Gå til innhold

Sokkesko sin ferd mot å bli mamma.


Sokkesko

Anbefalte innlegg

Da lager jeg også en prøverdagbok. Ikke at jeg trenger det helt enda, siden det er ting som må ordnes før vi starter prøvingen, men det er greit å ha. Kanskje andre kan komme med tips og slike ting til meg :)

Jeg ble gravid for ikke lenge siden, og testet positivt 20. Februar. Jeg fikk påvist en MA (missed abortion) den 14. Mars, og vi bestemte oss samme dagen for at vi skulle prøve igjen. Jeg venter fremdeles på mensen min, som forhåpentligvis kommer i siste halvdel av April. Vi har bestemt oss for å få en skikkelig økonomi (jeg trenger en jobb og vi må bli kvitt gjeld og regninger først), før vi skal starte med prøvingen. Jeg tror nok ikke jeg kommer til å gå veldig hardt inn for å prøve, men så snart vi slutter med prevensjonen, vil jeg i det minste ta folat. Siden det er anbefalt.

Jeg merker allerede at jeg er utålmodig, og senest i dag på apoteket, kikket jeg på en sånn fertilitetsmonitor. Men de koster så ekstremt mye..

Sist vi ble gravid, så gikk det av seg selv, og det var ikke helt planlagt. Så det beste er vel bare å la naturen ta seg av det, tror jeg.

Jeg har lenge ønsket å bli mamma. Egentlig siden jeg var liten. Jeg har lenge trodd jeg ikke kan bli gravid, siden jeg har slurvet med prevensjon før. Men jeg har også hatt en menstruasjon som har vært ganske merkelig, helt til 2012, da den ble stabil og kom hver måned. Jeg tror syklusen min vanligvis er på en ca 35-36 dager, så litt lenger enn gjenomsnittet. Siden da har jeg skrevet opp alle sykluser i en bok, og har også en app på telefonen, som viser når neste mensen er, og når jeg har eggløsning, sånn ca. Dette skal jeg også fortsette med så fort jeg får tilbake mensen, sånn at jeg kan følge med på den :)

Jeg vil også vite hva folk her mener med 1 pp, 2 pp etc? Har aldri helt skjønt den :)

Ønsk meg lykke til, da! Så skal jeg oppdatere dere etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du går inn i Prøvere og ufrivillig barnløse-forumet her inne og finner f.eks. tråden "IKM April" ser du alle forkortelsene listet opp. PP står for prøveperiode :)

Velkommen og lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) Vet du om disse prøveperiodene er lange? Blir de beregnet som en måned? Mer, mindre? Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) Vet du om disse prøveperiodene er lange? Blir de beregnet som en måned? Mer, mindre? Hehe :)

PP går på syklusen din, så det kommer an på hvor lange sykluser du har :)

Om du leser i noen som er i PP11, feks, har de snart være prøvere i ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP går på syklusen din, så det kommer an på hvor lange sykluser du har :)

Om du leser i noen som er i PP11, feks, har de snart være prøvere i ett år.

Åja! Da forstår jeg :)

Min syklus er vanligvis ca 34 dager. Nå har jeg jo hatt en MA, og enda ikke fått mensen tilbake, så jeg er spent på om mensen min fortsetter som før, eller om den blir helt tullete igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja! Da forstår jeg :)

Min syklus er vanligvis ca 34 dager. Nå har jeg jo hatt en MA, og enda ikke fått mensen tilbake, så jeg er spent på om mensen min fortsetter som før, eller om den blir helt tullete igjen :P

Tar sikkert litt tid før den blir heelt stabil igjen, men håper det går raskt da! Er kjipt å vete på stabil syklus.... Jeg følger med hvert fall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er det. Men har lest at mange har fått stabil med en gang, så vi får bare se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har fremdeles ikke fått mensen min. Vanligvis skal man få mensen 4-6 uker etter en MA, så håper på at den kommer snart!

Ellers så er snart gjeld ute av verden, så da er vi et steg nærmere. Jeg håper på at vi har lykken med oss, slik at vi kan få oss et hus i løpet av året!

Jeg leter fremdeles etter en jobb, og skal snart starte opp på A2G for å jobbe i barnehagen der, det gjelder jeg meg veldig til :) Ja, jeg vet det ikke er noe særlig bra betaling, siden jeg får "lønn" fra Nav, men det er en start. Jeg har lite erfaring i arbeidslivet (eneste jeg kan "skryte" av er halvannen måneds praksisplass på Nille, som jeg avsluttet da jeg ble gravid med lille engel), men jeg har hørt at det er lettere å få seg noe om man allerede er i arbeid? Er ikke helt sikker der. Men barnehage er absolutt ikke feil, og det er enda en ting jeg kan ha på CV`en min, selv om det er via Nav/A2G.

Jeg leste litt om noe som heter pergotime. Hvordan fungerer dette, og er det noe man ikke kan få før man har vært prøvere i 1 år? Vi bruker fremdeles prevensjon, men jeg bare leser litt i ny og ne :) Må ærlig si at jeg gleder meg enormt til vi kan slutte med det! :P Utålmodig, hehe.

Skal få meg en katt da. En liten guttebaby :) Han har fått navnet Nero, og har sånn ca alt klart her til han. Må bare få han! Håper det ikke er såååå lenge til. Blir kjekt med en liten baby igjen, gitt :)

Jada, er fullt klar over farene og alt det der, men samboer kan rengjøre kattesanden når jeg blir gravid (en dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke når min mensen kom etter min SA, men ikke mye lenger enn 4 uker trur jeg. Jeg begynte på p-piller igjen og syklusen ble helt normal da, kanskje ikke hvis jeg ikke begynte på pillene.

Jeg trur og at det er lettere å få seg jobb hvis man allerede er i en jobb, men det kommer litt an på jobben og. Jeg har vært arbeidssøker i 3 år, sa opp den faste jobben pga helsa. Og jeg har jobbet i korte vikariater og som tilkallingsvikar de siste 3 årene, nå kun som det siste (jobber 100%), men får ikke napp på jobb. Når jeg søker en jobb er det masse søkere, jeg får en søkerliste og når noen har fått jobben så får jeg vite hvem. De gangene jeg har sett på søkerlisten hvis det står info om søkerne, og den som fikk jobben, så hadde den personen alltid en fast jobb fra før av eller et lengre vikariat, aldri som meg. Jeg trur at arbeidsgivere foretrekker folk i fast jobb fordi de virker mer stabile. Jeg er veldig stabil om noen gadd å gi meg sjansen :(

Nå jobber jeg på en skole og i en barnehage, før jobbet jeg i flere barnehager via Manpower og trivdes overhodet ikke med barnehager, sa aldri igjen en barnehage! Men så ble det mindre vakter på skolen og havnet i en barnehage hvor jeg stortrives :) Her følte jeg meg velkommen fra dag en og føler meg likeverdig med de andre ansatte, og jeg har mer barneerfaring fra skolen hvor jeg har jobbet i 1,5 år. Det er overraskende mange sure og overlegne barnehagetanter der ute :( Men ikke der jeg jobber nå. Håper du og havner i en super barnehage ;) Og ettervert kanskje de kan bruke deg som tilkallingsvikar (trur at det og øker sjansen for fast jobb kontra jobbe der igjennom NAV), og da vil du tjene mer! :)

Siden du ble gravid tidligere i år så trur jeg ikke at dere kommer til å slite med å bli gravid, men jeg kan jo ta feil. Dere må ha prøvd i 1 år ja før dere kan dra til fastlegen og be om hjelp, før det blir man avvist. Etter som jeg har skjønt det.

åååå, har og lyst på en pusi! Men her vi leier er utleier og alle i familien hyperallergiske mot katter og hund. Men kanskje senere når vi har flyttet, hvis vi får lov i borettslaget, eller senere i huset som jeg drømmer om! :catmilk:

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til :D Er selv på jobbjakt, da jeg står uten jobb fra 1.6. Men jeg har stor tro på at alt ordner seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått mensen min, gitt. Ganske nøyaktig 6 uker og 6 dager etter at jeg tok pillene som renset kroppen min. Greit nok, misliker tanta, men kjekt å vite at kroppen min fungerer som den skal! Ifølge p trackeren min på mobilen (app man kan laste ned for å følge med på syklusen og samtidig får man oversikt når man har eggløsning etc), så skal jeg ikke få neste før i juli. Jeg håper ikke det er fakta, for jeg er redd hele opplegget blir ustabilt nå. Jeg sleit med ustabil mens helt til 2012, så selvfølgelig er jeg redd for det! Men vi får se hva kroppen min finner ut av :P

Jeg har også bestemt meg for å starte på p-piller. Jeg er ikke så glad i kondomer, og savner å kunne kjenne partneren min (:P), så skal ordne med fastlegetime og se om hun kan hjelpe meg litt med prevensjon. Jeg har prøvd p-sprøyte, men det ødela hele syklusen min (det er meningen, jeg vet), samtidig som humøret mitt ble helt merkelig.. Så det vender jeg ikke tilbake til! :)

Utenom dette så får jeg meg kanskje jobb snart, så da er man et skritt nærmere "målet" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nei, kan ikke si at hverken p-piller eller annen prevensjon frister. Så får la det ligge, og heller holde meg til kondomen. Kan jo bare la være med sexen frem til det er klart for prøving? Haha! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hehe, dere "må" vel ha sex for kosen sin skyld? ;)

Kanskje litt lurt å unngå hormonprevensjon siden du har ustabil syklus, kanskje den kan tulle enda mer med syklusen når dere senere skal prøve igjen.

Hvordan går det nå? Håper du har en fin 17. mai! :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi har sex for kosen sin skyld, og vil holder oss til kondomer frem til vi skal starte med prøvingen.

Pga det, og mange andre grunner. Mensen min var stabil hele 2012, som jeg kanskje har nevnt? Etter at jeg ble gravid og mistet, så kom den tilbake igjen 6 uker og 6 dager etter at jeg hadde tatt pillene for å fjerne restene. ifølge P trackeren min på tlf så skal jeg ha neste i juli en gang. Men vi får se om den stemmer eller ei ;)

Uansett så holder vi oss til kondomer.

Det går helt greit nå. Jeg har endelig fått en jobb, så vi er et lite skritt nærmere. Nå trenger vi å bli helt gjeldsfri, og skaffe oss vårt eget sted, så er vi i mål :) Da er det ingenting som kan stoppe oss.. Vel, selvfølgelig, samboer må jo si at han er klar! Det er det kun han som vet ;)

Ja, vi hadde en bra 17. Mai! Hva med deg? Regner med du ikke tok mange karuseller? hehehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Vi er fremdeles på samme sted, sånn egentlig.

Planen er nå at vi flytter inn i ny leilighet om 2-3 måneder, og starte å spare til hus. Har vi spart opp nok kroner på et år, så kan vi da starte prøvingen på en baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må bare skrive litt, her.

Mensen min har kommet samme tidspunkt de to siste månedene (3. Mai og 3. Juni). Nå den siste uken har jeg merket litt diverse som kan minne om sist jeg var gravid, noe min samboer også har merket.. Jeg vet ikke om mensen kommer nøyaktig 3. Juli, slik som de siste to gangene, men ut i fra det så skal jeg altså ha den rundt da (3. Juli). Hvis den fortsetter å være stabil, selvfølgelig.

Jeg vet ikke om kroppen min tuller helt ekstremt, eller om det faktisk kan være noe som skjer, men jeg er faktisk litt bekymret.

Her er det jeg har merket til nå;

- Økt utflod.

- Fortere mett.

- Reagerer på lukt og smak.

- Plaget med vondt i magen.

- Humørsvingninger til de grader. Ene øyeblikket sur, andre øyeblikket lei meg, tredje øyeblikket glad. Dere ser greia.

Mest sannsynlig tuller kroppen min veldig! Vi bruker jo prevensjon, men sjansen er der likevel. Katten vår har ødelagt et kondom før, og det er fullt mulig at han har stukket hull på de andre, uten at vi vet om det..

Så nå venter jeg bare på at mensen skal komme :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en test i dag. Brukte ikke morgenurinen. Den var negativ. Dette er altså to dager før forventet mens (3. Juli). Skal ta en til i morgen tidlig. Er den og negativ, så venter jeg til lørdag-søndag med å ta en ny, hvis den ikke kommer til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj spennende! Kondomer er jo ikke helt sikre ;) Hehe, ser for meg at katten vil ha et menneskesøsken og sniker seg i nattbordskuffen og klorer hull i kondomene deres ;) Regner med at dere beholder om du er gravid. Min mensen endret seg med tiden med tanke på symptomer og sånt, men merket forskjell på PMS og gravid i 1-2 dager før IKM. Men de tingene som mindre matlyst, humørsvigninger osv kom senere i graviditeten. Det jeg har kjent før IKM var murringer i livmora (som overhodet ikke lignet på mensmurringer) og veldig ømme brystvorter (aldri hatt ellers). Men vi er jo forskjellige ;)

Lykke til med testingen :blomst: Dere høres MYE mer klare ut enn oss, og det går ca alltid bra uansett. Noen får jo barn mens de ennå bor hos sine foreldre og er uten jobb, dere kunne med andre ord vært i en mye verre situasjon. Og gratulerer med jobb! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er spennende. Jeg venter mensen i dag eller i morgen. Ingen tegn til at den kommer enda, hvertfall.

Kommer den ikke i morgen heller, tester jeg tidlig søndag morgen :) Så får vi se da.

Har også merket litt andre småting, faktisk. Jeg er mye mer klengete og avhengig av typen, som i at jeg vil holde hånden hans mer, for eksempel. Sitte i armkroken hans mens vi ser.. Ja, sånne ting.

Og andre småting, så vi får bare se :D Noen får tegn tidlig, og kan få mange tegn.. Andre får så vidt ikke tegn i det hele tatt. Har lest noen historier om damer som plutselig har født i toalettet, uten å ha visst det på forhånd, for eksempel :P

Ja, vi kunne jo ha vært i en verre situasjon. Men vi ville nok klart det nå, og ja, vi skal beholde :) Er ikke snakk om abort en gang. Ubestemt (spontan)abort er ille nok, for min del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...