Gå til innhold

Tråden min blir slettet, så da åpner jeg en generell tråd om abort.


Gjest auroravictoria

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet flere ganger, at jeg er den første til å støtte aborter som gjennomføres av slike årsaker. Denne problemstillingen er ikke svart/hvitt har jeg sagt. Er du ikke enig i at det er svært mange aborter som utføres på feil grunnlag?

Altså om man ikke har råd til eller plass til å få barn, så synes jeg det er bedre at de ikke blir noe mer enn ei lita celle. Jeg mener at barn skal man få når man er klar for det, ikke fordi man var uforsiktig å ikke brukte prevansjon. Jeg vil gjerne at mitt barn skal ha en pappa, men om noen vil fly rundt å bli gravid med hvem som helst så vær så god. Å vil de beholde barnet så gjør de det, føler de at det ikke er ønsket enda så tar man abort.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er hun avskyelige, IQ-løse, slemme dama som kommenterte i en tråd at jeg synes abort er grusomt for så å åpne en tråd om en privat samtale en bruker hadde skrevet til meg med hets rettet mot meg og mine meninger om abort -

Nå vil jeg gjerne vite hva dere synes om abort. Når er det "greit" og når er det ikke greit/akseptabelt?

Er det for enkelt nå til dags og gjennomføre eller er det bare bra at det har blitt enklere?

Hvorfor utføres så mange aborter? Slurver vi kanskje generelt mer med prevensjon?

(Skjønner at det her ligger mange andre årsaker til graviditet også som voldekt m.m)

Kjør debatt

- Hva definerer du som "mange aborter"? Kan du tallfeste dette? Hva vil du oppgi er "lite aborter"? Siden du virker å i hovedsak bare basere deg på følelser og lite fakta hadde det vært kjekt for debattens del å få avklart.

- I de land hvor det er "vanskelig" og hvor det tidligere var ulovlig eller sosialt uakseptert døde svært mange kvinner som følge av aborter utført i kriminelle marked og av ufaglært personell. Enda flere ble ødelagt for resten av livet som følge av det

- Hvorfor gir du inntrykk av å være tilhenger av slaveri hvor du og andre som deler ditt syn skal kunne bruke voldsmakt for å bestemme over folks kropp?

- Hvor hyklersk er det ikke å bruke mental vold mot andre mennesker for å forhindre det du selv mest sannsynligvis anser som en voldelig handling?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hvorfor gir du inntrykk av å være tilhenger av slaveri hvor du og andre som deler ditt syn skal kunne bruke voldsmakt for å bestemme over folks kropp?

- Hvor hyklersk er det ikke å bruke mental vold mot andre mennesker for å forhindre det du selv mest sannsynligvis anser som en voldelig handling?

De som bruker voldsmakt, er de som utfører aborter. Vi som er imot, bruker ikke vold.

Hvor langt ut i svangerskapet skal en kvinne kunne "bestemme over kroppen sin"? Helt til fødselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som bruker voldsmakt, er de som utfører aborter. Vi som er imot, bruker ikke vold.

Hvor langt ut i svangerskapet skal en kvinne kunne "bestemme over kroppen sin"? Helt til fødselen?

Å bruke vold mot andre er ikke det samme som å bruke vold mot sin egen kropp av fri vilje. Jeg har sett svært få personer som er imot abort som ikke ønsker å slavebinde og benytte voldsmonopolet til å kontrollere andre menneskers kropp.

I utgangspunktet hvis man tar basis i retten til å bestemme over egen kropp og tar en filosofisk debatt rundt dette vil det i hovedsak være snakk om perioden hvor fosteret er avhengig av kvinnens kropp til å leve. Idag er det også slik at et svangerskap kan termineres senere om det er slik at barnets liv vil medføre fare for kvinnens liv. Kvinnen kan leve uten fosteret, fosteret kan ikke leve uten kvinnen.

Dette er en debatt du ikke vil vinne da dine argumenter kun hviler på følelser og har ingen gode argumenter. Det endrer ikke på det faktum at du er en totalitær kollektivist om du ønsker å påtvinge dine valg på andre. Det er ingen som hindrer deg i å bedrive frivillig informasjonsarbeid for å få folk til å frivillig avstå fra abort samt tilrettelegge for at uønsket graviditet skal oppstå. Det bør holde i massevis.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt statistikk. Aborttallene har gått ned og når det gjelder tenåringsaborter var de høyere på 80-tallet enn nå. Dette viser at folk har blitt flinkere til å bruke prevensjon og ta sine forhåndsregler.

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=List_6212&Main_6157=6263:0:25,5713&MainContent_6263=6464:0:25,5714&List_6212=6218:0:25,5723:1:0:0:::0:0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke du TS har så veldig mye epati egentlig, du skal gjøre deg selv til en helgen " redde alle de ufødte fostrene" tror du får et kick av det!

Men gir blaffen i hvem du tramper over for dine egne ytringer.

Alle som har barn vet hvor mye omsorg , økonomi, stabilitet det kreves! Er ikke bare og spy ut unger og ikke ta vare på de.

Selv vet jeg dette siden jeg har barn, hadde ikke satt et liv ut til verden slik at det måtte gå en usikker fremtid i møte. Men DU TS ! Sitter på gullstolen og dømmer, den som dømmer skal bli dømt selv! Tenk på det du når du skriver til noen som er i en sårbar situasjon !!!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Tror ikke du TS har så veldig mye epati egentlig, du skal gjøre deg selv til en helgen " redde alle de ufødte fostrene" tror du får et kick av det!

Men gir blaffen i hvem du tramper over for dine egne ytringer.

Alle som har barn vet hvor mye omsorg , økonomi, stabilitet det kreves! Er ikke bare og spy ut unger og ikke ta vare på de.

Selv vet jeg dette siden jeg har barn, hadde ikke satt et liv ut til verden slik at det måtte gå en usikker fremtid i møte. Men DU TS ! Sitter på gullstolen og dømmer, den som dømmer skal bli dømt selv! Tenk på det du når du skriver til noen som er i en sårbar situasjon !!!

Hehe, ja akkurat sånn er det! :sarkasme:

Hvis folk hadde tenkt konsekvenser før de gikk til sengs (i de fleste tilfeller) så hadde det ikke trengt å være så mange aborter og så mange hodeløse handlinger. Det er ikke bare å drepe livet inni seg fordi man gikk på fylla. Det er ikke JEG som mangler empati. Gå inn i deg selv. Det er ikke aborten i seg selv, men handlingene som kommer FØR aborten. Jeg håper jo at folk ikke blir gravide - de som ikke ønsker de selvsagt, så foster slipper å bli destruert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts bør forstå at en høster det man sår.

I tillegg er det grenser for hvor ureflektert og ute av stand til å sette seg inn i andres situasjon man kan være samtidig som man kommer med formaninger og forlanger en gitt oppførsel av den andre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Ts bør forstå at en høster det man sår.

I tillegg er det grenser for hvor ureflektert og ute av stand til å sette seg inn i andres situasjon man kan være samtidig som man kommer med formaninger og forlanger en gitt oppførsel av den andre.

Du sier det så fint. Det er det som er poenget med hele denne abort debatten. Legg til sies (for gud skyld) voldtektsofre, jeg snakker om de hodeløse handlingene. Jeg kan utmerket sette meg inn i andres situasjoner, og jeg har aldri gitt formaninger. Igjen - et diskusjonsforum der man DISKUTERER.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Du diskuterer ikke, du er fastlåst på at abort er fy fy

Ok, så å diskutere er ikke å ha meninger? Dette er vel strengt talt et forum der man legger ut sine meninger og jeg er like fast på min mening som det du er på din? Eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så å diskutere er ikke å ha meninger? Dette er vel strengt talt et forum der man legger ut sine meninger og jeg er like fast på min mening som det du er på din? Eller?

Tror du at dette er et forum som går på dine prinsipper og regler? Eller?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, så å diskutere er ikke å ha meninger? Dette er vel strengt talt et forum der man legger ut sine meninger og jeg er like fast på min mening som det du er på din? Eller?

Jeg personangreper iallefall ikke alle som deler den.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En religiøs tilnærming til et tema hvor dine egne personlige følelser er basisen for alt er et elendig utgangspunkt hvis du oppgir å ønske en debatt. Du er ikke ute etter debatt, du er kun ute etter et mikrofonstativ hvor du ønsker å påvirke folk til å gjør det du ønsker.

Uansett hvor gode argumenter du får vil du aldri lytte uansett - det hele blir meningsløst.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så å diskutere er ikke å ha meninger? Dette er vel strengt talt et forum der man legger ut sine meninger og jeg er like fast på min mening som det du er på din? Eller?

Diskutering er meninger med grunnlag. Du har ikke kunnet begrunne hvorfor du mener det er sånn og sånn, du kommer bare med stikk mot en kvinne i en sårbar fase. Det er ikke diskutering, det er nærmere trakkasering.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mener abort kun er greit når noe ulovlig har skjedd, og når det er fare for liv og helse. (Down Syndrom er ikke en god grunn!)

alt for mange er egoistiske og tenker kun med kjønnsorganet. Er du ikke klar for å bli gravid, hold føttene samlet. Så enkelt er det.
Folk som syter og gnåler over å ha det så tungt etter en abort, det er det kvalmeste jeg vet. Du valgte selv å skape et barn, for så å drepe det. Du fortjener null sympati og fortjener å slite psykisk i mange år frem i tid.

Dette er min mening, og om det blir slettet, ja da er det noe galt i denne verden. Jeg har mine meninger, og andre har sine.
Om du ikke respekterer det, så gå en annen plass. Jeg har like mye rett til å være imot abort, som du har rett til å være for.



Anonymous poster hash: 61153...b9b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener abort kun er greit når noe ulovlig har skjedd, og når det er fare for liv og helse. (Down Syndrom er ikke en god grunn!)

alt for mange er egoistiske og tenker kun med kjønnsorganet. Er du ikke klar for å bli gravid, hold føttene samlet. Så enkelt er det.

Folk som syter og gnåler over å ha det så tungt etter en abort, det er det kvalmeste jeg vet. Du valgte selv å skape et barn, for så å drepe det. Du fortjener null sympati og fortjener å slite psykisk i mange år frem i tid.

Dette er min mening, og om det blir slettet, ja da er det noe galt i denne verden. Jeg har mine meninger, og andre har sine.

Om du ikke respekterer det, så gå en annen plass. Jeg har like mye rett til å være imot abort, som du har rett til å være for.

Anonymous poster hash: 61153...b9b

Det er ikke alle som ønsker å få barn, av mange forskjellige grunner. Hva mener du alle dem skal gjøre? Aldri ha sex, gjennom hele sitt liv..?

Anonymous poster hash: 6237a...0f9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er noe galt med abort, hvorfor er det da en grense på 12 uker? Den grensa er dessuten satt temmelig vilkårlig.

Nå er det en gang slik at abort kan være greit helt frem til uke 18. Grunnen er at et foster ikke er utviklet nok til å føle noe før tidligst i uke 18.

Men det er dessverre slik at noen kvinner blir presset til abort. Der mannen sier at om hun ikke tar abort skal han forlate henne eller så blir hun truet med vold. Familie kan også presse jenter til abort spesielt om de er under 18. Derfor synes jeg en grense på uke 12 er grei. Grunnen er at fordi de fleste vil vite veldig godt at de er gravide innen uke 12 og for samtidig å beskytte de kvinnene som blir presset.

Husker jeg leste et innlegg på bloggen til mammatilmichelle der hun skriver akkurat dette med at hun følte i uke 12 at hun kunne puste ut for da kunne ikke folk drive å presse henne så mye lengre.

Så jeg synes abortgrense på uke 12 både beskytter de kvinnene som skal ta abort og de kvinnene som ikke ønsker å ta abort.

Anonymous poster hash: 1fb41...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...