Gå til innhold

Hvordan betale til utenlandsk konto?


tuji

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det skal gå an fra nettbanken din - hvis du har det, eller du kan ta turen til banken, og så gjør de det for deg.

Regner med at de har noe i Sverige som tilsvarer KID-numre, og dette blir noe å være oppmerksom på, med mindre du merker betalingen med ditt navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man betaler til utlandet, bruker man ofte et IBAN nummer. IBAN står for Internasjonal Bank Account Number og er en ny internasjonal standard for bankkontonummer til bruk ved betalinger til og fra utlandet. IBAN er basert på eksisterende kontonummer i banken med tillegg av 4 tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt noe fra inreda.com, og skal betale til en svensk konto. Hvordan gjør jeg det?

Om du ska betala till ett bankkonto så behöver du ett IBAN-nummer precis som gäst skriver här uppe.

Kontakta inreda.com och fråga efter det.

Normalt när man beställer och ska betala varor i Sverige får du en faktura och beloppet ak betalas på antingen PlusGiro- (tidigare Postgirot) eller Bankgiro-konto. Det är inte samma sak som att föra över pengar till ett svenskt bankkonto.

Det bästa svaret får du nog om du kontaktar inreda.com och frågar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang skulle jeg overføre noen penger til min venns bankkonto som var fra mellom-europa.... Husker ikke helt hva jeg måtte betale i banken.... ca 200 kr....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...