Gå til innhold

Jeg er rasist fordi jeg ikke liker muslimer... Hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke kristne.

Helt greit det.

Jeg liker ikke jøder, katolikker, satanister, hinduister, buddhister osv...

Fremdeles helt greit.

Jeg liker ikke muslimer.

"Rasist!" "Nazi!" "Breiviksympatisør" "Hitler!"

Jeg skjønner ikke greia. Liker en ikke muslimer, da er en rasist.

Hudfarge og nasjonalitet har ingenting med det å gjøre. Jeg liker ikke muslimer eller andre religiøse. Men hvorfor er jeg kun rasist når det er muslimer jeg ikke liker?

Anonymous poster hash: c2c8d...375

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker du noen i det hele tatt?



Anonymous poster hash: d5f54...a62
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Er det sånn at du misliker religiøse generelt? Du trenger ikke mislike religiøse for å være ikke-religiøs, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor liker du ikke satanister?



Anonymous poster hash: dbb9e...851
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker du noen i det hele tatt? Anonymous poster hash: d5f54...a62

Det går an å unnlate å like deler av en person og like vel like personen. Det positive veier opp for det negative, skjønner?

Jeg kan ikke følelsesmessig sette meg inn i hvordan det er å være religiøs, så for meg er det en masse med irrasjonell oppførsel. Ikke noe jeg liker med andre ord :-p

Anonymous poster hash: c2c8d...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at du misliker religiøse generelt? Du trenger ikke mislike religiøse for å være ikke-religiøs, vet du.

Hvorfor liker du ikke satanister? Anonymous poster hash: dbb9e...851

Ser ikke helt poenget med disse spørsmålene. Jeg er ikke-religiøs fordi jeg ikke kan sette meg inn i det. Ikke fordi jeg har bestemt meg for av prinsipp å ikke like det.

Anonymous poster hash: c2c8d...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen som kan svare meg på det jeg spør om?

Anonymous poster hash: c2c8d...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skyldes vel at de fleste muslimer har en annen hudfarge enn deg selv?



Anonymous poster hash: ae086...e34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Ser ikke helt poenget med disse spørsmålene. Jeg er ikke-religiøs fordi jeg ikke kan sette meg inn i det. Ikke fordi jeg har bestemt meg for av prinsipp å ikke like det.

Anonymous poster hash: c2c8d...375

Altså, jeg er verken muslim eller kristen. Misliker ikke muslimske eller kristne av den grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skyldes vel at de fleste muslimer har en annen hudfarge enn deg selv? Anonymous poster hash: ae086...e34

De fleste buddhister og hinduer har også en annen hudfarge enn meg. Det gjør meg likevel ikke til en rasist.

Anonymous poster hash: c2c8d...375

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

De fleste buddhister og hinduer har også en annen hudfarge enn meg. Det gjør meg likevel ikke til en rasist.

Anonymous poster hash: c2c8d...375

Det er jo langt flere som ytrer sine hatefulle tanker og meninger om muslimer enn buddhister og hinduer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo langt flere som ytrer sine hatefulle tanker og meninger om muslimer enn buddhister og hinduer.

Så det du sier er at muslimer er rasister som har forutintatt at jeg har meninger jeg ikke har basert på min etniske tilhørighet og at jeg ikke liker religionen dems?

Anonymous poster hash: c2c8d...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Så det du sier er at muslimer er rasister som har forutintatt at jeg har meninger jeg ikke har basert på min etniske tilhørighet og at jeg ikke liker religionen dems?

Anonymous poster hash: c2c8d...375

Skjønte ikke helt spørsmålet ditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen som kan svare meg på det jeg spør om?

Anonymous poster hash: c2c8d...375

Mulig du er rasist?!

Men tror veldig mange opplever frykt. Frykt er naturlig og har holdt oss mennesker i live.

Vi har det fint idag føler vi. Så kommer disse "fremmede" som kaller oss skitne vantro leser vi i avisen og i intervjuer. Vi ser at de har andre holdninger, de blir flere, vi leser om gjengvoldtekter og frykter for våre døtre. Og vi frykter at dette samfunnet vi bor skal endre seg til noe annet som vi ikke kjenner.

Tror det finnes veldig få "reinspikka" rasister som mener i fullt alvor at mørk i huden = mindre verdi.

Men vi frykter etniske og religiøse konflikter i fremtiden og for egen og andres sikkerhet. Og mange frykter for at kulturelle nordmenn skal bli en minoritet. Hvorfor fordømmer vi Kina i tibet?? Folk er folk og tibetanere er vel ikke mere verdt enn kinesere , eller nordmenn for den saken skyld. Er tibetanere rasister som ønkser kineresere ut??

Anonymous poster hash: 8ab11...14c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke helt spørsmålet ditt.

Muslimer opplever mer negativitet fra andre grupper => muslimer utvikler derfor fordommer mot disse gruppene => de blir derfor selv rasister siden de antar at alle i disse gruppene har fordommer mot dem => de reagerer med å kalle meg rasist fordi jeg ikke liker religionen deres => noe som viser til at det er muslimen selv som er rasisten.

Vet ikke om det ble bedre forklart :-p

Anonymous poster hash: c2c8d...375

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men se for deg denne her..
Din hvite nabo brukte å gå på søndagsskolen i sin barndom, helt til hun konverte til å bli muslim...Hadde du mislikt henne fordi hun er norsk-hvit og muslim, eller er det bare noen som er ifra ett muslimsk område som er mørk i huden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest daisydaisy

Muslimer opplever mer negativitet fra andre grupper => muslimer utvikler derfor fordommer mot disse gruppene => de blir derfor selv rasister siden de antar at alle i disse gruppene har fordommer mot dem => de reagerer med å kalle meg rasist fordi jeg ikke liker religionen deres => noe som viser til at det er muslimen selv som er rasisten.

Vet ikke om det ble bedre forklart :-p

Anonymous poster hash: c2c8d...375

Altså, det her har jo egentlig ikke noe med det jeg påstod å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men se for deg denne her..

Din hvite nabo brukte å gå på søndagsskolen i sin barndom, helt til hun konverte til å bli muslim...Hadde du mislikt henne fordi hun er norsk-hvit og muslim, eller er det bare noen som er ifra ett muslimsk område som er mørk i huden?

Nei... Jeg hadde mislikt muslim-delen. Hvis du leser hovedinnlegget om igjen ser du at jeg skrev muslimer. Ikke muslimer-som-kommer-fra-land-der-de-er-mørke-i-huden. Skjønner ikke hvorfor du tror hudfargen er relevant.

Anonymous poster hash: c2c8d...375

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det her har jo egentlig ikke noe med det jeg påstod å gjøre.

Du nevnte at langt flere var negative mot muslimer enn hinduister og buddhister. Jeg tenkte det var din forklaring på hvorfor de er så raske med "rasist" ordet.

Anonymous poster hash: c2c8d...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Du nevnte at langt flere var negative mot muslimer enn hinduister og buddhister. Jeg tenkte det var din forklaring på hvorfor de er så raske med "rasist" ordet.

Anonymous poster hash: c2c8d...375

Ja, det er det jeg tenker. Ser likevel ikke hvordan problemstillingen din er relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...