Gå til innhold

Slik fornærmer du en nordmann


Gjest Rhaegar Targaryen

Anbefalte innlegg

Gjest Rhaegar Targaryen

http://www.side3.no/storavis-slik-fornrmer-du-en-nordmann/8509585.html

Så hvor mange av dem hadde fornærmet deg ?

Foreslå at Sverige er bedre

Dette hadde jeg ikke blitt fornærmet over. Fakum er at Sverige er bedre en oss i mye. Ser ikke noe grunn til at dette skal fornærme

Få øyekontakt

Nei ikke dette heller.

Møt opp sent til hva som helst

Ikke fornærmende, men irriterende

Bygg noe i hagen din

Nei dette er heller ikke noe som fornærmer

Sett deg ved siden av en fremmed på et offentlig transportmiddel selv om det er andre ledige seter

Irriterende ja, fornærmende nei

Snakk nedlatende om kongen

Det er vel ingen som blir fornærmet over dette.? Nei dette ville jeg heller ikke blitt fornærmet over

Le av nasjonalidrettene

Nei ikke denne heller.

Avfei at det er dyrt å bo i Norge

Nope

Si at nordmenn ikke er de eneste som takler kulde

Det er vel ingen som tror det. Man må jo være passe naiv om man faktisk tror på dette. Nei dette er heller ikke fornærmende.

Endret av Rhaegar Targaryen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste den her om dagen, og ble litt forvirret. Tenkte kanskje jeg var unorsk, for jeg blir ikke fornærmet av noe av det der.

Også kongen? Hva? Det har jeg aldri hørt om noen som blir :klo:



Anonymous poster hash: f6e57...1a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk kommer for sent er jævlig irriterende. Mulig man kan kalle meg fornærmet over det. Kan også bli lettere irritert over at noen setter seg ved meg om de ikke må, men litt forbigående irritasjon er maks. Ellers hadde jeg ikke reagert på noe av dette. Jeg liker Kongen og nyter den svært vennskapelige rivaliseringen med Sverige i sport, men det er jo også ting det er helt greit å fleipe med.



Anonymous poster hash: a1bca...c4b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi trenger en definisjon av hva "å være fornærmet" betyr.

Ingen av disse tingene er fornærmelser.

"Ting nordmenn ikke liker" hadde vært en bedre overskrift.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli fornærmet er å ta noe personlig.

Dersom noen gjør tingene på den listen, så tenker en nordmann at det er dem som gjør dette det er noe feil med. Ikke at det er den andre som mener det er noe feil med deg, slik at de vil ydmyke deg.

Så jeg syns dette var skivebom av Kenneth Haug.

Han var glad den er blitt så mye lest. Men det er vel bare fordi folk er nysgjerrige på hvordan nordmenn er. Det Haug lykkes med er at han framstiller nordmenn som ekstremt nærtagende...



Anonymous poster hash: 46f11...2c3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer litt på hvordan man skal kunne bli fornærmet av øyekontakt?

Og den Sverige-greia. Det er vel ingen som tar sånt seriøst? Det er jo vennlig rivalisering og erting av hverandre vi driver med. Vi er jo "brødre" liksom. Sverige er bedre enn oss på noen ting og vi er bedre enn de på andre ting. Big deal liksom - men det er utvilsomt morsomt å erte de. På samme måte som de synes det er morsomt å erte oss. Søskenkjærlighet liksom ;)

Bygg noe i hagen? Jeg skjønner ikke? Det er da meg revnende likegyldig hva naboen min har i hagen sin… :klo: Og hvordan skal jeg bli fornærmet av det? Hvis han bygger et tårn med utsikt rett inn på soverrommet mitt for å sitte der å se på meg når jeg sover - så ja, da kan jeg bli fornærmet. Men sånne ting var vel ikke det forfatteren tenkte på?

Og de andr også… Nei.. det var en rar artikkel. Men jeg ble nesten litt fornærmet over å bli fremstilt så nærtagen :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygg noe i hagen? Jeg skjønner ikke? Det er da meg revnende likegyldig hva naboen min har i hagen sin… :klo: Og hvordan skal jeg bli fornærmet av det? Hvis han bygger et tårn med utsikt rett inn på soverrommet mitt for å sitte der å se på meg når jeg sover - så ja, da kan jeg bli fornærmet. Men sånne ting var vel ikke det forfatteren tenkte på?

Når man ser at en sak går til retten og alt sånt i åresvis, grunnet en liten parabolantenne på en terasse, så er det jo tydelig at noen bryr seg veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ser at en sak går til retten og alt sånt i åresvis, grunnet en liten parabolantenne på en terasse, så er det jo tydelig at noen bryr seg veldig mye.

Ja, det er sant.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men altså, det er jo ingen som tar dette seriøst -det var ikke ment seriøst heller.

Har dere ikke lest mange lignende "artikler" det finnes om land rundt omkring i verden?

For å være helt ærlg så synes jeg det er mer moro at dere lager en tråd hvor spørsmålet om dere(vi) blir fornærmet er presentert som et seriøst spørsmål, bare fordi noen "for en gangs skyld" har skrevet noe om nordmenn.

Vi kan sette i gang en mye morsommere og lengre diskusjon om dere kikker litt her først (smart å begynne på førstesida for å få en liten intro om oss):

Scandinavia and the world - http://satwcomic.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv så er jeg bare lei idioter som tror Norge og Sveriges nabokjegling er det eneste i verden. Hva med GBR-Frankrike? USA-Canada? Brasil-Argentina? Det trenger ikke være land, Liverpool-Manchester, Madrid-Barcelona, Oslo-Bergen, Bergen-Trondhjem, New York-Los Angeles, Stockholm-Gøteborg. Nord vs sør er kjent både i Norge og Sverige, også i England og USA osv. osv.



Anonymous poster hash: 852b2...390
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men en ting som ikke står på lista, som burde stått der, er at nordmenn blir veldig fornærmet hvis noen faktisk går avsted og tror at all gulost i butikken er like god som Jarlsberg.

Da maler nordmannen huset svart innvendig i sorg, skaffer en svær, grå hund som hevn og oppfordrer kona si til utroskap.

Så om man vil fornærme en nordmann er det å disse Jarlsbergosten man bør gå for.

Eller påstå at Jarlsberg ikke er en god, norsk ost.

Da tror jeg de vil bli ganske vonbråtne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men altså, det er jo ingen som tar dette seriøst -det var ikke ment seriøst heller.

Har dere ikke lest mange lignende "artikler" det finnes om land rundt omkring i verden?

For å være helt ærlg så synes jeg det er mer moro at dere lager en tråd hvor spørsmålet om dere(vi) blir fornærmet er presentert som et seriøst spørsmål, bare fordi noen "for en gangs skyld" har skrevet noe om nordmenn.

Vi kan sette i gang en mye morsommere og lengre diskusjon om dere kikker litt her først (smart å begynne på førstesida for å få en liten intro om oss):

Scandinavia and the world - http://satwcomic.com

Jeg tror det er fordi den ikke var spesielt morsom egentlig, og ikke så veldig gjenkjennbar. Og kanskje ordet fornærmet var det som gjorde at det ble bare helt.. teit. Om det hadde vært "hvordan irritere en nordmann" på en del av punktene.

F.eks froginafjord synes jeg er veldig morsom og tar oss nordmenn og våre særheter på kornet. Og det gjøres morsomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslå at Sverige er bedre


Fornærmet. Kan ikke fordra sverige, liker heller ikke svensker.

Få øyekontakt

Nei

Møt opp sent til hva som helst

Irriterende, men ikke fornærmet

Bygg noe i hagen din

Nei, hva andre gjør i hagen sin er ikke et problem for meg.

Sett deg ved siden av en fremmed på et offentlig transportmiddel selv om det er andre ledige seter

Irritert ja, fornærmet nei

Snakk nedlatende om kongen

Bryr meg ikke

Le av nasjonalidrettene

Bryr meg ikke

Avfei at det er dyrt å bo i Norge

Det er dyrt i Norge

Si at nordmenn ikke er de eneste som takler kulde

Ikke fornærmende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror det er fordi den ikke var spesielt morsom egentlig, og ikke så veldig gjenkjennbar. Og kanskje ordet fornærmet var det som gjorde at det ble bare helt.. teit. Om det hadde vært "hvordan irritere en nordmann" på en del av punktene.

F.eks froginafjord synes jeg er veldig morsom og tar oss nordmenn og våre særheter på kornet. Og det gjøres morsomt.

Takk for den! Har funnet språkseksjonen nå.

To learn swear words just hang out with people coming from Northern Norway. They will usually say swear words without anyone asking, and will be happy to teach you.

:skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den! Har funnet språkseksjonen nå.

:skratte:

Bare hyggelig. Jeg synes denne damen (eller er det en mann?) er veldig vittig. Skriver morsomt, og som sagt, tar oss på kornet. Gjenkjennelsesfaktoren er høy, og det er skrevet med glimt i øyet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er fordi den ikke var spesielt morsom egentlig, og ikke så veldig gjenkjennbar. Og kanskje ordet fornærmet var det som gjorde at det ble bare helt.. teit. Om det hadde vært "hvordan irritere en nordmann" på en del av punktene.

F.eks froginafjord synes jeg er veldig morsom og tar oss nordmenn og våre særheter på kornet. Og det gjøres morsomt.

Jeg tror han også har funnet ut oppskriften på hvordan man faktisk fornærmer en nordmann....

7. Norwegians can complain about a lot of things in their country: bad roads, lack of cantines in Norwegian schools, the quality of the salmon industry in Norway, the oil money not being spent adequately and so have you. If you, as a foreigner, raise a single criticism against Norway, they will be shocked that you dare say their salmon is bad or their roads could be better. Wait a second, isn’t that what you just did? I was just agreeing with you!

http://afroginthefjord.com/2014/10/26/weird-things-norwegians-do/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke overskriften på den artikkelen være: Hvordan være uhøflig?



Anonymous poster hash: 852b2...390
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...