Gå til innhold

Folk over 25 år vet ikke hvordan man googler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...Det er i hvertfall oppfatningen min etter et år på kvinneguiden.

Hvorfor er det sånn at det bare er omtrent 20 % av dere som tenker på å google "[nettbutikk] svindel" eller "plus size prom dress" før dere lager et emne her?



Anonymous poster hash: bd79f...cf7
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tenkt på det mange ganger. finner ofte andre forumtråder med det jeg lurer på ved å google i 10 sek.



Anonymous poster hash: 80f24...be6
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 25 og vet da hvordan jeg handler på nett (også det å bruke google til kvalitetssjekk). Så trekk den grensen litt opp er du snill ;)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, enkelte ting er greit å få svar på med litt googling, andre ting er det greit å spørre om her. Kan godt google "god oppskrift på surkål", men det kan jo hende at jeg heller vil at folk jeg "kjenner", eller som jeg vet har laget det, vet er flinke til å lage mat osv., skal svare i stede for å finne en random oppskrift på nett.

Ellers syns jeg aldersgrensa er farlig lav: de som er 25 har lang erfaring med internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Jeg kan google, var sånn jeg fant dette forumet. Nesten uansett hva jeg googlet på norsk så kommer det opp treff som leder til kvinneguiden.

Så hvorfor google etter svar når man kan bare lage tråd på KG og få oppdaterte svar? Ikke lese svar fra 2007 f.eks.

Og siden nesten alt leder til kvinneguiden, så er det fint når disse "ikke-googlerne" lager flere tråder som kan bli funnet når man googler.

Takk ikke-googlere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I fht det du skriver trenger vi vel strengt tatt ikke et KG overhode, da alt kan finnes info om ved å google. Men så var det dette med diskusjons-aspektet da.. Folk legger jo ut HI for å skape debatt, tråder, kommentarer og tilbakemeldinger, som jo ofte gir et mye bredere svar på et enkelt spørsmål enn ved å bare google det.

Er ikke helt enkelt å diskutere med Google :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen aldersgrense. Du aner ikke hvor mange ganger jeg har "hjulpet" yngre brukere her på KG ved å google litt for dem. Og jeg er 52...



Anonymous poster hash: c207a...d68
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 var kanskje litt lavt, men ellers er jeg enig med TS.

Utrolig mange ting som popper opp som veldig lett kan letes frem via google. Og de fleste som er vant med internett vet jo at man også lett kan legge til et filter og få oppdaterte svar fra innen ett år tilbake, en måned eller en uke...

Det er klart det er ting man heller vil lufte. Man kan finne råd fra profesjonelle ang, mange forholdssituasjoner men når man ikke synes noe av det angår en selv, er det greiere å gi sin egne historie. Noen er kanskje også ute etter litt konversasjon/selskap og vil heller ha direkte svar fra andre.

Men veeldig mange ting her inne - alt fra "noen som vet hvilken film dette er" til "jeg klarer ikke finne noe slikt i Norge" kan lett letes fram på google. Det er nesten litt arrogant å måtte starte tråder hele tiden for at andre skal lete frem, det betyr i prinsippet "min tid er viktigere enn din".



Anonymous poster hash: 88430...268
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 var kanskje litt lavt, men ellers er jeg enig med TS.

Utrolig mange ting som popper opp som veldig lett kan letes frem via google. Og de fleste som er vant med internett vet jo at man også lett kan legge til et filter og få oppdaterte svar fra innen ett år tilbake, en måned eller en uke...

Det er klart det er ting man heller vil lufte. Man kan finne råd fra profesjonelle ang, mange forholdssituasjoner men når man ikke synes noe av det angår en selv, er det greiere å gi sin egne historie. Noen er kanskje også ute etter litt konversasjon/selskap og vil heller ha direkte svar fra andre.

Men veeldig mange ting her inne - alt fra "noen som vet hvilken film dette er" til "jeg klarer ikke finne noe slikt i Norge" kan lett letes fram på google. Det er nesten litt arrogant å måtte starte tråder hele tiden for at andre skal lete frem, det betyr i prinsippet "min tid er viktigere enn din".

Anonymous poster hash: 88430...268

Ja, men dette har da ingenting med alder å gjøre????

Eksempel: Det finnes omtrent ørtentusenogfjarten tråder på reiseliv der man ser etter hotell i Paris. Eller London. Og ikke aner/gidder hvordan søke seg frem til de ørtentusenogfjarten tråder som handler om dette. Eller oppskrifter på focaccia. Eller/og mye annet.

Dette har ingenting med alder å gjøre.

Anonymous poster hash: c207a...d68

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men dette har da ingenting med alder å gjøre????

Eksempel: Det finnes omtrent ørtentusenogfjarten tråder på reiseliv der man ser etter hotell i Paris. Eller London. Og ikke aner/gidder hvordan søke seg frem til de ørtentusenogfjarten tråder som handler om dette. Eller oppskrifter på focaccia. Eller/og mye annet.

Dette har ingenting med alder å gjøre.

Anonymous poster hash: c207a...d68

Neida. Poenget var at jeg var enig med TS i den generelle trenden at folk starter tråder uten evne eller vilje til å foreta noe som helst research.

Hva alderen på disse er aner jeg ikke. Ingenting å ta på vei for uansett dersom man ikke er blant dem.

Anonymous poster hash: 88430...268

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, javel? jeg er over 25, en relativt habil googler, men synes ofte det er greit med svar og synspunkter fra andre :) Så det så :)



Anonymous poster hash: 52d12...40b
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke 25 gjelder altså.

hvor mange tråder er det ikke her laget av folk som spør om typiske tenårings-kropps-problemer f.eks.



Anonymous poster hash: b7b0a...274
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan finne nettbutikk med fine kjoler, men hvordan vet man egentlig at kvaliteten holder? hvordan vet man at siden ikke er juks? En stor del av markedsføringen foregår ikke på nett eller google, men mellom venner som gir hverandre tips og råd.

Hilsen kvinne under 25

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 55 klarer fint å google ting på nettet. det kan nok være jeg av og til har problem med litt "tekniske" ting med dataen. Men det er vel det en har sønner til...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil heller si motsatt jeg: Dem UNDER 25 kan ikke google.

Min erfaring er at elever er aller best på å finne musikk og se diverse 'morrosaker' på nett. Men å finne noe fagrelatert, det er totalt helt umulig.

Finne stoff til prosjektoppgaver er også nærmest umulig :(

Hilsen lærer'n på vgs



Anonymous poster hash: 82a7c...5e4
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan google, var sånn jeg fant dette forumet. Nesten uansett hva jeg googlet på norsk så kommer det opp treff som leder til kvinneguiden.

Så hvorfor google etter svar når man kan bare lage tråd på KG og få oppdaterte svar? Ikke lese svar fra 2007 f.eks.

Og siden nesten alt leder til kvinneguiden, så er det fint når disse "ikke-googlerne" lager flere tråder som kan bli funnet når man googler.

Takk ikke-googlere!

Hvorfor tror noen at norsk googling er en god ide (unntatt når temaet er særnorsk)?

Man kan finne nettbutikk med fine kjoler, men hvordan vet man egentlig at kvaliteten holder? hvordan vet man at siden ikke er juks?

En googler seg frem til anmeldelser, og får dermed langt flere meninger og erfaringer enn en får her.

Anonymous poster hash: 6440b...d50

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror noen at norsk googling er en god ide (unntatt når temaet er særnorsk)?

En googler seg frem til anmeldelser, og får dermed langt flere meninger og erfaringer enn en får her.

Anonymous poster hash: 6440b...d50

Ikke alltid. Og hvis man har brukt KG i 3 år og kjenner den godt, så hvorfor ikke?

plager det dere så ikke gå inn på tråd om nettklær

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 25???

Halvparten av trådene her inne er laget av jenter i tenårene som vil ha svar på om de er gravide :murvegg:



Anonymous poster hash: 05c0c...621
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...