så er det en del av de mer seriøse temaene der det blir gitt respektfulle og omtenksomme svar, så det er ikke bare dritt!

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Helt enig ts!Og noe av det verste er de som begynner å henge ut deg som person og trekke frem ting du har delt tidligere og virkelig sparker i fra seg gjemt bak ab sånn at du har null mulighet til å skjerme deg. Jeg forstår ikke hvorfor man ikke bare kan holde seg til tema i stedet for å gå til personangrep.Jeg forstår heller ikke de som trykker seg inn på tråder med temar som enten ikke berører dem eller som de har null kunnskap om bare for å legge igjen dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker dessverre ikke! :(

Da jeg lå sykemeldt så jeg på en dansk serie, som jeg googlet for å få litt mer info. Det var slik jeg havnet på det forumet (det var forresten flere norske damer der! Men de skrev på dansk, selv om de var norske og bodde i Norge).

Da jeg var ferdig med å se på den serien sluttet jeg å være på forumet, for selv om det var tusen gansker koseligere enn KG, så var det tungt å lese dansk (og prøver å skrive liksom-dansk).

Ønsker deg lykke til i jakten på det megakoselige danske dameforumet! :blomst:

Skrive på dansk kan bli en utfordring, om jeg må skrive rett vel og merke. Ellers ville jeg bare puttet på en D i hvert ord ;)

Uff, nei. Jeg liker KG, jeg. Tror ikke jeg vil klare å gå over til et dansk deilig forum, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

En oppvakt meddebattant i en lignende diskusjon ga disse kultne personene en passende beskrivelse: Tastaturtøff.

For det er stort sett det de er - tøffe og store i kjeften så lenge de kan gjemme seg bak et tastatur og en "anonym bruker"-funksjon.

Jeg har ingenting imot å bli motsagt/irettesatt/korrigert i en diskusjon. Slikt tilhører en god diskusjon, og fostrer forhåpentligvis evnen til å se en sak fra flere sider.

Men når motdebattanter begynner med stråmannsargumentasjon, personforfølgelse og -angrep, usakligheter, nedlatende kommentarer, beskyldninger om manglende sjelsevner, samt tillegger deg ymse dubiøse psykiske lidelser - og dette selvsagt under beskyttelse av AB-funksjonen, da kan KG være et skikkelig vepsebol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av problemet her inne er jo at enkelte brukere virkelig ikke tåler at folk har en annen mening enn dem selv, og at de oppfatter sin egen mening som den eneste rette. Gir du noe annet enn positiv respons eller tilbakemelding her inne, så gud forby! I tillegg blir man jo angrepet så fort man ytrer en mening som kanskje ikke er helt politisk korrekt.

Dessuten er det flere brukere her inne som lider av kronisk frekkhet, med mindre det er en av forumvennene de snakker med da :biggrin:

Endret av Infinite
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt enig. Hvis jeg spør om råd, er det fordi jeg lurer på noe. Da trenger jeg ikke få høre følgende kommentarer:

- Ikke rart han var utro, du er sikkert feit og dårlig i senga

- Du burde aldri få lappen, ta bussen i stedet din inkompetente idiot

- Skjønner godt du ble dumpa, og jeg hadde aldri tatt i deg med tang

Slike kommentarer har gjort at jeg blir skikkelig lei meg, såpass lei meg at en venninne sa jeg burde holde meg unna Kvinneguiden. Som hun sa: hvem er de til å dømme deg? De kjenner deg ikke en gang, og lager kvalm bare for å få litt action i de patetiske livene sine.

Så jeg kommenterer veldig lite for jeg kjenner det sliter på psyken med denne hetsen. Hvis jeg forsvarer meg får jeg høre. du er en særdeles lite hyggelig person, og virker som en bitch. Uansett hva man skriver er det galt.

Jeg har laget en tråd om dette før, og syns folk kan tenke seg om en gang eller to før de poster noe her på kg. Og jeg er klar over at ikke alle takler å være på forum, jeg er kanskje for sensitiv så da holder jeg meg stort sett unna :) Har jo fått masse gode råd også som jeg setter pris på.



Anonymous poster hash: fd92c...4ff
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er heldigvis ikke alle tråder sånn. Jeg har fått veldig lite drittslenging. Jeg ser jo at det skjer, og syns ikke noe om det. Men jeg føler slett ikke at det er en dårlig tone som dominerer på KG. Det er mye støtte og oppmuntring her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er heldigvis ikke alle tråder sånn. Jeg har fått veldig lite drittslenging. Jeg ser jo at det skjer, og syns ikke noe om det. Men jeg føler slett ikke at det er en dårlig tone som dominerer på KG. Det er mye støtte og oppmuntring her.

Absolutt! Det var jeg som skrev over her. Mange virker kjempekoselige og er flinke til å gi ordentlige svar, men så er det alltid minst 1 som må ødelegge. Som da jeg spurte om råd ang husky-hunder f.eks. Du burde aldri få deg hund, du har jo ikke peiling! fikk jeg slengt da. Er så unødvendig, det er jo en grunn til at jeg spør om råd.

Anonymous poster hash: fd92c...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yeahright

Har ikke opplevd så mye ufint, men ser jo at flere bare er her for å krangle.

Ikke så veldig mange andre forum jeg har opplevd å skrive noe jeg trodde det var umulig å få en krangel ut av, men som andre bare MÅ kverulere, bitche og hakke på. Virker som det er en del bitre kranglefanter her. Tror jeg må sette meg inn i hvordan denne ignorer-funksjonen virker. :).

Edit : velger heller å slette meg

Endret av Yeahright
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fotballflue

Og derfor er det sjeldent jeg tør å svare på enkelte ting/komme med tips, når man ser hvordan folk behandler hverandre her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så mye tullete og ondskapsfullt som blir skrevet på dette forumet, og jeg klarer ikke å ignorere det. Begynner å lure på hvilke folk som egentlig bruker dette forumet, så jeg kjenner jeg ikke vil ta del i dette opplegget her lenger. Sletter meg med glede:-)

Anonymous poster hash: 52403...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes at KG er et godt forum, og det er mange som kommer med støtte og oppmuntrende kommentarer her. Det er klart at det er noen negative kommentarer innimellom, men dette er antagelig uunngåelig på et internettforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, kunne ikke vært mer enig med deg!! Deilig at noen satt ord på noe jeg har tenkt på flere ganger :) Uansett hva man skriver her inne, så får man krasse kommentarer og drittslenging tilbake. Synd at det skal være slik. Min teori er at de som skriver mye stygt til andre gjerne ikke har det så godt med seg selv- og at anonym "mobbing" kan være en måte å få ut frustrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av problemet her inne er jo at enkelte brukere virkelig ikke tåler at folk har en annen mening enn dem selv, og at de oppfatter sin egen mening som den eneste rette. Gir du noe annet enn positiv respons eller tilbakemelding her inne, så gud forby! I tillegg blir man jo angrepet så fort man ytrer en mening som kanskje ikke er helt politisk korrekt.

Dessuten er det flere brukere her inne som lider av kronisk frekkhet, med mindre det er en av forumvennene de snakker med da :biggrin:

Veldig enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kvinner er kvinner verst, og vi er søstre kun "nedover". De vi anser penere enn oss f.eks., da våkner bitche-genet. :)



Anonymous poster hash: d6315...0f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært på noen internettsider med maken til kvasst og jævlig klima. Man blir halshugget for den minste lille ting. Det er trist. Anonymous poster hash: ab854...37c

Hehe, har du vært inne på kjæledyr siden? Det finnes ikke en tråd som ikke ordet omplassering dukker opp i. " hunden min sover på et teppe av akryl" "da burde den omplasseres til en som er bedre enn deg, og du burde komme i fengsel!"

Anonymous poster hash: f60a8...2b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hehe, har du vært inne på kjæledyr siden? Det finnes ikke en tråd som ikke ordet omplassering dukker opp i. " hunden min sover på et teppe av akryl" "da burde den omplasseres til en som er bedre enn deg, og du burde komme i fengsel!"Anonymous poster hash: f60a8...2b1

Uff. Men har notert meg en veldig aggressiv tone der - og det samme gjelder i samliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...