Gå til innhold

Redbird sitt prøveeventyr!


Redbird

Anbefalte innlegg

Vennnen min, jeg gråter med deg og får så vondt fordi du har det sånn.

Skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre, skulle ønske jeg kunne være der fysisk for deg i hverdagen.

Alle trenger noen å snakke med, forbanne verden som ikke er rettferdig, gråte på skulderen til og ja kanskje etterhvert også le og smile av ting man pleide å le og smile av før. En som vet hva det er snakk om og har kjent det på kroppen selv, det har det som ble redningen min, en kollega jeg egentlig ikke hadde noe kontakt med ble min engel og den som faktisk skjønte meg da jeg var på mitt laveste.

Jeg kjenner den apatien og det å stenge ned og ut, det er IKKE godt og du har min største medfølelse. Jeg skulle ønske det lot seg gjøre å overføre de "ubrukte" forsøkene sine til dem man ville, dere skulle fått våre!

Jeg har lest og letet på legater og fond, om det finnes noen som hjelper folk i denne situasjonen- men det eneste jeg har funnet så langt er et på Sunnmøre der man må være innbygger i Sykkylven (tror jeg det var)

Håper på mirakler for dere :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig fint skrevet, pusilus! Og jeg tenkte det samme, skulle veldig gjerne ha vært fysisk til stede for deg, Redbird, og jeg skulle ønske jeg kunne gi deg resten av mine forsøk (og mine nedfrossne egg) :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste dette på vei til jobb i dag, og måtte ta meg alvorlig sammen for ikke å begynne å gråte på bussen. Jeg har så lyst til å hjelpe dere, selv om jeg jo ikke kjenner dere i virkeligheten. Men jeg vet ikke hva annet jeg kan gjøre enn å tilby å bidra med noen kroner som kunne gå mot et privat forsøk, hvis dere orker å gå gjennom det. Og kanskje også inspirere andre som har muligheten til å gjøre det samme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så fine, alle jentene mine! :hjerte:

Pasjonsblomsten min, for noen vakre ord du skriver! En veldig fin metafor, fjellturen. Den skal jeg ta vare på. Jeg må klare den turen... :klem:

Dere er ALLE så gode å ha! Vit det! Jeg ville ikke klart mange av hindringene hadde det ikke vært for dere! Jeg kjenner ingen av dere "in real life", men jeg anser dere som mine nærmeste, varmeste venner. Beste i hele verden :hjerte:

Jeg leste dette på vei til jobb i dag, og måtte ta meg alvorlig sammen for ikke å begynne å gråte på bussen. Jeg har så lyst til å hjelpe dere, selv om jeg jo ikke kjenner dere i virkeligheten. Men jeg vet ikke hva annet jeg kan gjøre enn å tilby å bidra med noen kroner som kunne gå mot et privat forsøk, hvis dere orker å gå gjennom det. Og kanskje også inspirere andre som har muligheten til å gjøre det samme.

Åh, du da! Skjønne vesen, det du tilbyr fikk meg til å gråte! For et storsinn du er, som sier slikt! :klemmer: Jeg finner ikke ord jeg. Jeg er bare rørt. :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ja, tiden flyr! Lenge siden jeg har gitt lyd fra meg nå.

Jeg har nå vært sykemeldt siden 21. februar. 100%. Det har vært godt å få avstand fra jobben, jeg har vært så utrolig sliten og nedbrutt. Begynte med terapi ikke lenge etter sykemeldingen startet, takket være en våken kollega som sendte meg til en venninne, som er terapeut. Og DET har vært godt! Har hatt flere aha-opplevelser, mange tårer og gode, lange steg i riktig retning. Det har vært viktig, godt og sårt trengt. Jeg har vært lenger ned i depresjonen enn jeg trodde.

Jeg har også begynt på antidepressiva og har gått på det i ca fem uker nå.

Men jeg merker fremskritt. Jeg er mye klarere på at adopsjon faktisk er et godt og riktig valg. Det er ikke lenger den grusomme, vonde følelsen det var før. Det gjør meg ikke lenger sint og lei meg. Det er faktisk helt greit og en god følelse - det betyr jo faktisk at man hjelper et utsatt barn..!

Jeg føler meg sterkere nå enn for to måneder siden. Det gjør godt. Jeg har lært så mye om meg selv og den jeg er takket være terapeuten og det har også vært veldig viktig. Jeg må lære meg selv å kjenne.

Dette skal nok gå bra.

Jeg håper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ utrolig godt å høre at livet smiler bitte litt mer til deg nå kjære deg!!! Jeg ønsker deg det så inderlig mye!!

Du er ett vakkert menneske og vil få din " happy ending" uansett hvilke måte det skjer på, det er jeg SIKKER på!!! Og adopsjon er jo virkelig en helt utrolig fantastisk ting det også :hug: :hug: :hug: Jeg heier på deg helt frem til målstreken ( hvor henn dere selv velger å sette den) Og gjerne lenger også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei godfuglen min! ;)

Godt å høre fra deg... og så gode ord du kommer med. Du har startet å klatre over fjellet ditt.. Og du ser ut til å ha gode sko, god utsikt og godt reisefølge! Livet er en reise, med opp og nedturer... liker at du er på vei oppover nå. Tenk på alle de spennende tingene som ligger foran deg i løupa, og ingen kan faktisk vite hvordan ting ender opp med å løse seg... og så løser det seg alltid... tilslutt.. om enn ikke som vi planla da vi la ut på reisen.

Så digg at du har fått noen å prate med, det handler jo om å sette ting i perspektiv å se ting "litt utenfra".. koble bitene sammen, reflektere osv. Det er jo ekstremt tungt å klatre ut av et sort hull på egenhånd, jeg vet knapt om det er mulig... Liker det du skriver om at du lærer deg selv bedre å kjenne... Har selv vært gjennom noen "smertefulle" prosesser, men guri så sterk jeg føler meg etter å ha mestret dem. Etter å ha kommet sterk ut av en sårbar situasjon... Det føles godt! Å vite at man takler, å vite at man klarer å gjøre det beste ut av tingene, at man er glad i livet og har perspektiv på ting...

Håper det fortsetter like godt for deg fremover! Og at du fortsetter å gå til terapeuten en god stund til.. ;)

varm og god klem fra meg :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre fra deg, og ikke minst at det går i riktig retning :klem: Veldig bra at du har fått en bra terapeut å prate med, det hjelper nok veldig. Adopsjon er en fantastisk ting det også ja, og ting skal ordne seg for snille jenter!! :kose:

Masse :klemmer: fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode fuglen :)

Jeg ble glad når jeg leste at du hadde funnet noen å snakke med som kan hjelpe å sette tanker og følelse litt i system. Gode kollegaen din som var våken.Utrolig godt at du har tatt noen steg i det som er riktig retning for deg.

Jeg har ei venninne som anbefaler adopsjon på det varmeste, hun har en hjemmelaget og en adoptert, og adopsjonsprosessen for de var over all forventning.

Jeg er her og heier på deg uansett hvilke valg dere ender opp med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine, fine, fiiiiineste jentene!! :klemmer::hjerte:

Det betyr så utrolig mye alt dere sier til meg og at dere fremdeles heier på meg. Dere betyr virkelig alt for meg, i denne prosessen! :Nikke:

Gode fuglen :)

Jeg ble glad når jeg leste at du hadde funnet noen å snakke med som kan hjelpe å sette tanker og følelse litt i system. Gode kollegaen din som var våken.Utrolig godt at du har tatt noen steg i det som er riktig retning for deg.

Jeg har ei venninne som anbefaler adopsjon på det varmeste, hun har en hjemmelaget og en adoptert, og adopsjonsprosessen for de var over all forventning.

Jeg er her og heier på deg uansett hvilke valg dere ender opp med :)

:klemmer: fuglen! Hvilke adopsjons-byrå brukte venninnen din? Jeg tar i mot gode referanser der altså! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke sånn ut av det blå hvilke adopsjonsbyrå de brukte siden det er noen år siden, men jeg skal høre med henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Oppdatering fra "adresse: Skjebnens Ironi"

Min fulltidskollega S., som nå er vikarierende butikksjef siden jeg fremdeles er sykemeldt (nede i 40% nå og for tiden ute i ferie) ringte meg for noen timer siden.
Hun sier: Jeg har noe å fortelle deg og jeg ville at du skulle høre det fra meg først! Jeg skal ha baby..!

Jah.

Det morsomme (??!) er at hun har termin en dag før min forrige sjef hadde termin, så HISTORY REPEATS ITSELF. Det er rett og slett bare ondskapsfullt fra de høyere krefter.

Og jeg som har klart meg så fint igjennom denne lange sykemeldingsperioden, med terapi og god hjelp. Nå har jeg tatt verdens største steg bakover føles det som.

Skal det aldri ordne seg for oss? Nå som vi har et så fint hjem, NETTOPP ferdig med oppussing av loftetasje, så nå har vi tv-stue, stort soverom og lekkert bad i tillegg til stue, to soverom og bad som vi har i første etasje. Denne gleden måtte jo naturligvis komme tilbake og sparke meg i baken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode klemmer :hug: :hug: til deg snuppa.

Vet at det ikke er noe jeg kan si som kan gjøre det godt igjen, men du er stadig i mine tanker og jeg håper at det ordner seg for dere gode mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...