Gå til innhold

Folk over 25 år vet ikke hvordan man googler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har erfart at det er overaskende produktivt å google et helt spørsmål. Da kommer man jere til et forum eller Yahoo der noen har stilt det spørsmålet og fått svar.

Jeg snublet over quora.com på en av de der søkene. Utrolig mye interessant å lese om man abonnerer på feeden deres.

Anonymous poster hash: bf97c...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare ungen du da jo.

Jeg brukte Netscape Navigator da den kom ut- i 1994. :P

Sjansen for at mange 65 åringer vet mer er større. Går på UiO og det er utrolig mange unge som ikke vet hvordan man søker etter ting på nettet. Det er egentlig til å bli litt redd av. :sjokkert: Vet noen noe så er det hvordan de skal bruke sosiale medier- men det hjelper jo ikke en dritt hvis det er ting de skal finne ut av.

Anonymous poster hash: 31045...666

Nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 25???

Halvparten av trådene her inne er laget av jenter i tenårene som vil ha svar på om de er gravide :murvegg:

Anonymous poster hash: 05c0c...621

I tillegg er det visst litt vanskelig å google seg fram til om man har rett utseende og hva man skal gjøre hvis ONS'et viser seg å ha en gjennomsnittlig stor pikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Ønsker du å dele din plassering med mamma?"

Øøø... Nei?

Hva med storebror.com?

Anonymous poster hash: bf97c...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk mye mer bekymret for kommunikasjons nivået og evnen til å stå opp for deg selv.

Leser tråd etter tråd som kunne blitt løst hvis man eide ryggrad/snakket med den det gjaldt.

hva mente typen min med dette? Kollegaen min prater mye, hjelp! jeg skulle ønske at mannen min var mer romantisk. Kassedamen spurte om jeg ville ha pose,jeg ville si nei, men turte ikke.

Altså, det kan tenkes at de allerede har snakket med den det gjelder, men det har ikke hjulpet, men etter min erfaring på KG så har de ofte ikke det. selvfølgelig er det noen som sliter litt med dette her og de fortjener å få en liten dytt, men hvor mange er det??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange spør fordi de vil ha meninger fra "vanlige" folk. Jeg har googlet ting og ikke sett meg fornøyd med svarene der, og dermed laget et innlegg her inne fks, eller spurt venner hva de mener.

Men er det snakk om sånn, hvor mye koster en BH på H&M?? så burde de ha lært seg å google ja!



Anonymous poster hash: 4b61c...de3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i hvert fall veldig mye flinkere til å google enn alle jeg kjenner, både eldre og yngre. Alltid når noen lurer på noe så bruker jeg mobilen til å sjekke det på få sekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nesten si at man ødelegger for seg selv ved å ikke kunne å google ordentlig. All verdens kunnskap ligger tilgjengelig for oss, via Google som har gjort det til den enkleste sak i verden å finne den. Jeg er avhengig av Google, kan lese meg opp på en sak som diskuteres på få minutter, og finne svaret på alt. Er glasset halvfullt eller halvtomt? Google knows. Jeg har lært mye av å sitte med nesa i telefonen. :)

Anonymous poster hash: 4907d...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er langt over 25 og bruker google mange ganger om dagen. Selv om jeg kan søke etter ting kan jeg også spørre her eller i andre forum. Grunnen til det kan være at jeg ikke finner nøyaktig det jeg leter etter eller at jeg vil høre andres erfaringer om det.

Hva skal man ellers med et forum?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også det er helt greit. Har man lyst til å spørre om noe må man få lov. Jeg ville bare poengtere at det ikke var så stor forskjell på de over 25 og under 25 når det gjelder tåpelige spørsmål og googling.

Anonymous poster hash: 05c0c...621

Jeg skjønte det og er helt enig med deg. :)

Tror også, som mange allerede har sagt, at vi over 25 ofte er mye flinkere til å bruke google en de helt unge.

Tenker ts selv må være ganske ung. Skulle gjerne visst alderen hans.

Anonymous poster hash: cf4b9...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nesten si at man ødelegger for seg selv ved å ikke kunne å google ordentlig. All verdens kunnskap ligger tilgjengelig for oss, via Google som har gjort det til den enkleste sak i verden å finne den. Jeg er avhengig av Google, kan lese meg opp på en sak som diskuteres på få minutter, og finne svaret på alt. Er glasset halvfullt eller halvtomt? Google knows. Jeg har lært mye av å sitte med nesa i telefonen. :)

Anonymous poster hash: 4907d...505

Hvis du faktisk tror du kan finne svaret på alt, ved å foreta et google-søk, har du igrunnen behov for veldig mye mere utdannelse...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i hvert fall veldig mye flinkere til å google enn alle jeg kjenner, både eldre og yngre. Alltid når noen lurer på noe så bruker jeg mobilen til å sjekke det på få sekunder.

Er det smart å bruke Google, eller er det smart å kunne ting selv?

Jeg går for den siste.

Google er kjekk å ha til å sjekke ting man ikke husker, eller å bruke som kontrollsjekk.

Men om man bruker Google uten å vite noe på forhånd, og TROR på den infoen som dukker opp med et tastetrykk, så er man ganske enkelt ikke i stand til å vurdere om det er sannsynlig at det Google søkte opp faktisk stemmer.

Som et kjapt eksempel kan man foreta et kjapt søk på Google og finne ut "alt" om Julenissen på et par sekunder.

Men om man ikke vet noe i det hele tatt om Nissen på forhånd, og satser på Google som info-kilde, kan man gå glipp av at Nissen faktisk ikke fins...

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mulig folk over 25 gikk på skole da Google ikke visst svaret på alt, så de har lært seg andre måter å finne ut av ting på...

Det er faktisk folk som har tatt lange utdannelsee uten at det fantes noe Internett der man kunne google ting... Tenk på det.

Hilsen Antikvarisk Kvinne som ikke hadde sin egen data før hun var over 25!!

:hakeslepp: ....



Anonymous poster hash: 68748...fcb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis du googler en problemstilling og finner en link til et forum hvor spørsmålet tas opp så har du gjort det du skulle, men om du stiller samme spørsmålet selv på nøyaktig samme forum så er du skikkelig teit? Hvor er logikken der? :klo:

Dessuten, hvis jeg henger masse på f.eks. klær, sko og mote-delen av KG og har funnet ut at det er mange folk der med god peiling og en smak som matcher godt til min, er det ikke da like greit å stille et spørsmål om kjolevalg til julebordet der enn å bare google vilt og få ørti treff med klær som jeg ikke liker i det hele tatt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et kjapt eksempel kan man foreta et kjapt søk på Google og finne ut "alt" om Julenissen på et par sekunder.

Men om man ikke vet noe i det hele tatt om Nissen på forhånd, og satser på Google som info-kilde, kan man gå glipp av at Nissen faktisk ikke fins...

Dette er treff nr to: http://no.wikipedia.org/wiki/Julenissen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...