Gå til innhold

Hvordan er det å bo i Kragerø?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått det for meg at Kragerø må være et flott sted å flytte til om et par år. Jeg synes det ser så idyllisk ut, ikke for stor og ikke for liten, bra klima og fornuftige boligpriser. Men stemmer dette? Jeg har aldri vært der og håper det er noen lokale her inne.

Er det kulturelt sett en del av bibelbeltet? Vil jeg som ateist føle at jeg ikke passer inn? Er det lett å komme inn i miljøet for en innflytter? Kan nevne at jeg er fra Bærum, så det vil sikkert være noen fordommer mot meg pga. det.

Er stedet såpass lite at det blir mye bygdesladder? Er det lite nok til at det blir litt av den der alle kjenner alle og at det ikke er uvanlig at du møter en bekjent på torget og slår av en hyggelig prat?

Jeg er veldig glad i å gå på langrenn. Jeg har forstått det slik at noen vintre er det absolutt nok snø til dette, mens andre er det alt for mildt?

Hvordan er den generelle Kragerø-mentaliteten?

Takker for svar:)



Anonymous poster hash: 7283d...b29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er kun i Kragerø et par ganger om sommeren ettersom jeg har hytte i nærheten, så jeg skal ikke påstå at jeg kjenner så godt til stedet.

Men, utifra det lille inntrykket jeg har, både basert på det jeg har sett selv og det andre har sagt, kunne jeg nok ikke tenkt å bo der selv. Det er jo et veldig lite sted, noe som for noen kanskje er positivt, men for meg hadde det nok blitt alt for innestengt og ensomt. Dessuten har jeg hørt at det er ganske øde der utenom sommersesongen? Mange butikker som er stengt, og lite som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er derfra og ville ikke flyttet tilbake. Vinterhalvåret er som Ghost Town, butikker stenger, så hvis du vil,shoppe eller ha noe annet må du kjøre minst 30 min. Lite jobber og mye lokale utdannet innen hva som trengs, ansiennitet etc. Vanskelig. Sommeren er jo turister som tar over hele byen og man vil bare rømme.

Anonymous poster hash: 4ca44...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stenger de fleste kafeer, restauranter og utesteder om vinteren?



Anonymous poster hash: 7283d...b29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stenger de fleste kafeer, restauranter og utesteder om vinteren?

Anonymous poster hash: 7283d...b29

Omtrent alt som er vanlig å ha åpent på dagtid forsvinner har jeg inntrykk av. Jeg flytter iallefall aldri tilbake. Skikkelig sladderby hvor alle snakker dritt om hverandre og hvor det er nesten umulig å oppdrive en jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...