Gå til innhold

Mayami sin dagbok!


Mayami

Anbefalte innlegg

Åh, jeg har lyst på bålpanne! Det ser så koselig ut :) Nevnte det for mannen for få dager siden, og han kikka bare dumt på meg og syntes tydeligvis at det var verdens dårligste ide.. :fnise::(

God bedring til deg! :klemmer:

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha! Mannen din har ikke nok fantasi! Lille synes det er kjempestas med flammer og pølser og utemat, og han storkoser seg i hele ansiktet! Den bålpannen vi har er ganske stor (og altfor dyr), men de har midre og myyyye billigere på Clas Ohlson. Den er akkurat passe til en veranda, for eksempel! Kanskje han bare ikke forstår seg på konseptet! ;) Vi har en bålpanne på hytta også, og der har vi laget det til som en liten indianerleir. Med lavvo og skinn og det hele. Kjempekos! ;)

I dag har jeg gått fra illsint til storfornøyd, lettere frustrert, rørt og lettet på bare 6 timer. Et par skikkelig slappe klasser på begynnelsen av dagen, hvor jeg endte opp med å forlate dem 10 minutter for tidlig etter tordentale om å bli voksne og ta litt ansvar for egne liv. Så en velig fin og engasjert klasse, og til slutt en som bare hadde reist for dagen (kom til en fornuftig avtale med læreren deres, og er veldig glad for at det fortsatt finnes folk som tenker rasjonelt og har beina på bakken). I tillegg (etter en av mine tordentaler) lå det påskeegg på pulten min da jeg kom inn på kontoret (snill sjef!), og da holdt jeg på å begynne å gråte fordi jeg ble rørt! :fnise: Hormonell?? JEG??!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med påskeferie! Håper formen kommer seg litt med noen fridager :jepp:

Bålpanne er så koselig! Mine foreldre har det i hagen og den er flittig i bruk, sommer som vinter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påskefokost i barnehage til lille i dag, og jeg hadde fri heldigvis. Det var akkurat så kleint som jeg hadde forventet (kjenner ingen der og er veldig dårlig til småprat med folk jeg ikke kjenner) og lille ville absolutt ikke at jeg skulle gå igjen. Vanligvis sier vi hadet mens han er på vei inn med matpakken sin, så brudd i rutinene var ikke godt mottatt. I tillegg har han sovet dårlig i det siste, så han er veldig mammadalt for tiden. I dag skulle det også være teater i barnehagen så de måtte vekkes tidlig fra luren sin. Blir vel styr i kveld også, tenker jeg...

Her har vi hagen full av gravemaskin - skal bygge garasje. Jeg følger godt med ut vindet, for de nærmer seg rosebusken min........ Hvis de tar den, blir det gravemaskinburger til middag.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gravemaskinburger :ler: Synes jeg ser det.

Ikke påskefrokost her i bhg, planleggingsdag i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig foretrekker jeg nok planleggingsdag over påskefrokost når det kommer til barnehager... Gravemaskiner har reist og jeg tror at rosene mine forsatt lever. Må ut og inspisere etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jeg ikke er alene om å mislike smalltalk! Passet seg sånn at kjære tok påskefrokosten til oss i år! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaks for deg missiw! ;)

I dag trosser vi møkkaværet og reiser på hytta en tur! Påskekos og lørdagskveld med fyr på peisen og kun nrk å velge mellom! :) Lille sover ekstremt dårlig for tiden, særlig om kvelden. Endte med at jeg måtte legge meg sammen med han i senga vår i går, og det er ikke noe jeg er interessert i skal fortsette. Men det er tross alt bedre enn at han må sitte oppe med oss og se tv... Han er ganske tett og har en stygg hoste etter sengetid. I går var han også fryktelig tørst, og drakk i alle fall to kopper med vann på en halvtimes tid. Håper det blir bedre snart... Nå sover han i alle fall ute, og har snart ligger i to timer. Satser på at søvn avler søvn i dag! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle bytte vakt for å bli med på påskefrokost (selv om jeg også synes sånt fort blir kleint i og med at jeg også er dårlig på smalltalk, men for frøkna sin skyld (selv om hun sikkert ikke hadde lagt merke til/tenkt noe på det) så ville jeg være der), men så ble jo frøkna "syk" med "omgangssyke" iflg. bhg, så hun måtte jo være hjemme i 48timer og det dekket akkurat påskefrokost-dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det er flere som ikke er god på smalltalk.

Her i huset er desverre ikke slik at søvn avler søvn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det viser seg at det ikke er slik her heller... Nektet å legge seg før kl 21:30 i går, og enda da måtte jeg til med skrikekur. Skjønner ikke hva som foregår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tassene sover gjennom alt - storm og torden eller lille som hyler - heldigvis! De har rom litt langt unna hans også, så de er heldige med den!

Vært på påskeferie med svigers og kom hjem tidlig på dagen i dag. Koselig å treffes alle sammen, men også veldig hektisk med masse barn og voksne med hver sine meninger om alt! :fnise: Meget greit å komme hjem igjen ja! Lille sliter fortsatt med sovingen, og i ferien har je vennet han til at jeg ligger der sammen med han til han sovner. Nå som vi er hjemme igjen skal han jo sove i sprinkelseng, og der er det ikke trygt at jeg plasserer min store kropp.. Han skrek i ca 10 minutter i kveld, men nå er det stille. Han våkner pgså midt på natta og er tydeligvis uthvilt, for da begynner han å snakke om mat og "gå ut"... Jeg har sovet veldig dårlig i det siste, og med tassene i ubalanse i tillegg skal det bli godt å begynne på jobb igjen og få slappe av litt!

Jeg glemmer ofte at jeg er gravid og har flere ganger nesten spistrødvinspølse og blåmuggost (ikke samtidig) i ferien. På en måte bra med lite symptomer, menpå den andre siden er det greit å bli minnet på av og til! I dag har jeg vært ganske kvalm hele dagen, kun bedring rett etter matinntak. Spiser hele tiden, kommer til å gå opp mye hvis dette fortsetter...! Ligamentsmertene er også der, og om ettermiddagen er jeg veldig trøtt og sliten. UL om 6 dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hjemme fra lang og fartende på påskeferie. Har hatt tre dager på hytta nå, i ro og mak. Og godt var det, for det som manglet av kvalme og gravidplager har virkelig slått til de siste par dagene. Er ikke tilregnelig før kl 12 på dagen, kvalm og hodepine og "utenfor meg selv". Sov til kl 10 i går morges, noe jeg ikke har gjort på årevis! Og var fortsatt utslitt.. Så det blir interessant å gå på jobb i morgen, forsere rushtrafikk og være frisk, blid og opplagt og klar for show før kl 10...

Lille har fått seg storguttseng og skal prøve den for første gang må i natt. Den er veldig fin, og jeg tror og håper at det skal gå greit å få han til å sove der. Blir spennende! Lille gutten min ikke så liten lenger..... Og sprinkelsenga står klar på rommet hans til nestemann! :)

3 dager til UL...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lille i storgutteseng :daane: , vi har ikke begynt å tenke på det til lita enda.

Blir spennende å se formen på jobb i morgen ja, jeg som omtrent har sovet når jeg har hatt mulighet påskedagene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han lå i senga si i ganske nøyaktig 2,5 time. Da nektet han å ligge lenger, og bare stod opp igjen og sprang ut fra rommet sitt. Så til slutt endte han som vanlig i senga vår... I dag tidlig våknet han samtidig med meg, og rakk å spise 3 brødskiver før barnehagen. Så det kan jo hende han var sulten i går kveld, selv om han ikke sa noe om det....??

Formen er litt bedre foreløpig, men det kan ha noe med at jeg spiste med en gang jeg stod opp. Var litt kvalm før jeg kjørte hjemmefra, men det ga seg... for nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille er helt umulig å legge for tiden. Vet ikke hva som gjør det, men han sover nesten ikke om dagen, og om kvelden er han så overtrøtt at han bare styrer og fjaser. Jeg legger meg sammen med han i senga, men han bare ligger der og klasker meg i hodet og roper. Hvis jeg prøver å holde han blir det bråk. Nå har jeg prøvd siden kl 19, og har gitt opp for kvelden. Kjære er nede nå, og jeg er sikker på at han får det til. Hvorfor klarer ikke jeg det da??!!! :( Hormonene er misfornøyde.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt at du blir sliten av legging :klem: Vi styra mye med M da hun var mindre. Valgte å bruke ferders metode til slutt og har ikke angret med det. Mange som ikke har noe til overs for det, men det var det beste alternativet for oss. Ikke bli midfornøyd fordi det er vanskelig å legge han nå. Ikke rart i at du ikke er på topp nå. Begge gangene jeg har vært gravid (teller med siste gangen og), har jeg hatt ekstremt lav tålmodighet og utholdenhet det første trimesteret. Kvalm og bekkenvondt har jeg hatt og. Synes å ha lest at du sliter med det samme (?). Poenget mitt er, det er veldig lov til å ikke være helt på topp nå :klemmer: Len deg heller tilbake og kos deg med at kjære muligens får det til nå :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...