Gå til innhold

Er abort mord?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis en gravid dame blir drept, blir man tiltalt som om man hadde drept 2 personer.

Hvis hun er høygravid ja.

Å så klart er det grusomt når andre dreper fosteret uten tilatelse fra mora. Så lenge hun velger å fjerne fosteret så er det ikke mord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis mora kan dø av fosteret så må det jo fjernes hvis hun ikke vil dø selv. Da er det vel bedre å fjerne noe som ikke er født. Hadde jeg hatt ei dame som jeg elsket av hele mitt hjerte, så ble hun gravid og fosteret drepte henne sakte men sikkert, eneste løsningen er å fjerne fosteret ellers så dør hun. Så velger hun at ungen skal få bli født å leve i stedet for at hun selv skal leve. For hun mener abort er mord. Jeg hadde blitt helt knust. Da hadde hun ikke elsket meg nok i vertfall siden hun velger å forlate meg og la ungen leve. Jeg hadde aldri klart å blitt glad i den ungen en gang. Ikke klart å sett det. Hadde sikkert gått etter hun jeg elsket. Nei jeg er evig takknemlig for at det er lov å ta abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke?

For hun eier sin egen kropp, og det er hun som har vert med på å lagt fosteret. Dessuten vil jeg ikke kalle å fjerne et foster for mord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hun eier sin egen kropp, og det er hun som har vert med på å lagt fosteret. Dessuten vil jeg ikke kalle å fjerne et foster for mord.

Men et foster er ikke morens kropp. Det er en annen kropp under utvikling inni hennes kropp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men et foster er ikke morens kropp. Det er en annen kropp under utvikling inni hennes kropp

Ja men det er ikke blitt til en baby enda. Det er ikke født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Er abort greit helt fram til fødselen?

Det er allerede besvart lenger opp.

Men du, finnes det tilfeller der abort er greit? Voldtekt f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart ikke. Det er greit når det er et foster, ikke når det er blitt en baby.

Men det er jo et foster helt fram til fødselen. Det er først når ungen kommer ut av moren at den kalles baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo et foster helt fram til fødselen. Det er først når ungen kommer ut av moren at den kalles baby.

Du vet hva jeg mener ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men argumentet som ble anført, var at fostre ikke kan leve på egenhånd utenfor morens kropp. Det er riktig, men det samme kan jo også sies om mennesker i koma. De kan ikke overleve på egenhånd. Ergo er heller ikke mennesker i koma mennesker hvis argumentet om "kan ikke overleve på egenhånd" skal legges til grunn som kriterium.

At fostre ikke har blitt født, er også riktig, men mener du at abort bør tillates helt fram til fødselen?

Hva mener du med at mennesker er "utviklet"? Utviklingen fra befruktet eggcelle til ferdig menneske starter ved unnfangelsen og fortsetter hele svangerskapet og i mange år etter fødselen.

Utviklet ved at vi er ferdig utviklet som menneske.

Abort når fosteret kan være levedyktig utenfor mors kropp er jo ikke greit, og dette vet du også. En senabort foregår ved at fosteret blir født. Altså at det blir en baby/menneske. Det gjør ikke en abort innenfor den lovlige tidsrammen her i Norge.

Man kan ikke sammenligne en person som holdes kunstig i live og et foster som ikke enda er så utviklet at det kan føle. høre og alt det som innebærer ved å være et menneske.

Man trenger ikke å holde en nyfødt baby kunstig i live.

Anonymous poster hash: 09721...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men et foster er ikke morens kropp. Det er en annen kropp under utvikling inni hennes kropp

En eggcelle er også en "kropp" under utvikling om du vil se på det sånn. Svangerskapet blir regnet fra 2 uker før befruktning. Altså til og med før det ligger en eggcelle "klar". Derfor må du da også mene at en eggcelle er et menneske om du mener at et foster som er så lite utviklet at det ikke kan overleve utenfor mors kropp også er et menneske.

Som da igjen betyr at jeg har millioner av mennesker inni meg. Det blir det samme som å si at du spiser en kylling når du spiser et egg.

Anonymous poster hash: 09721...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...