Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Jacklost

 

Det er ikke dyna og puta som blir svett, det er du.

Anonymous poster hash: 044a2...fed

 

Men hvorfor skjer det ikke om natta når jeg sover da :klo: Og jeg har uansett om det er usunt spist meg mett på mat rett før jeg legger meg om natta og da blir jeg ikke svett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor blir man trøtt når man er stappmett? Mens vi snakker om å være stappmett, hvorfor er det slik at om jeg spiser meg mett og legger meg til å sove på dagen så blir puta og dyna mi svett?

 

1. Maten brytes ned av enzymer i fordøyelsessystemet til blant annet druesukker. Det tas opp gjennom tynntarmen og går over i blodet.

2. Sukkeret føres med blodet og hemmer noen nerveceller i hjernen, som produserer et spesielt våkenhetshormon, orexin. Det fører til at vi blir trette.

Kilde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal ha en operasjon, men under operasjonen blir det komplikasjoner, feks problemer med hjertet eller noe annet som får legene til å svette litt. Selve operasjonen går bra.

 

Blir man fortalt det etterpå selv om alt til slutt gikk bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal ha en operasjon, men under operasjonen blir det komplikasjoner, feks problemer med hjertet eller noe annet som får legene til å svette litt. Selve operasjonen går bra.

Blir man fortalt det etterpå selv om alt til slutt gikk bra?

Jeg vet ikke hvor mye pasienten får vite, men tror de må skrive noe i epikrisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om de sminker ALLE walkerene i den siste episidoden av The walking dead?  Det er jo tusenvis av dem. Eller sminker de bare de som blir filmet nærme??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om de sminker ALLE walkerene i den siste episidoden av The walking dead?  Det er jo tusenvis av dem. Eller sminker de bare de som blir filmet nærme??

 

De sminker nok de nærmeste 50 eller så, men resten er nok dataanimert. (Har ikke sett serien selv, men det er sånn de oftest gjør det nå for tiden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser stadig "reklame" (spam) for hvordan man kan tjene tusenvis av kroner ved å bare jobbe hjemmefra noen få timer hver dag.  Jeg har aldri turt å klikke på linkene, men er veldig nysgjerrig på hva slags opplegg det liksom er.  Er det bare viruser og slikt, eller er det et halvveis forsøk på noe seriøst?

 

Og på samme tema, på sidene på KG nå er det reklame med bilder av smilende damer og teksten "Bli medlem i dag!"  Hva er det reklame for?  Ser ingen logoer eller liknende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett en dokumentar nå om Josef Fritzl og hans grusomme  forbrytelser.  Man får se bilde av de tre barna han fikk med datteren som fikk bo med resten av familien.  De ser normale ut.  Og jeg vet at barn som er født som resultat av et incestforhold  ikke trenger å bli født skadet.  Men hva hvis disse søskene fikk barn med hverandre , og hva hvis de barna igjen fikk barn med hverandre?   Kan slike mennesker bli normale, eller tar innavlsykdommer da helt over??   

 

Litt makabert men er nysgjerrig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er arbeidsklærne til malere hvite?

Kanskje de synes det er unødvendig å farge klærne når de allikevel skal skitnes til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Blir sex bedre uten forhud?

Anonymous poster hash: 044a2...fed

 

 

 

Nei, huden på penishodet blir herdet og hardere enn vanlig så man har mindre  følelse enn en ville hatt med forhud. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen "standard" for hvilken hånd man holder mobilen i i forhold til om man er venstre- eller høyrehendt? Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg leste om fingeravtrykkleseren på en mobil som visstnok er upraktisk for de som holder mobilen i venstre hånd.

Selv er jeg høyrehendt (heter det det? Har hørt man ikke skal si keivhendt) og holder mobilen i venstrehånda og bruker høyrehånda til å skrive, bla og scrolle på mobilen. 

Skjønner jo at det kommer an på hvor stor mobil man har også.



Anonymous poster hash: 81b8e...503
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nappe løken? Hvor kommer det uttrykket fra? Nappe loffen kan jeg forstå, det går jo an. Men løk? Hvordan i all vide verden kan man nappe en løk? Nappe den opp fra jorda da, eller? Eller kanskje det er selveste gressløken man snakker om?

Jaja, det var det jeg lurte på idag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nappe løken? Hvor kommer det uttrykket fra? Nappe loffen kan jeg forstå, det går jo an. Men løk? Hvordan i all vide verden kan man nappe en løk? Nappe den opp fra jorda da, eller? Eller kanskje det er selveste gressløken man snakker om?

Jaja, det var det jeg lurte på idag.

Man tar vel det man har tilgjengelig og setter et passende navn på det utfra størrelse. Noen har løk, andre loff og andre igjen en laks de kan klappe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Hva er det norske ordet / betegnelsen for en "South-pointing chariot" ?

https://en.wikipedia.org/wiki/South-pointing_chariot

Anonymous poster hash: b7314...8de

 

 

"En vogn med en figur som peker mot sør" er vel det mest riktige her, tror jeg. Hva trenger du oversettelsen til? Er det tv-teksting, bør du vel forkorte det på et eller annet vis, men er det i tekst er dette det best forklarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"En vogn med en figur som peker mot sør" er vel det mest riktige her, tror jeg. Hva trenger du oversettelsen til? Er det tv-teksting, bør du vel forkorte det på et eller annet vis, men er det i tekst er dette det best forklarende.

 

 Jeg skal egentlig skrive noen slag setninger eller noe om dette.

 For eksempel "South-pointing chariot ble oppfunnet i år 1950, og den ble blant annet brukt til å........" eller noe lignende....

Anonymous poster hash: b7314...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke barn selv og ikke lenger barn i nærheten, så jeg lurer på: når slutter man å si bare mnd. på barnet? Så akkurat et barn som var 18 mnd., ikke et og et halvt år eller et år og seks mnd. som jeg mer sannsynlig ville sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke barn selv og ikke lenger barn i nærheten, så jeg lurer på: når slutter man å si bare mnd. på barnet? Så akkurat et barn som var 18 mnd., ikke et og et halvt år eller et år og seks mnd. som jeg mer sannsynlig ville sagt.

 

Til daglig regner de fleste måneder opp til 1,5 år og noen til 2 år, men det er ikke uvanlig å bruke det helt opp til 3 år, eller 36 måneder i noen sammenhenger.  I f.eks medisin og utvikling brukes gjerne dette.  Men det noe spesielt dersom man spør en mor hvor gammelt barnet deres er i en uformell setting, og de svarer 28 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...