Gå til innhold

Dine beste spoilere for The Walking Dead, sesong 5?


Mann 42

Anbefalte innlegg

Får jeg spørre hvem Negan er? Har ikke lest tegneserien..

Negan kan kanskje best beskrives som en krigsherre. Eller kanskje en gangster. Han leder en gruppe som er ganske stor, med minst 50 væpnede kjempere i tillegg til et antall sivile, kvinner og barn og folk med støttefunksjoner. Han er mektig nok til å dominere alle mindre grupper og har pålagt dem en beskyttelsesavgift: Med jevne mellomrom reiser hans folk rundt og tar 50% av mat, medisiner og andre ressurser. Til gjengjeld lover han å beskytte dem mot zombier. Gruppen hans har flere befestede utposter i tillegg til et godt beskyttet hovedkvarter på et industriområde.

Han er en høy og sterk mann, og jeg ville tro at "The Rock" ville være et bra skuespillervalg.

Fyren er sannsynligvis ganske sprø. Han har en baseballkølle viklet med piggtråd, som han kaller "Lucille", og som han fører samtaler med, og han sier at han er så glad i kølla si at han ville knullet den om det var mulig. På en fullstendig heteroseksuell, mandig måte, selvsagt. Hans favoritt-ord er tydeligvis "fuck" og alle varianter av ordet, når han føler for å uttrykke sterke negative følelser. "You are as fucked as a fuckless fucker on a fucknight, you fucking fuck!" Et relativt korrekt sitat.

Han liker å drepe folk, men viser likevel en viss tilbakeholdenhet. Han vil gjerne fremstå som ordholden overfor gruppene som han presser. Ingen er sterke nok til å stå mot ham alene, og det er her Rick kommer inn. Han blir rekruttert av lederen av en av de største (men også mest tafatte) gruppene til å eliminere "The Saviors". Det blir en ganske episk konflikt som får sammenstøtet med Guvernøren til å ligne et møte i en syklubb.

Så der har du Negan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Negan kan kanskje best beskrives som en krigsherre. Eller kanskje en gangster. Han leder en gruppe som er ganske stor, med minst 50 væpnede kjempere i tillegg til et antall sivile, kvinner og barn og folk med støttefunksjoner. Han er mektig nok til å dominere alle mindre grupper og har pålagt dem en beskyttelsesavgift: Med jevne mellomrom reiser hans folk rundt og tar 50% av mat, medisiner og andre ressurser. Til gjengjeld lover han å beskytte dem mot zombier. Gruppen hans har flere befestede utposter i tillegg til et godt beskyttet hovedkvarter på et industriområde.

Han er en høy og sterk mann, og jeg ville tro at "The Rock" ville være et bra skuespillervalg.

Fyren er sannsynligvis ganske sprø. Han har en baseballkølle viklet med piggtråd, som han kaller "Lucille", og som han fører samtaler med, og han sier at han er så glad i kølla si at han ville knullet den om det var mulig. På en fullstendig heteroseksuell, mandig måte, selvsagt. Hans favoritt-ord er tydeligvis "fuck" og alle varianter av ordet, når han føler for å uttrykke sterke negative følelser. "You are as fucked as a fuckless fucker on a fucknight, you fucking fuck!" Et relativt korrekt sitat.

Han liker å drepe folk, men viser likevel en viss tilbakeholdenhet. Han vil gjerne fremstå som ordholden overfor gruppene som han presser. Ingen er sterke nok til å stå mot ham alene, og det er her Rick kommer inn. Han blir rekruttert av lederen av en av de største (men også mest tafatte) gruppene til å eliminere "The Saviors". Det blir en ganske episk konflikt som får sammenstøtet med Guvernøren til å ligne et møte i en syklubb.

Så der har du Negan.

OMG! Det går nesten for meg av å lese dette innlegget. Så utrolig spennende :)

Det er bare så synd at neste episode er den siste som vises før jul.

Det som skuffet meg med den episoden i kirken var at Gareth døde så altfor lett. Det var ikke mye motstand der.

Anonymous poster hash: a084d...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de hadde ikke lært seg Ricks 4 spørsmål enda. Eller sunn skepsis til fremmede.

Hva er Rick sine fire spørsmål egentlig? Har bare fått med meg at han spør hvor mange walkers de har drept. Hva mer spør han om, og hva er det han tenker å avdekke med disse spørsmålene? :)

Anonymous poster hash: 1e3f6...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er Rick sine fire spørsmål egentlig? Har bare fått med meg at han spør hvor mange walkers de har drept. Hva mer spør han om, og hva er det han tenker å avdekke med disse spørsmålene? :)

Anonymous poster hash: 1e3f6...da2

Ricks spørsmål er:

Hvor mange "walkers" har du drept?

Hvor mange mennesker har du drept?

Hvorfor?

Vel, teknisk sett er det vel bare tre spørsmål. Med mindre man stiller spørsmålet om hvorfor etter spørsmålet om hvor mange "walkers" personen har drept.

Det er ganske relevant å spørre hvor mange mennesker man har drept, og hvorfor. Har man drept i selvforsvar, fordi man ikke kunne komme unna en konflikt? Har man drept av hevnlyst? Har man drept for å ta noens eiendeler for å overleve selv? Har man startet en konflikt for å dominere noen andre, og skjedde drapet eller drapene i den forbindelsen?

Jeg tror ikke det er mulig å overleve i denne verdenen uten å drepe noen, men hvorfor man gjør det er av stor betydning for om man kan fungere i en gruppe. Og selv en person som forsøker å lyve om sine motiver for å drepe eller ikke drepe, vil si mye om seg selv selv når de lyver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG! Det går nesten for meg av å lese dette innlegget. Så utrolig spennende :)

Det er bare så synd at neste episode er den siste som vises før jul.

Det som skuffet meg med den episoden i kirken var at Gareth døde så altfor lett. Det var ikke mye motstand der.

Anonymous poster hash: a084d...721

Hva kunne han gjøre?

Scenen har en henvisning til slakteriscenen i Terminus. Når Gareth ber for sitt liv og lover at de aldri mer kommer til å krysse Rick, så sier han noe slikt som at "Antakelig ikke. Men du kommer til å møte NOEN, og du ville gjøre dette mot hvem som helst, ikke sant? Og dessuten har jeg allerede gitt deg et løfte." Før han trekker macheten.

I slakteriet spør Gareth ham ut om innholdet av bagen han antar at Rick har gravd ned i skogen. "AK 47, Magnum .44, en compoundbue, en machete med rødt skaft. Og det er den jeg skal drepe deg med."

Si hva du vil om Rick Grimes, han kødder ikke. Har han sagt at han skal slå deg ihjel med en machete med rødt skaft, så blir det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG! Det går nesten for meg av å lese dette innlegget. Så utrolig spennende :)

Det er bare så synd at neste episode er den siste som vises før jul.

Det som skuffet meg med den episoden i kirken var at Gareth døde så altfor lett. Det var ikke mye motstand der.

Anonymous poster hash: a084d...721

Det skal vises fem episoder til før jul, i følge wikipedia. Totalt åtte episoder før jul, og åtte etter. Siste er 30 november, i USA. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ricks spørsmål er:

Hvor mange "walkers" har du drept?

Hvor mange mennesker har du drept?

Hvorfor?

Vel, teknisk sett er det vel bare tre spørsmål. Med mindre man stiller spørsmålet om hvorfor etter spørsmålet om hvor mange "walkers" personen har drept.

Det er ganske relevant å spørre hvor mange mennesker man har drept, og hvorfor. Har man drept i selvforsvar, fordi man ikke kunne komme unna en konflikt? Har man drept av hevnlyst? Har man drept for å ta noens eiendeler for å overleve selv? Har man startet en konflikt for å dominere noen andre, og skjedde drapet eller drapene i den forbindelsen?

Jeg tror ikke det er mulig å overleve i denne verdenen uten å drepe noen, men hvorfor man gjør det er av stor betydning for om man kan fungere i en gruppe. Og selv en person som forsøker å lyve om sine motiver for å drepe eller ikke drepe, vil si mye om seg selv selv når de lyver.

Det ante meg at det var noe slikt, har bare ikke helt fått med meg dette. Takk for svar :)

Anonymous poster hash: 1e3f6...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, det er jo så alt for lenge å vente mellom hver episode!! :sur: Vil se mer nå! Det er jo det beste som har gått på tv noensinne, eneste jeg har villet følge med på, he he :P Har sett alt i reprise på nett også, sukk....klarer ikke å vente :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi ikke allerede en walking dead tråd vi kan bruke? Husker det var en annen en vi brukte

Fins ingen tråd der ingen tråd der det er lov å spoile. Jeg hater maset om at noe er blitt spoilet og hvor forferdelig DET er, så derfor startet jeg en tråd der jeg oppfordrer til å spamme ned tråden med spekulasjoner, hint og henvisninger til tegnerserien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fins ingen tråd der ingen tråd der det er lov å spoile. Jeg hater maset om at noe er blitt spoilet og hvor forferdelig DET er, så derfor startet jeg en tråd der jeg oppfordrer til å spamme ned tråden med spekulasjoner, hint og henvisninger til tegnerserien.

Var det ikke lov å spoile i den andre tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke lov å spoile i den andre tråden?

Jeg hadde inntrykk av at det nærmest var en forbrytelse mot menneskeheten.

"Buhu, ikke snakk om tegneserien her, denne tråden er om TV-serien!"

"Buhu, ikke snakk om hva som kanskje kommer senere, det ødelegger alt for meg!"

"Buhu, nå ødela du alt for meg, jeg tenkte at jeg kanskje skulle lese tegneserien når TV-serien er ferdig!"

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde inntrykk av at det nærmest var en forbrytelse mot menneskeheten.

"Buhu, ikke snakk om tegneserien her, denne tråden er om TV-serien!"

"Buhu, ikke snakk om hva som kanskje kommer senere, det ødelegger alt for meg!"

"Buhu, nå ødela du alt for meg, jeg tenkte at jeg kanskje skulle lese tegneserien når TV-serien er ferdig!"

Hvem sa det?

Har hørt at beth kanskje skal dø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser den siste episoden får en del kritikk på facebook-siden til TWD, men jeg elsket den! Gleder meg skikkelig til neste. Carol is gonna make them look at the flowers (håper jeg).

Endret av Dresden
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den siste episoden får en del kritikk på facebook-siden til TWD, men jeg elsket den! Gleder meg skikkelig til neste. Carol is gonna make them look at the flowers (håper jeg).

Antar det er et referat fra da hun ba jentunga om å se på blomsten og så skyte henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sa det?

Har hørt at beth kanskje skal dø

Det er variasjoner over et tema. Vel, Beth døde i det minste ikke i denne episoden, og Carol ble bragt inn på en båre. Gjett om de kommer til å få en overraskelse når hun våkner.

Anyway, jeg gjetter at den personen Daryl hadde med seg i forrige episode, er gutten som slapp unna da han og Beth flyktet. Jeg antar at hjelpen kommer likevel, men ikke helt som sjefshurpa hadde sett det for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser den siste episoden får en del kritikk på facebook-siden til TWD, men jeg elsket den! Gleder meg skikkelig til neste. Carol is gonna make them look at the flowers (håper jeg).

Hun kommer iallfall ikke til å svelge pisspreiket om "at alt koster, og vi er de som holder det gående". Særlig ikke når det slaveriet hun er "berget" til, drives av en gjeng drittsekker som får gjøre som det passer dem under en leder som er svak og redd. Dawn lurer ingen med queen bitch-rollen hun spiller. Hun er en hårsbredd fra å bryte sammen.

Det er flere år siden verden gikk i dass. Hun har vært fanget på det sykehuset uten muligheter til å forlate det annet enn for å samle forsyninger, og likevel tror hun at "hjelpen kommer, vi må bare holde ut". Selv etter at regjeringen bombet Atlanta i et siste forsøk på å stoppe de døde, til ingen nytte.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er variasjoner over et tema. Vel, Beth døde i det minste ikke i denne episoden, og Carol ble bragt inn på en båre. Gjett om de kommer til å få en overraskelse når hun våkner.

Anyway, jeg gjetter at den personen Daryl hadde med seg i forrige episode, er gutten som slapp unna da han og Beth flyktet. Jeg antar at hjelpen kommer likevel, men ikke helt som sjefshurpa hadde sett det for seg.

Fikk ikke med meg begynnelsen av sist episode, hva skjedde med bob, altså hvordan fant dem han og hvorfor døde han plutselig? Argh nå har jeg glemt av en episode til, episoden er 20 minutter inni, og her har jeg sittet og sett på drit seint med edel når jeg heller kunne sett walking dead ): Hukommelsen min begynner virkelig å svikte og jeg er bare 23 O:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke med meg begynnelsen av sist episode, hva skjedde med bob, altså hvordan fant dem han og hvorfor døde han plutselig? Argh nå har jeg glemt av en episode til, episoden er 20 minutter inni, og her har jeg sittet og sett på drit seint med edel når jeg heller kunne sett walking dead ): Hukommelsen min begynner virkelig å svikte og jeg er bare 23 O:

Bob avslørte for Gareth og hans team at han var blitt bitt, og at de satt og mesket seg med bedervet kjøtt. Han holdt på å flire seg ihjel. Det er jo alle tiders råtne vits at de som trodde de kjøpte seg en ekstra dag i live ved å ete et annet menneskes bein, faktisk er i ferd med å zombiefisere seg selv.

Så, Bob ble tatt av menyen, men de bestemte seg for å bruke ham som skremsel og taktisk virkemiddel. Så de tok ham tilbake til kirken og lot ham bli funnet, i live. Men han døde jo av bittet han hadde fått i menighetens matkjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha glemt av det bitet jeg, jeg syns ikke døden hans var noe trist egentlig. Visste knapt hvem fyren var, han bare dukke opp plutselig i sesong 4 premieren

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...