Gå til innhold

Irriterende mennsker og deres væremåte


Gjest Reza08

Anbefalte innlegg

Selvsentrert + oppmerksomhetssyk...arggh



Anonymous poster hash: 7d549...db8
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det kan være litt støtende med folk som er for korttenkte.

Husker jeg engang fortalte en slik type kollega om at onkelen min hadde fått kreft.

Hun klarte rett og slett ikke å møte meg på det, si noe sånt som kondolerer, eller spørre om hva slags kreft det gjaldt - eller ja, bare et eller annet!

I stedet glapp det bare ut av henne at hunder som fikk kreft ble avlivet..... ......

Ja, ok..

Anonymous poster hash: ab9f1...241

Hvorfor skulle hun kondolere? Det hadde vært omtrent like teit og upassende.

Anonymous poster hash: 4c196...1bf

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som alltid skal være kjeeempemorsomme og som prøver for hardt, Krever alltid oppmerksomhet og skal være midtpunket. Blir sliten jeg! :nei:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle hun kondolere? Det hadde vært omtrent like teit og upassende.

Anonymous poster hash: 4c196...1bf

Åja, det er denne typen folk her på tråden og ja.. passende.

Vel, jeg mente ikke kondolere som i etter døden, men mer som "det var leit", "leit å høre" eller noe lignende. Trodde folk skjønte hva jeg mente :P Men men, hvis du evner å se bort fra språklige detaljer, så var det store poenget bak innlegget mitt at å vise en form for empati ville være bedre enn å si det som faktisk ble sagt.

Men du er vel enig i det hun sa, så da har vi ikke så mye mer å snakke om. :fnise:

Anonymous poster hash: ab9f1...241

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"jeg skal bare inn i butikken en liten tur og kjøpe et brød", så ender det opp med en storhandling...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest multibox

Folk som skal prøve å drite deg ut/henge deg ut for noe du gjør foran andre. Og når du tydelig ikke lar deg påvirke og de andre kanskje synes det du gjorde var litt kult/imponerende/whatever skal vedkommende som prøvde å henge deg ut gjøre det samme eller tilsvarende.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen i nær omgangskrets som ofte misforstår det jeg sier med vilje for å lage morsomme poenger ut av det. De spøker ofte med ting jeg sier eller gjør på en måte som trykker meg litt ned og gjør meg litt teit og de bedre. Jeg tåler en spøk og har selvironi, men sånt gjentagende er bare jævlig irriterende og til slutt ikke det minste morsomt.

Anonymous poster hash: f6622...973

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, det er denne typen folk her på tråden og ja.. passende.

Vel, jeg mente ikke kondolere som i etter døden, men mer som "det var leit", "leit å høre" eller noe lignende. Trodde folk skjønte hva jeg mente :P Men men, hvis du evner å se bort fra språklige detaljer, så var det store poenget bak innlegget mitt at å vise en form for empati ville være bedre enn å si det som faktisk ble sagt.

Men du er vel enig i det hun sa, så da har vi ikke så mye mer å snakke om. :fnise:

Anonymous poster hash: ab9f1...241

"Kondolerer" er svært upassende med mindre det er dødsfall det er snakk om. Er litt uenig med deg ellers også, det kan være utrolig vanskelig å vite hva man skal si når man får vite slike ting om kollegers slekt, med mindre dere har kjent hverandre lenge.

Kanskje kollegaen syntes du var irriterende som satte ham/henne i den situasjonen og prøvde å få samtalen litt snudd over på hunder eller noe.. Kanskje kollegaen syntes sykdomsprat var slitsomt

Endret av vestia
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som beklager seg over livet sitt, som ber deg om råd og er helt tafatte.

Så kommer jeg med konstruktive løsninger, ideer og forslag. Så sier de bare mja og ingenting skjer.

Dette skjer gang på gang i mange mange år.

Hva faen om en ikke er villig til å forandre på ting men er misfornøyd med så ikke be om hjelp og råd om ikke du følger dem :rasende:



Anonymous poster hash: 0a092...414
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. De som mener deres tid er mer verdifull enn alle andres.

I dag for eksempel var jeg opptatt med noe som jeg helst ikke ville avbryte om ikke det gjelder liv og helse. En bekjent kom på innom og ba om å få snakke med meg. Mannen min spurte om det var så viktig at det ikke kunne vente til jeg var ferdig med det jeg holdt på med, men nei, hun kunne ikke vente.

Jeg skal ikke si hva hun mente var så viktig at det ikke kunne vente, men viktig var det ikke, og det kunne ventet både en og tre dager uten at det hadde gjort noen forskjell.

2. De som klager, men aldri gjør noe for å fikse et problem.

Et eksempel er en bekjent som alltid klager på at hun er så sliten. Men når hun fortsetter med å legge ut om alt hun har å gjøre, alt er selvvalgte oppgaver, og jeg spør om hvorfor hun ikke lar være å gjøre noen av disse oppgavene denne dagen når hun er så liten, så blir hun sjokkert.

Da er hun enten ikke sliten så sliten som hun sier hun er, men bare liker å klage, eller så liker hun å være så sliten. Uansett behøver hun ikke å klage når hun har alternativer, men ikke vil benytte seg av dem.



Anonymous poster hash: 668db...294
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som alltid er negative og det bare kommer klaging ut av munnen på dem. Har en slik på hendene nå. Glad i jenta men vet ikke om jeg orker det mer. Andre enn seg selv kan en jo ikke forandre. Hm. Trist.



Anonymous poster hash: 29887...736
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg grenseløst over foreldre som tar det for gitt at hunden min er glad i barn. Sist gang jeg satt på toget hadde jeg han i reiseveske som alltid, og mammaen som satt på andre siden av meg hadde klart å få øye på han. Selvsagt informerer hun fireåringen sin om at "Se! Inni der sitter det en liten hund!". Det er selvsagt helt greit, men så henvender hun seg jo til meg og spør om det er mulig å få se og hilse på hunden. Jeg sier at det er nok ikke så lurt, for han er ikke så glad i barn. Likevel presterer hun å si at "Men det går bra, vi vil hilse på hunden likevel vi". Altså, er du seriøs?!

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som bruker ''pappa er lege'' kortet i omtrent hver eneste diskusjon. Irriterende når man er i en diskusjon og personen sier ''jo, men pappa er lege og han sier at (...)'' og da er saken automatisk oppklart og hele universet gir mening. Særlig irriterende når tema ikke har noe som helst med legeyrket å gjøre :murvegg:

Gud gi meg styrke



Anonymous poster hash: fda33...1ef
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner en som bruker ''pappa er lege'' kortet i omtrent hver eneste diskusjon. Irriterende når man er i en diskusjon og personen sier ''jo, men pappa er lege og han sier at (...)'' og da er saken automatisk oppklart og hele universet gir mening. Særlig irriterende når tema ikke har noe som helst med legeyrket å gjøre :murvegg:

Gud gi meg styrke

Anonymous poster hash: fda33...1ef

Kjenner også en som bruker det kortet.

Anonymous poster hash: f6622...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som skal leve supersunt. Snakker om at hele vennegjengen drar på peppes, så drar en opp en appelsin i stedet for.

Skal vi spise kylling må hver bit renses i sikkert 30 minutter for "fett". Selvfølgelig kan ikke kjøttet stekes i smør eller olje.. Kan bli litt tørt ja. De må i tillegg legge ut bilde av dagens fjelltur hver eneste dag. No pain, no gain!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som har lav selvtillit og dermed prøver å virke bedre enn alle andre. Har ei sånn venninne. hun har sagt det selv, og også innrømmet at hun ikke klarer å glede seg på andres vegne osv. Men gjøre noe med det, klarer hun ikke.

Skal bare pirke i problemene til folk og se det negative hele siden. Det er synd at det er sånn, men ikke andres folk ansvar å takle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjenner en del irriterende folk. Helt greie åha med ellers,men disse sidene dukker opp stadig.

Person. 1.) veldig sympatisøkende, alt skal handle om hvor fælt han har hatt det i livet og mye av det er såklart alle andres feil. En person som ikke gidder å komme seg ut av sin onde sirkel men dynker seg selv med selvmedlidenhet som en slags unnskyldning for å være "deprimert"leker litt martyr og er veldig sånn negativ til alt.

Person 2.) en type dame som er typisk "billig"ny kjæreste hele tiden,og om sommeren er det alltid "girltrip"til syden(gjerne tyrkia)som gjelder.klager samtidig på at alle hun møter er drittsekker....

Person 3.) veldig opptatt av utseende.alle insta bildene er såklart hashtagget med fitness,fitspo,beauty,justme blablabla og gjerne legger hun ut bilder av ansiktet med teksten: føler meg stygg idag,kunne ønske jeg ble født naturlig pen etc....såklart får hun noe og 100likes pluss x antall folk som skriver at hun er nydelig,pen,sexy osv....alt for å fiske litt kompliementer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som høylydt syter over alt de mener er urettferdig.

"Har de kjøpt det fine huset? Urettferdig! Vi kjøpte i fjor og da var det ikke på markedet, typisk min flaks!"

"Har hun gått ned ti kilo? Uuurettferdig! Jeg har bare gått ned fem, men jeg må alltid slite så!"

"Har de så mye penger? URETTFERDIG!!! Jeg arva bare to mill etter pappa! Tyyyypisk :(((("

Anonymous poster hash: 7191b...1bc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir irritert når folk snakker om kalorier, dietter og slanking…I selskaper, eller under et måltid.

Hvor de så legger ut om hva de kan spise og ikke spise fordi det er såå usunt.

Hvorfor kan ikke folk heller kose seg med maten og holde kjeft?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...