Gå til innhold

Sist sette film?


Anglofil

Anbefalte innlegg

Hva var det som var ulogisk med slutten? At enkelte små gadgets har begrenset rekkevidde? Det virket fullstendig logisk på meg.

Anyway, hvis det er noe som er "den originale Dredd", så er det DENNE filmen.

Når de kom seg ut på den plattformen og fikk ropt om hjelp, så synes jeg det virker rart at de ikke hadde noe form for "helikopter" som kunne nådd de relativt raskt.

Og når hjelpen faktisk kom så bestod den av to stusselige dommere og de var så passiv at det halve kunne vært nok.

Men på slutten så stod det en hel hær utenfor som stormet inn, det er liksom den typiske klisjén med at backup kommer når alt er over.

Alt i alt så likte jeg filmen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når de kom seg ut på den plattformen og fikk ropt om hjelp, så synes jeg det virker rart at de ikke hadde noe form for "helikopter" som kunne nådd de relativt raskt.

Og når hjelpen faktisk kom så bestod den av to stusselige dommere og de var så passiv at det halve kunne vært nok.

Men på slutten så stod det en hel hær utenfor som stormet inn, det er liksom den typiske klisjén med at backup kommer når alt er over.

Alt i alt så likte jeg filmen :-)

Det var jo etter at de hadde hevet sperringen på bygget. Mesteparten av "backupen" var i form av ambulansepersonell og folk som samlet sammen lik, forøvrig. De resirkulerte jo de døde. Til Soylent Green, antar jeg.....

I en by der det er mange tusen alvorlige forbrytelser hver time og dommerne bare kan respondere på 6% av det de får innrapportert, så syns jeg ikke det var så merkelig at backupen kom i form av 2 dommere.

Og siden blokken var forseglet, så var det vel strengt tatt ikke så mye de kunne gjort for å komme seg inn. De kunne jo ikke vite at Ma-Ma-klanen hadde kontroll over byggets sikkerhetsfunksjoner. Lockdown var innrapportert og bekreftet FØR Ma-Ma`s FUBAR-respons på at løytnanten hennes var fanget.

Så fra perspektivet til de to dommerne på utsiden så var bygget med deres to kolleger beklageligvis stengt for dem, men de forbandt ikke dommernes problemer med byggets lockdown. Bare et beklagelig sammentreff.

Hva skulle de gjort? Skreket til det de trodde var en mann i kontrollrommet som gjorde sitt beste for å fikse feilen? De hadde allerede truet ham med fengsel. Og det er ingen tom trusel i Megacity One. En dommer er autorisert til å være både anklager, jury og bøddel og kan iverksette straffen umiddelbart.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iron man 3 :popcorn:

Den var jo ganske artig, på sett og vis, men jeg skjønner ikke hvorfor dressen hans plutselig er blitt så skrøpelig. Den ene dagen kan man skyte på den med kanon, den andre dagen faller den fra hverandre i trafikken. Skulle ikke være mulig, all den tid den er konstruert av overlappende deler som er sammenføyd med alskens koblinger og skruer og låser. Jeg henviser til tidligere filmer der man får se ganse detaljert hvordan draktens forskjellige deler monteres sammen med robotstyrte powertools til den utgjør et hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Hercules og Teenage mutant ninja turtles idag. Begge filmene var verken bra eller dårlige. De manglet litt "sjel"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var jo ganske artig, på sett og vis, men jeg skjønner ikke hvorfor dressen hans plutselig er blitt så skrøpelig. Den ene dagen kan man skyte på den med kanon, den andre dagen faller den fra hverandre i trafikken. Skulle ikke være mulig, all den tid den er konstruert av overlappende deler som er sammenføyd med alskens koblinger og skruer og låser. Jeg henviser til tidligere filmer der man får se ganse detaljert hvordan draktens forskjellige deler monteres sammen med robotstyrte powertools til den utgjør et hele.

Men var ikke dressen bare en prototype? Altså en uferdig en som var en smule ustabil? :ler: Men det var mer detaljert i de forrige filmene, ja. Savnet det litt i denne filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men var ikke dressen bare en prototype? Altså en uferdig en som var en smule ustabil? :ler: Men det var mer detaljert i de forrige filmene, ja. Savnet det litt i denne filmen.

Jo, den var vel det. Stuntet med de forskjellige draktene som kommer flygende og bare snapper brukeren var jo litt kult, men kanskje en anelse overdrevet og fullstendig overflødig. Jeg skjønner ikke helt poenget. Det finnes så mye annet kult man kan gjøre med en Iron Man-drakt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, den var vel det. Stuntet med de forskjellige draktene som kommer flygende og bare snapper brukeren var jo litt kult, men kanskje en anelse overdrevet og fullstendig overflødig. Jeg skjønner ikke helt poenget. Det finnes så mye annet kult man kan gjøre med en Iron Man-drakt.

Ja, filmen i seg selv var helt grei underholdning, men historien var litt tynn og det var litt vel mye ødeleggelser uten noen særlig grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appleseed Alpha og Appleseed Ex Machina.

Kult. Hvis man liker sånt.

Basert på Mangaen til Masamune Shirow, som også lagde Ghost in the Shell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De Urørlige. Nydelig film med herlig galgenhumor!



Anonymous poster hash: 8c070...997
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

To Kill A Mockingbird. Bestemte meg for at jeg vil bli litt mer kjent med eldre filmer, og den var utrolig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alien. Går aldri lei den filmen, selv om kanskje ikke alle effektene har holdt seg like godt.

Det er ikke så mye effekter i Alien-filmene. Og det meste av det som er der, er praktiske effekter. Selv i Aliens, den andre filmen, der man ser mye til xenomorphen, så er det meste praktiske effekter, ikke digitalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...