Gå til innhold

Den harde tonen på KG


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vaka her inne i snart 2 år, alltid som AB og aldri med nick, ikke en eneste gang. Og det er bevisst.

Jeg blir rimelig sjokkert over klimaet her inne. Folk blir revet i fillebiter, gjort narr av, hetset, kalt troll om temaet ikke er gjenkjenbart for akkurat DEG, fordommer florerer, kvinnehat, mannehat, svart-hvitt-tenkning, og utskjelling.

Alt for sjelden ser jeg at folk setter seg inn i situasjonen, tar seg tid med svaret, sier takk for gode svar, er høflige og respektfulle.

Når man ikke tørr å stille sitt spørsmål IRL, går man hit. Men man skal tåle 70% negative svar, gjerne korte setninger uten substans, ser jeg. Må det være slik?

Vær så snill, kan vi ikke være litt snille med hverandre?



Anonymous poster hash: 197c3...c0e
  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hvis man prøver å konsekvent være hyggelig, hjelpsom og høflig blir man lagt for hat og mobbet. Det er koselig.

Anonymous poster hash: 86a51...997

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Er veldig enig.

Jeg forstår ikke det behovet mange her inne har for å slenge dritt, og driver med personhets.

Kan man ikke diskutere sak, og ikke person?

Speiselt ille syns jeg det er når personene som slenger dritt gjemmer seg bar AB. Da vet man liksom ikke hvem det er, og har heller ikke mulighet til å styre unna dem.

Endret av Magdalene
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk gjemmer seg bak et tastatur og en skjerm. Er 99,9% sikker på at mesteparten ikke hadde turt å ytre et vondt ord eller lire av deg setninger som blir skrevet face to face. Lett å være tøff når man kan gjemme seg. Synes det er en uting at man skal henge hverandre ut og rett og slett være stygge. Tråder sklir ut og det blir hets gang på gang på gang. Så til slutt jeg er enig med deg TS.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært på noen internettsider med maken til kvasst og jævlig klima. Man blir halshugget for den minste lille ting. Det er trist.



Anonymous poster hash: ab854...37c
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke vært på noen internettsider med maken til kvasst og jævlig klima. Man blir halshugget for den minste lille ting. Det er trist.

Anonymous poster hash: ab854...37c

Dette er jeg enig! Havnet ved en tilfeldighet på et dansk kvinneforum, og JØJE MEG hvor koselige de damene var med hverandre! Tok ukevis før jeg orket å gå på KG etter det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mye dømming!

Svar som "du burde vært meldt til varneværnet" "ikke rart mannen din er utro!" "rasist" dukker opp alt for ofte her inne. For all del, det er lov å være uenig, men da sier man det; "jeg er ikke enig", man sier ikke "du virker som du er en dårlig venninne" eller lignende!

Holder med TS! Normal folkeskikk og vennskapelig høflighet burde komme mer fram :)

Anonymous poster hash: 9c21d...1bd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jeg enig! Havnet ved en tilfeldighet på et dansk kvinneforum, og JØJE MEG hvor koselige de damene var med hverandre! Tok ukevis før jeg orket å gå på KG etter det.

Link? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Godt å se at det ikke bare er meg.

Jeg tenker, får man gjort noe med det? Jeg prøver å gå mellom og si at dette er ikke greit, men jeg blir sjeldent hørt på. Kan moderatorene gjøre noe?

Jeg har fått mye kjeft og fordømmelse sjøl, når jeg har stilt mine anonyme spørsmål, men jeg er ei voksen dame, jeg tåler det godt. Men når unge jenter, fortvila menn, og kanskje ikke så ressurssterke får gjennomgå får jeg rett og slett ondt. Det sitter jo levende mennesker og spør så pent om råd? Jeg er redd mange kan gjøre ting vondt værre, med å påføre all den skammen.



Anonymous poster hash: 197c3...c0e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link? :)

Jeg var der en periode jeg var sykemeldt og lenket til seng/sofa (og derfor ikke hadde noe annet å gjøre enn å sitte på nettet/se på TV/lese). Det er et år siden nå og jeg husker dessverre ikke hva forumet heter :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det med at folk er raske til å rope troll, så forstår jeg det egentlig godt. Jeg er helt enig i at det er vondt for de i litt uvanlige situasjoner å ble beskyldt for å lyve. Men her på KG er det så SINNSSYKT mange troll at man veldig lett blir litt for "føre var".

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen syns jeg er unødvendig frekke og lite saklige (mye mulig noen syns det samme om meg), men som regel syns jeg det går helt greit. Det er jo en grunn til at jeg kommer tilbake til KG år etter år. Stusser kanskje mer på temaene som blir tatt opp gang etter gang og som jeg finner like tåpelige, gang etter gang. Men det er vel en smakssak.

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der en periode jeg var sykemeldt og lenket til seng/sofa (og derfor ikke hadde noe annet å gjøre enn å sitte på nettet/se på TV/lese). Det er et år siden nå og jeg husker dessverre ikke hva forumet heter :(

Skal Google meg frem til gode og deilige danske forum ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er delvis enig, men samtidig har det vært vanvittig mange trolletråder her de siste månedene. Senest i går var det en AB som tok til orde for å begrense utbredningen av svart hår og brune øyne. Da har man tre valg: 1) Rapportere for rasisme. 2) Argumentere saklig. 3) Kuppe tråden og ha det gøy.

Men: Det er altfor mange som roper både troll og idiot uten at det er noe grunnlag for det. Hva om den som spør er en usikker 17-åring? Kanskje det er en som sliter med angst eller depresjon? Vi vet jo ikke hvem som sitter på den andre siden.

Nylig så jeg at en bruker (som skrev under nicket sitt) fikk passet sitt påskrevet av en AB fordi hun var sykepleierstudent og prøvde å gi noen råd om kropp og helse. Det var tydeligvis ikke lov å briefe med kunnskap. Nei vel, da får vi andre som ikke har peiling gi råd isteden.

Og så er det dem som mener at folk alltid og uten unntak selv er skyld i problemene sine: Dette skulle du tenkt på for to uker/16 år siden! Og: Se på meg! Jeg passer alltid på å sette noen penger inn på sparekonto hver måned – det er din egen skyld at du er blakk! Osv, osv.

Heldigvis er det også mange her som oppriktig prøver å hjelpe når folk spør. La oss støtte dem med plusser og hyggelige kommentarer.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der en periode jeg var sykemeldt og lenket til seng/sofa (og derfor ikke hadde noe annet å gjøre enn å sitte på nettet/se på TV/lese). Det er et år siden nå og jeg husker dessverre ikke hva forumet heter :(

Skal Google meg frem til gode og deilige danske forum ☺️

Dindebat.dk? Kanskje ikke et kvinneforum, men mange kvinner der har jeg inntrykk av.

Ikke vært der så mye, men av det lille jeg har lest, har tonen virket hyggeligere enn på mange norske forum.

Anonymous poster hash: 2d4b3...d4d

Anonymous poster hash: 2d4b3...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal Google meg frem til gode og deilige danske forum ☺️

Dindebat.dk? Kanskje ikke et kvinneforum, men mange kvinner der har jeg inntrykk av.

Ikke vært der så mye, men av det lille jeg har lest, har tonen virket hyggeligere enn på mange norske forum.

Anonymous poster hash: 2d4b3...d4d

Anonymous poster hash: 2d4b3...d4d

Husker dessverre ikke! :(

Da jeg lå sykemeldt så jeg på en dansk serie, som jeg googlet for å få litt mer info. Det var slik jeg havnet på det forumet (det var forresten flere norske damer der! Men de skrev på dansk, selv om de var norske og bodde i Norge).

Da jeg var ferdig med å se på den serien sluttet jeg å være på forumet, for selv om det var tusen gansker koseligere enn KG, så var det tungt å lese dansk (og prøver å skrive liksom-dansk).

Ønsker deg lykke til i jakten på det megakoselige danske dameforumet! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er SÅ enig. Men det er faktisk ikke bare KG. Det er jo en grunn til at nettaviser gjorde det sånn at du måtte logge inn med fb-profil for å kommentere saker. Hvis du ser på store, internasjonale forum (gjerne rettet mot unge folk) er tonen helt grusom.

Til og med på kommentarfeltet på 9gag, som er en humorside, er stemningen rå og jævlig.



Anonymous poster hash: bbfa9...46f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...