Gå til innhold

Tråden min blir slettet, så da åpner jeg en generell tråd om abort.


Gjest auroravictoria

Anbefalte innlegg

Gjest auroravictoria

Jeg er hun avskyelige, IQ-løse, slemme dama som kommenterte i en tråd at jeg synes abort er grusomt for så å åpne en tråd om en privat samtale en bruker hadde skrevet til meg med hets rettet mot meg og mine meninger om abort -

Nå vil jeg gjerne vite hva dere synes om abort. Når er det "greit" og når er det ikke greit/akseptabelt?

Er det for enkelt nå til dags og gjennomføre eller er det bare bra at det har blitt enklere?

Hvorfor utføres så mange aborter? Slurver vi kanskje generelt mer med prevensjon?

(Skjønner at det her ligger mange andre årsaker til graviditet også som voldekt m.m)

Kjør debatt

Endret av auroravictoria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, nå får du gi deg! Det kommer ikke noe saklig ut av dette uansett

Endret av veraa94
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderator , kan du slette denne også???

Hvorfor det? Hvis du ikke tåler at abort diskuteres, så bør du ikke henge på et diskusjonsforum

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fortelle deg når det er "greit" å ta abort.

Når de rette omstendighetene ikke er tilstede. Enkelt og greit. Noe mer?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir feil å si at abort er "uakseptabelt". Det kan kanskje være det for deg, men folk har sine grunner.

Ingenting galt med abort. Det er bra at kvinner faktisk kan velge om de vil ha et barn eller ikke, dersom de skulle bli gravide.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abort er forøvrig greit når en gravid kvinne føler at det er det riktige å gjøre. Uansett omstendigheter.

Endret av Frk.K
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og for å gi deg et svar: den eneste som kan avgjøre hvorvidt abort er riktig eller galt er den som er i den situasjonen

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir feil å si at abort er "uakseptabelt". Det kan kanskje være det for deg, men folk har sine grunner.

Ingenting galt med abort. Det er bra at kvinner faktisk kan velge om de vil ha et barn eller ikke, dersom de skulle bli gravide.

Hvis det ikke er noe galt med abort, hvorfor er det da en grense på 12 uker? Den grensa er dessuten satt temmelig vilkårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for å gi deg et svar: den eneste som kan avgjøre hvorvidt abort er riktig eller galt er den som er i den situasjonen

Hvorfor det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er noe galt med abort, hvorfor er det da en grense på 12 uker? Den grensa er dessuten satt temmelig vilkårlig.

Mente jo at abort er ok innenfor den grensa, da. Og utenfor dersom det er noen grei grunn for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange barn i verden blir misbrukt, slått, neglisjert og mer. Likevel skal folk fortsatt diskutere andre sin rett til abort.

Auroravictoria kan begynne å tenke på hva alternativet til abort er før hun prakker ned sine meninger på andre. Abort er langt i fra det verste som finnes i dette landet.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Jeg var i ferd med å svare i den forrige tråden da den ble slettet - og siden du tramper videre i et underforum som blir helt feil for en generell abortdebatt så får du svaret selv om tråden forsvant:

Jeg trodde ikke det ar mulig å synke lavere enn du gjorde i aborttråden, men jaggu klarte du det.

Du har rett til meningene dine, men du bør lære deg at det er en tid og et sted for alt.

Kanskje i en irl setting. Nå er vi på et diskusjonsforum fyi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje i en irl setting. Nå er vi på et diskusjonsforum fyi

Det er minst like viktig på et diskusjonsforum. Dersom du ønsker å såre og tråkke på andre er framgangsmåten din perfekt. Dersom du ønsker å få gehør for meningene dine, og få i gang en saklig debatt så feiler du totalt.

Men det er kanskje ikke en saklig diskusjon du ønsker, det er gjerne viktigere å legge sten til byrden for de som er i sitt livs kanskje vondeste krise?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange barn i verden blir misbrukt, slått, neglisjert og mer. Likevel skal folk fortsatt diskutere andre sin rett til abort.

Auroravictoria kan begynne å tenke på hva alternativet til abort er før hun prakker ned sine meninger på andre. Abort er langt i fra det verste som finnes i dette landet.

Hun prakker ikke meningene sine på andre. Må jeg minne deg om at KG faktisk er et diskusjonsforum? Hvorfor oppsøker du tråder om abort når du ikke tåler å lese argumenter du er uenig i?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Følger denne tråden, hvis det skulle vise seg og faktisk kunne bli en saklig diskusjon om temaet. Skal ha eksamen i sosiologi om en uke, og sliter litt med å reflektere rundt akkurat dette tema (som er et spm jeg kommer til å få). Uansett hvor uenige folk er med hverandre, så kan vi være enige om at vi er uenige og at det er greit! Å hetse andre for sine meninger, synes jeg er barnslig. Vil gjerne få noen gode for- og motargumenter, hvis de er saklige. Vet mange der ute har gode argumenter å komme med, og da føler jeg det ikke er vits i å rakke ned på hverandre for å bruke menneskerettigheten vår, nemlig ytringsfriheten. Er et diskusjonsforum, som er ment for slike saklige debatter. :)



Anonymous poster hash: 39064...e25
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for fri abort og syns det er flott at vi har en mulighet for å velge i Norge. Når det er sagt så syns jeg mange ser på dette som ett lett alternativ, "er jo bare å ta abort" når det ikke passer helt. Det blir brukt som nødprevensjon, mange gjør det flere ganger, og det virker som om folk syns dette er helt uproblematisk og etisk greit. Jeg syns derimot at abort kun skal brukes helt i nødsfall, ikke som angrepilleerstatter etter ons eller fordi det passer bedre om ett år når studiene er ferdig. Når man er utsatt for overgrep, det er fare for sykdom hos mor, alvorlig sykdom hos barnet e.l. syns jeg det er greit. Ellers tenker jeg egentlig at folk må være så ansvarlig at de klarer å bruke prevensjon (gjerne både p-piller og kondom), og holder seg unna sex når de ikke kan ta ansvar for det barnet som eventuelt kommer ut av det. Jeg syns det er etisk betenkelig at mange ser så lett på det å avslutte et liv, selv om det er langt fra et selvstendig levedyktig objekt, spesielt når de har blitt uplanlagt gravid flere ganger eller har tatt sjansen på å kutte prevensjon en gang her og der.

Så jeg er for muligheten, men syns altså at mange misbruker den.



Anonymous poster hash: c7510...b87
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Som jeg skrev i den forrige tråden som ble slettet. Så har jeg absolutt full forståelse for at andre blir såret av mine oppfattninger og meninger. Og jeg forstår begge sider. Jeg anser ikke dette temaet som svart/hvitt. Det har mange nyanser. Jeg er vel den første til å ha støttet mennesker som har gått gjennom en abort, og visst har jeg en haug med empati og medfølelse. Men her er det ikke alltid at en abort har skjedd av tragiske årsaker. Man skjønner fort om en abort utføres fordi det var et "uhell" "en glipp" o.l. Det er DA jeg ikke støtter det. Jeg synes det er for enkelt å utføre aborter nå til dags og jeg synes samfunnet har ufarliggjort det.

Abort kan ikke rettferdiggjøres. Det kan tillates, men det kan aldri begrunnes moralsk på en måte som henger sammen. Dette er bare noe aborttilhengerene tror, fordi abort er tillatt. Derfor virker det også som at argumentene deres skal være gyldige bare fordi de har et argument, og de gidder ikke å tenke seg om før de slenger dem ut. Bare fordi at noe er tillatt, betyr ikke det at det er forsvarlig eller rett?

Skjønner dere ikke at vi blir manipulert av et system? Det har nærmest blitt en trend å hylle de som "tør" ta abort, og vi snakker det vekk som om det er den vanligste tingen i verden å gjøre. Glem ikke at dette er et liv - som kan leve i 120 år. Et liv som ikke tilfeldig ble til. Hvorfor er det ok å ta det - av oss? Er du og meg verdt ingenting? Ja, for vi kunne også bare blitt destruert. Jeg synes det er grotesk hvordan verden er blitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg er for muligheten, men syns altså at mange misbruker den.

Hvis det ikke er galt å ta abort en gang, så er det heller ikke galt å ta abort tusen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...